Dodatno usposabljanje za voznike začetnike

nejc111

Pripravnik
15. sep 2007
601
12
18
Izpit NAJ BI BIL dokument, kateri ti NAJ BI dokazoval, da se lahko samostojno voziš v prometu brez zrelega voznika zraven. Me zanima kako, bi se ti počutil, da ko bi naredil izpit, da potem še 1 leto nebi smel vozit sam. Star bi bil 18 let, pri teh letih si že odgovoren in samostojen, no vsaj nekateri smo, a potem bi moral še eno leto prositi nekoga, da bi se vozil s teboj v avtomobilu.

Problem je v tem, ker izpit naredi že vsak. Zakonsko obveznih 22 ur ne pomeni nič, ker dobro vemo, da se ure brez nadzora pišejo v kartonček. Baje pa se dela v Sloveniji na tem, da bo opravljanje izpita podobno kot v skandinavdskih državah.
 

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.593
1.122
113
Titograd
Jaz sem naredil izpit s 19 leti (in par mesecev). Predtem sem žulil moped, ker sem se tam zdivjal in tudi imel nekaj nesreč (na srečo brez telesnih posledic, samo duševne
smile-1.gif
), se potem nisem rabil v avtu. Občasno ga stisnem na avtocesti, sicer pa nekje po omejitvah in oči na peclje. Res ne bi rabil kako leto še koga za vratom. Oče je itak šel poleg na prvih nekaj voženj, ko se je prepričal da vozim ok, me je šele pustil iti z avtom kam hočem. Ne pa kot bi je mlajši bratranec rekel, šli so na morje s kolegi, eden ravno naredil izpit, foter pa mu kar lepo mečko v roke porinil in niti ne ve kak mali vozi.

Kako pa se dela izpit v skandinaviji?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.150
4.131
113
Glej ne bom se pregovarjal ... ko pri 18 letih narediš izpit veš nekaj o tehniki vožnje in o pravilih! Nimaš pa niti i od izkušenj .. zrelost pri tem ne igra velike vloge, saj "nezreli" vozniki dejansko prej nabirajo izkušnje kot pa "zreli" in resni vozniki. Torej tisti, ki pri 18 letih z ročno obrača na parplatzu in ovinke pelje na "počez" je tehnično precej boljši voznik kot pa zrel piflar ki po dveh letih vožnje še vedno ne zna speljevati v klanec in parkirat vozilo v prvo pred šoping centrom. Kdo je bolj varen ne bom komentiral ...

Dejstvo je da če posedeš voznika z 22 ur vožnjami avtošole za volan in mu daš nalogo, da se pelje cel dan po različnih okolicah, 80% obuta avto, povzroči vsaj eno manjšo nesrečo in povzroči vsaj 1 prometni zastoj! Taka je realnost .. zato pa rabi tak voznik spremstvo, da se prvo vožnjo z zanj novim vozilom zapelje po neprometni cesti in ugotovi kako delujejo sklopi vozila. Potem pa postopoma nadgrajuje ... sej če vsak dan vozi avto, potem je v 1 mesecu tehnično zrel, ampak še vedno nima 1% izkušenj in ne pozna limit vozila/ceste.

Sicer pa zavarovalnice in tudi država vedo kako je z rizikom voznikov v prvih 2(3) letih ...
 

nejc111

Pripravnik
15. sep 2007
601
12
18
Res je, znanje se pridobi z izkušnjami in ne v avtošoli. To da bi bil izkušen voznik ob tebi po opravljenem izpitu bi moralo biti priporočljivo ne pa obvezno. Sam sem v slabem letu od kar imam izpit naredil 15k km, poznam pa osebe katere so v istem času naredile po 1k km. In vem, da niso tako izkušene kot sam, ker nimajo dovolj km na cesti pa čeprav so imele te osebe v avtošoli po 30 ur sam pa le 10. Mogoče bi bila rešitev za te ta, da ko bi šla družina na izlet, kosilo, kamorkoli dala sinu/hčerki za vozit avto namesto da bi starši vozili, to v nobenem primeru nebi bila slaba poteza.

V skandinaviji pa po besedah inštruktorja za izpite ne skrbi država niti avtošole, temveč neke državne agencije katere skrbijo za kandidata od začetka od konca opravljanja izpita. Tam so inštruktorji precej izobraženi, vsi najmanj z diplomo. Oni imajo pravico in dolžnost, da ko kandidata dobro naučijo vožnje in predpisov, da mu izročijo izpit. Ni nobenih izpitnih voženj ampak inštruktor podeli izpit, ker on sam najbolj ve kako kandidat vozi. Vprašanje pa je kako bi to funkcioniralo na balkanu.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.150
4.131
113
Se strinjam, ampak saj veš .. če nekaj ni obvezno bo vedno nek del ljudi, ki to ne bo upošteval. Če narediš zakonsko določeno, potem je pa izjem precej manj oz. skoraj nič.

