Dizli in črn dim

Gamero

Majstr
13. avg 2007
5.099
139
63
okolica mesta
Citat:
Uporabnik ynos pravi:
Kaj je fora, da se folk vozi z dizli, ko pohodijo gas, pa se zakadi smrdljivi črn dim, ki gre direkt v kabino avtomobilu, ki vozi za njim? Matr pol mi cel avto smrdi še 10 minut.
jezen.gif


Izgorevanje blabla...dajte to popravit. Če maš za avto, zavarovanje, potem še to popravi. Sploh ne vem kako folk pride čez tehničnega.

Zamenjaj si filter kabine
grin1.gif
 

getrag

Pripravnik
5. nov 2010
262
0
16
50
prvi čujem da so dizli prepovedani v usa.vem samo da je bil dolga leta prepovedan import eu vozil ker je naša nafta bolj čista od njihove žveplene gnojnice
 
22. jul 2007
13.591
1.772
113
124
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Vsak dizel generira saje ki se strokovno imenujejo "particle" (oz. trdi delci po slovensko), vozial brez fitlra trdih delcev tako saje razmetavajo okoli brez kakega filtra. Večina jih sicer pri nizkem pretoku zraka ostane na izpušnih stenah in satovju samih loncev, se pa potem ob močnejšem pretkou zraka izpihnejo in nastane črn dim. To se vidi pri močnejšem pospeševanju.

Če pa je nepopolno izgorevanje nafte lahko priaha tudi do pretirane sajavosti dima, tu je vzrokov pa malo morje (od mehanskih do elektronskih). Je pa dim v tem primeru prisoten vedno.

Tu si kar pravilno povedal, od daleč najpogostejših vzrokov za dim pri starih vozilih pa velja omeniti dotrajane injektorje (ter mogoče tudi črpalko). Ostalih vzrokov je pa lahko res malo morje.


Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Pri vozilih s particle filtrom (filter trdih delcev) tega ne bi smelo bit (kao) .. jasno pa ti delci nekam morajo it in potem imaš razne aktivne filtre ki ne delajo nič drugega kot da te iste saje spustijo na prosto "samo občasno" oz. v obliki ki je manj nevarna za okolje (spet kao), delovanje teh filtrov je pa različno (bo c&b razložil). Aja vozila s temi filtri včasih tudi lepo zadimijo.

Tu sem te izgubil. Kakšne aktivne filtre, ki saje spustijo "samo občasno"? Zakaj bi take "filtre" kdorkoli sploh razvijal in vgrajeval v vozila?
confused-1.gif
FAP- filter(Peu, Cit,..)
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.574
9
38
Mislim ,da smo to temo že predelali ene par let nazaj ,sicer pa dizel takšen je kot je.Zapreš loputo za dovod svežega zraka v kabino ,pa je problem rešen.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Ok ne ge za spuščanje saj ampak za to da se filter "zamaši" in posledično ga je potrebno spucat. Ker je malce muka vozit vozilo na servis da bi spucali filter ko se ta zamaši so uvedli samočiščenje (regeneracijo) teh filtrov in ta deluje več ali manj "aktivno". Torej ko se zazna da je filter zabasan se (odvisno od tehnologije) izvede čiščenje (spet odvisno od tehnolgije). Aja med čiščenje saje še vedno padejo ven in avto lepo (ekološko) zadimi!
grims-1.gif

No, dajmo lepo po vrsti razjasnit zadeve. Prvo kot prvo - filter se v Sloveniji zamaši zaradi pretežno dveh vzrokov:

a) Slovenceljstvo - kupujemo dizla za 10.000 km/letno in se vozimo od semaforja do semaforja, vedno pod 2.000 obratov, avto se sploh ne segreje.
b) Vozilo je znamke Peugeot/Citroen in je eno izmed vozil prve generacije, ki so imele FAP filter. Tu ti živ bog ne pomaga, ker je zadeva zanič zasnovana in imaš stalno neke probleme ... edina pametna rešitev je softwarska in fizična odstranitev FAP filtra. Pozor - novejše generacije omenjenih znamk nimajo več teh problemov, da se ne bo kdo vpičil. (Aja, pa zelo pomemben podatek je, da je frend od KameleONa imel hude probleme z DPF filtrom na novem Superbu in je zato tako Škoda, kot cel VAG, zanič. To je de facto.)

