Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Ok ne ge za spuščanje saj ampak za to da se filter "zamaši" in posledično ga je potrebno spucat. Ker je malce muka vozit vozilo na servis da bi spucali filter ko se ta zamaši so uvedli samočiščenje (regeneracijo) teh filtrov in ta deluje več ali manj "aktivno". Torej ko se zazna da je filter zabasan se (odvisno od tehnologije) izvede čiščenje (spet odvisno od tehnolgije). Aja med čiščenje saje še vedno padejo ven in avto lepo (ekološko) zadimi!
No, dajmo lepo po vrsti razjasnit zadeve. Prvo kot prvo - filter se v Sloveniji zamaši zaradi pretežno dveh vzrokov:
a) Slovenceljstvo - kupujemo dizla za 10.000 km/letno in se vozimo od semaforja do semaforja, vedno pod 2.000 obratov, avto se sploh ne segreje.
b) Vozilo je znamke Peugeot/Citroen in je eno izmed vozil prve generacije, ki so imele FAP filter. Tu ti živ bog ne pomaga, ker je zadeva zanič zasnovana in imaš stalno neke probleme ... edina pametna rešitev je softwarska in fizična odstranitev FAP filtra. Pozor - novejše generacije omenjenih znamk nimajo več teh problemov, da se ne bo kdo vpičil. (Aja, pa zelo pomemben podatek je, da je frend od KameleONa imel hude probleme z DPF filtrom na novem Superbu in je zato tako Škoda, kot cel VAG, zanič. To je de facto.)
Kot drugo, nihče ni "uvajal" samočiščenje (ne vem, s kje ti pobiraš podatke ... drugega kot to, da si izmišljuješ, ne vidim), ker je že od začetka zadeva zasnovana tako, da motorni računalnik preko senzorja diferenčnega tlaka izračuna "zamašenost" DPF/FAP filtra in pri ustrezni vrednosti se začne spontana regeneracija DPF/FAP filtra. V kolikor je spontana regeneracija prevečkrat prekinjena in "zamašenost" doseže določeno novo (višjo) mejo, se pri večini vozil prižge rumena lučka (prve generacije Citroen/Peugeot je nimajo), kar pomeni, da imamo zadnjo šanso za samostojno regeneracijo vozila. Takrat MORAMO voziti po predpisu, ki ga najdemo v navodilih vozila (vožnja nad XY rpm toliko časa, dokler lučka ne ugasne). Če tega ne storimo, "zamašenost" preseže nivo, pri katerem lahko spontana regeneracija kaj pomaga. V tem primeru je vozilo potrebno priključiti na ustrezno diagnostiko, s katero sprožimo tako imenovano prisilno regeneracijo.
Sedaj pa - kaj se dogaja med regeneracijo (spontano ali prisilno)? Se saje zmeče ven? Ne! V tem primeru bi bil filter popoln nesmisel, ker bi le zbiral saje in jih periodično v večjih količinah "metal" ven, kar nima nekega smisla. Pri regeneraciji se spremeni delovanje vbrizga (predvsem količina post-vbrizgovanja), tako da izpušni plini in s tem filter DPF dosežejo bistveno višjo temperaturo (tja okoli 600°C), pri kateri trdi delci zgorijo in se filter tako očisti. Pri prisilni regeneracij morda izgleda, kot bi motor turiral do konca (kar se da seveda brez testerja), ampak bistvo je v tem, da s testerjem damo ukaz za spremembo načina vbrizga in posledično se temperatura izpušnih plinov poveča bistveno prek meja, katere doseže ob "športni" vožnji.
Skratka, brezhiben motor z brezhibnim DFP filtrom NE kadi oz. kadi minimalno (bistveno premalo, da bi to bilo vidno). Za primer lahko podam recimo Mercedes A class A160CDI, letnik 2008, prevoženih 140.000 km - izpušni sistem je čist, kot nov iz trgovine. Verjetno je odveč dodati, da je vozilo uvoženo iz Nemčije, kjer ljudje kupijo dizla, da z njim vozijo relacije in zato problemov s filtri trdih delcev praktično nimajo.