Skandinavskega sistema ne poznam, ampak če je tako kot praviš je to super. Ampak se bojim da bi pri naši mentaliteti družbe tak sistem pogrnil po celi črti!
grin1.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
pravi genijalci
a ste že prve ure v nulo obvladali vozilo ? in seveda tako gas do daske pa gremo
avtošola je namenjena zato, da se tam kandidat usposablja. in ko je usposobljen bo že znal peljat 90 ali 50 ali koliko je pač potrebno
Če ne obvladaš vozila, potem v prometu NIMAŠ KAJ ISKATI.
Imaš učilnico, garažo, dvorišče in poligon.
Ko pa veš, zakaj so vsi tisti gumbi in hebli v avtu in jih znaš uporabljat, pa lahko greš v promet.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Skandinavki sistem v balkansko mentaliteto pa verjetno ne bo šlo tlačit.

Kot če bi praljudem nano-krpico za očala brisat dal...
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Glede usposabljanja, tudi dodatna usposabljanja in "obnova znanja" bi prav prišla (po izpitu, periodično).

Samo kaj, ko treba organizirat, to pa se redko komu da, pa še polena dobiš pod noge.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
pravi genijalci
a ste že prve ure v nulo obvladali vozilo ? in seveda tako gas do daske pa gremo
avtošola je namenjena zato, da se tam kandidat usposablja. in ko je usposobljen bo že znal peljat 90 ali 50 ali koliko je pač potrebno
Če ne obvladaš vozila, potem v prometu NIMAŠ KAJ ISKATI.
Imaš učilnico, garažo, dvorišče in poligon.
Ko pa veš, zakaj so vsi tisti gumbi in hebli v avtu in jih znaš uporabljat, pa lahko greš v promet.

Kaj pa zate pomeni OBVLADATI vozilo?
Točno po omejitvah v vseh razmerah? 5 sekund za parkiranje bočno?
Vprašaj kakšnega Rally voznika, kaj je obvladovanje vozila. Potem pa lahko greš v garažo, na dvorišče ali poligon
evil.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Obvladovanje za cesto pomeni:
- znaš speljati
- menjati prestave
- menjati vozni pas
- itd...


... brez da bi potreboval za eno dejanje 3 dni in dve možnosti od: klic v sili, polovička, glas ljudstva
 
Nazadnje urejeno:

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
Bom vprašal še enkrat.

Če ima nekdo izpit B kategorije že 10 let, pa potem po 13. avgustu naredi še A kategorijo, ali mora tudi opravljati usposabljanje za začetnike?
 

eXHair

Fizikalc
12. sep 2007
2.697
0
36
www.facebook.com
Dodatno usposabljanje za voznike začetnike.
hysterical-1.gif
Ma doro, sej smo prvega avgusta in ne prvega aprila.

Kdor to sprejema, dejte prosim povedat na kakšnih mamilih ste. Je čutet perfektna roba.
wink-1.gif
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Idealno bi bilo, da bi bil voznik začetnik najmanj 10 let po opravljenem izpitu, potem pa še trening varne vožnje, osnove avtomehanike, ličarstvo, 100kkm voženj na poligonih in voila pri 28-30 letih si usposobljen za samostojno vožnjo.
 

masterr

Fizikalc
14. apr 2010
1.502
0
36
ok. Cerkno
Citat:
Uporabnik der_Alte pravi:
Bedarija. Enostavno bi morali zaostrit osnovni izpit in zadeve že vključit v predpisane vaje. Predvsem pa zredčit gnile avtošole z debilnimi inštruktorji, ki nimajo osnovnih pogojev, da lahko predpisane vaje sploh izvedejo. Ki jim je cilj samo pobrat denar.
crazy1.gif

Moj inštruktor je samo sedel pa gledal, ko sem ga kje polomil me je čudno pogledal, jaz pa njemu bom bil naslednjič bolj previden, on si je itak misli, saj sem CPP delal tk da mora bit vse jasno, ni vse v CPP-ju, ampak tudi izkušnje
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Ne, gre za to, da bi morala vsebina teh »dodatnih« izobraževanj že bit v obveznih vajah. Avtošole brez svojih poligonov pa sploh ne bi smele obstajat.

PS. Moj inštruktor je meni večinoma govoril naj pritiskam na plin. Ko je bila pa kakšno dekle za volanom, si je pa več dela kot z opazovanjem okolice in vožnje dal s polaganjem roke za njen hrbet al pa dotikanjem njenih nog.
stupid-1.gif