Kot drugo, nihče ni "uvajal" samočiščenje (ne vem, s kje ti pobiraš podatke ... drugega kot to, da si izmišljuješ, ne vidim), ker je že od začetka zadeva zasnovana tako, da motorni računalnik preko senzorja diferenčnega tlaka izračuna "zamašenost" DPF/FAP filtra in pri ustrezni vrednosti se začne spontana regeneracija DPF/FAP filtra. V kolikor je spontana regeneracija prevečkrat prekinjena in "zamašenost" doseže določeno novo (višjo) mejo, se pri večini vozil prižge rumena lučka (prve generacije Citroen/Peugeot je nimajo), kar pomeni, da imamo zadnjo šanso za samostojno regeneracijo vozila. Takrat MORAMO voziti po predpisu, ki ga najdemo v navodilih vozila (vožnja nad XY rpm toliko časa, dokler lučka ne ugasne). Če tega ne storimo, "zamašenost" preseže nivo, pri katerem lahko spontana regeneracija kaj pomaga. V tem primeru je vozilo potrebno priključiti na ustrezno diagnostiko, s katero sprožimo tako imenovano prisilno regeneracijo.

Sedaj pa - kaj se dogaja med regeneracijo (spontano ali prisilno)? Se saje zmeče ven? Ne! V tem primeru bi bil filter popoln nesmisel, ker bi le zbiral saje in jih periodično v večjih količinah "metal" ven, kar nima nekega smisla. Pri regeneraciji se spremeni delovanje vbrizga (predvsem količina post-vbrizgovanja), tako da izpušni plini in s tem filter DPF dosežejo bistveno višjo temperaturo (tja okoli 600°C), pri kateri trdi delci zgorijo in se filter tako očisti. Pri prisilni regeneracij morda izgleda, kot bi motor turiral do konca (kar se da seveda brez testerja), ampak bistvo je v tem, da s testerjem damo ukaz za spremembo načina vbrizga in posledično se temperatura izpušnih plinov poveča bistveno prek meja, katere doseže ob "športni" vožnji.

Skratka, brezhiben motor z brezhibnim DFP filtrom NE kadi oz. kadi minimalno (bistveno premalo, da bi to bilo vidno). Za primer lahko podam recimo Mercedes A class A160CDI, letnik 2008, prevoženih 140.000 km - izpušni sistem je čist, kot nov iz trgovine. Verjetno je odveč dodati, da je vozilo uvoženo iz Nemčije, kjer ljudje kupijo dizla, da z njim vozijo relacije in zato problemov s filtri trdih delcev praktično nimajo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.136
113
Napisal si to kar sem napisal jaz, dejstvo je da se filter na toliko časa prečisti (regenerira) in ta proces poteka aktivno (ko si že sam napisal preko ločenega vbrizga, ali pa preko spremenjene motorne elektronike). To je zame aktivni filter, če ne bi imel tega procesa bi po 15k km lahko menjal cel filter (torej bi bil klasičen "pasivni" filter). Bistveno je da se doseže visoko temperaturo, ki saje prekuri in ob tem se zadimi, sicer gre za bolj sivkast dim, ampak zadimi (je opazno).

To da ob tem pomeče ven čisti izpuh lahko farbaš pa tiste ki so ti to prodali, ven pride daleč od čistega in celo dokazano se pri tem tvorijo še bolj nevarne snovi kot so drugače v sajah (ampak je res da se to zgodi tako zelo občasno da se celotne emisije smatra kot "čiste").

Pa saje v osnovi niso nevarne, tako da če pade ven produkt v kocki veliki 1cm3 bi bilo to idelano. Nevarne so saje ki so zelo majhne (par mikronov) in so plod visokih tlakov izgorevanja, te saje ne padejo nikoli na tla ampak ostanejo v zraku nevarne pa so tudi zato ker nase vežejo velike količine ostalih strupenih snovi. Zato so bili tudi uvedeni particle filtri. Star golf 2 pridela količinsko več saj ampak so te realtivno nenevarne (ker so delci veliki, padejo na tla pa zelo hitro).
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.610
4.568
113
50
Na sončni strani ALP
Toyota ima to rešeno z dodatno vžigalno svečko in spusti v filter nekaj nafte in zadevo vžge.
Tako zgorijo delci nabrani v filtru. Je pa to zanimiv pojav za avtomobilom. Na youtube je en
posnetek, kako se kadi za takšnim vozilom med "čiščenjem" filtra...
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Napisal si to kar sem napisal jaz, dejstvo je da se filter na toliko časa prečisti (regenerira) in ta proces poteka aktivno (ko si že sam napisal preko ločenega vbrizga, ali pa preko spremenjene motorne elektronike). To je zame aktivni filter, če ne bi imel tega procesa bi po 15k km lahko menjal cel filter (torej bi bil klasičen "pasivni" filter). Bistveno je da se doseže visoko temperaturo, ki saje prekuri in ob tem se zadimi, sicer gre za bolj sivkast dim, ampak zadimi (je opazno).

Ne, ti nisi niti približno napisal isto kot jaz ... ti nisi napisal nič konkretnega napisal, to pa zato, ker zadevo slabo poznaš.

Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
To da ob tem pomeče ven čisti izpuh lahko farbaš pa tiste ki so ti to prodali, ven pride daleč od čistega in celo dokazano se pri tem tvorijo še bolj nevarne snovi kot so drugače v sajah (ampak je res da se to zgodi tako zelo občasno da se celotne emisije smatra kot "čiste").

Meni ni (še) nihče ničesar prodal, ker nimam avta z DPF filtrom. Sicer pa - a res? Daj mi prosim postrezi s kemijskimi enačbami, kaj strupenega pride ven, me zelo zanima.
grims-1.gif


Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Pa saje v osnovi niso nevarne, tako da če pade ven produkt v kocki veliki 1cm3 bi bilo to idelano. Nevarne so saje ki so zelo majhne (par mikronov) in so plod visokih tlakov izgorevanja, te saje ne padejo nikoli na tla ampak ostanejo v zraku nevarne pa so tudi zato ker nase vežejo velike količine ostalih strupenih snovi. Zato so bili tudi uvedeni particle filtri. Star golf 2 pridela količinsko več saj ampak so te realtivno nenevarne (ker so delci veliki, padejo na tla pa zelo hitro).

Gotovo, ja. Mimogrede - si kdaj razmišljal, da bi šel za politika? Zelo dobro se znaš razpisat o zadevah, o katerih nimaš pojma.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.417
5.653
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Za razlago moramo najprej počakat Utiševalca, pa ga potem popravit.
evil.gif

Kako a zdej pa nisva več prjatla?
frown-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.136
113
Ne napisal sem točno to kar si ti, lahko ti pa razložim vseh 15 sistemov delovanja teh filtrov .. recimo pri tovornjakih so stvari še bolj zanimive!
grin1.gif


S kemičnimi enačbami ni potrebno dokazovati, dejstvo je da so saje ogljik, ki nastane pri nepopolnem zgorevanju ogljikovodikov (hint: ogljik in vodik, recimo nafta). Pri tem istem zgorevanju se lahko tvori še kaj drugega, recimo kaj bolj strupenega (aromatični OV, recimo benzen) in problem ogljika je da je izredno "vpojen" in se nanje vežejo te strupene spojine. Ko saje zažgeš (sam ogljik sicer zgori -> gorenje = kemična reakcija) ostane v izpuhu vezava nekaterih bolj kompleksnih ogljikovodikov, ki so strupeni in kancerogeni.

Na saje se lahko vežejo tudi določene težke kovine ki so prisotne v gorivu, pa npr. žveplo (ki je tudi prisotno). Pri normalnem izpuhu se te snovi izločajo v majhnih količinah v ozračje pri "regeneraciji" filtra pa se izločijo celo v merljivih (in človeku nevarnih količinah) količinah.

Aja glede nevarnosti malih delcev saj, nevarne so predvsem zaradi svoje kancerogenosti (rakotovrnosti). Zelo majhni delici namreč obstojijo dolgo v zraku in pridejo lažje v pljuča. Prej omenjeni benzen je pa recimo pri neposrednem kontaktu s pljučnimi kapilarami izloči v kri in dalje ni potrebno razlagati. Če so saje velike (golf 2 style) padejo večinoma na tla zelo hitro, če pa pridejo v pljuča (spet težko ker je vmes par "filtrov") pa težko pridejo neposredno do pljučnih kapilar.

Lahko ti pa še kaj povem o vplivu malih delcev saj v procesu kondenzacije vodne pare, zaradi česar so v nekaterih delih sveta dizli res prepovedani v mestih (neposredna povezava s smogom).
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Spet nakladaš o zadevah, ki nimajo velike veze z mojim vprašanjem.
smirk-1.gif


Vprašal sem po kemijski enačbi reakcije, ki se zgodi med samo regeneracijo, torej med izgorevanjem trdih delcev. Ti trdiš, da med to reakcijo nastajajo snovi, ki so še bolj škodljive (citiram: "celo dokazano se pri tem tvorijo še bolj nevarne snovi kot so drugače v sajah"), kar je seveda popolna neumnost. Kaj nastaja med samim procesom izogorevanja goriva v motorju je tukaj povsem irelevantno, ker so te snovi prisotne tako pri motorjih z DPF filtrom, kot tudi pri tistih brez. Skratka, tvoje pisanje "o DPFu, ki povroča še bolj škodljive snovi ..." so popolne nebuloze.

Sedaj znaš že razložit "vseh 15" sistemov, nekaj postov nazaj pa še eden nisi vedel, kako deluje?
grims-1.gif
Sicer pa - jaz sem bil na mnogih izobraževanjih in sem jih plačal - ne mislim se prerekati z nekom, ki je informacije pobral z levih internetnih strani 5 min nazaj.

Over & out.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.136
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Spet nakladaš o zadevah, ki nimajo velike veze z mojim vprašanjem.
smirk-1.gif


Vprašal sem po kemijski enačbi reakcije, ki se zgodi med samo regeneracijo, torej med izgorevanjem trdih delcev. Ti trdiš, da med to reakcijo nastajajo snovi, ki so še bolj škodljive (citiram: "celo dokazano se pri tem tvorijo še bolj nevarne snovi kot so drugače v sajah"), kar je seveda popolna neumnost. Kaj nastaja med samim procesom izogorevanja goriva v motorju je tukaj povsem irelevantno, ker so te snovi prisotne tako pri motorjih z DPF filtrom, kot tudi pri tistih brez. Skratka, tvoje pisanje "o DPFu, ki povroča še bolj škodljive snovi ..." so popolne nebuloze.

Očitno niso doumel, pa še 1x. Ko se čisti (ne vedno, ne kadarkoli, ko se filter čisti oz. po tvoje "regenerira" [kar je btw lep izraz, ker čiščenje filtra zveni neekološko]) se sprozi več škodljivih snovi NAENKRAT kot pa med običajnim tekom motorja. In ja sumarno je stvar še vedno bolj ekološka kot brez filtra. Enačbo sem ti pa nakazal, med drugim če želiš lahko med gorenjem Cja pride tudi do tvorbe benzena ki ga prej ni bilo, Pač vsakič ko zakuriš neka ogljikovodik dobiš ali bolj preprosto obliko njega ali pa bolj kompleksen ogljikovodik. Tega je polno ne gre sedaj za en enovit porces ki bi 100% rezultural v kemično 100% enak produkt. Če bi poznal kemijo ogljikovodikov bi vedel kaj govrim tako pa ne mislim razlagat ..

Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Sedaj znaš že razložit "vseh 15" sistemov, nekaj postov nazaj pa še eden nisi vedel, kako deluje?
grims-1.gif
Sicer pa - jaz sem bil na mnogih izobraževanjih in sem jih plačal - ne mislim se prerekati z nekom, ki je informacije pobral z levih internetnih strani 5 min nazaj.
Sem znal tudi prej oz. so mi bili poznani RAZLIČNI sistemi filtrov trdih delcev. Vseh verjetno tudi ti ne poznaš in namen te debate ni bil spoznavanje teh tehnologij, zato sem tudi samo omenil kar je pač del "on topic " debate (kar bi kot moderator lahko vedel). Glede izobraževanj sem bil slučajno prisoten na enem predavanju na to temo, slučajno ... ker sem ravno čakal na predavanje pri katerem sem bil jst na drugi strani govorniškega odra!

Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Over & out.

Enako, pa ne pozabi da si ti prvi začel klicat hudiča!
zmaga.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Enačbo sem ti pa nakazal, med drugim če želiš lahko med gorenjem Cja pride tudi do tvorbe benzena ki ga prej ni bilo, Pač vsakič ko zakuriš neka ogljikovodik dobiš ali bolj preprosto obliko njega ali pa bolj kompleksen ogljikovodik. Tega je polno ne gre sedaj za en enovit porces ki bi 100% rezultural v kemično 100% enak produkt. Če bi poznal kemijo ogljikovodikov bi vedel kaj govrim tako pa ne mislim razlagat ..

Samo še to bom dodal - benzen je v dizelskih trdih delcih že prisoten in ne nastaja med regeneracijo filtra (ki mimogrede NI moj izraz ...). Glede mojega znanja kemije pa ne skrbi, nisem strokovnjak, ampak gimnazijska kemija mi je dokaj jasna, več pa je pri tem procesu tako ali tako ni potrebno znati.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik jetamp pravi:
Ko avtomatika zazna onesnažen zrak prešalta na notranje kroženje. To ma že moj sedem let star korejc in zadeva še vedno deluje. Je pa zanimivo, da mi da na notranje kroženje pri kranjski Savi čeprav jaz nikoli nič ne zavoham. Zgleda, da le je nekaj v tistem zraku.

Glede na to, da kurijo na plin (= z izjemo vodika najbrz najbolj cist energent za ogrevanje s postopkom oksidacije), je to precej nenavadno.
 

MiHa88

Pripravnik
13. apr 2008
729
4
18
Citat:
Uporabnik softi pravi:
men ni smardil..pa je zuačel..pa smo pucal egr..je lepše vleke..ni akdil. zdej akdil več kukr kadarkoli prej.
so pač km

mercedes ne kadi


Hehe ravno danes sem opazoval dva C-ja prejšne serije... sta kadila ko turka
smile-1.gif


Meni moj zakadi tako hinavsko ko speljem čisto počasi pusti zadaj manjši oblaček seveda črne barve, moram it zamenjati nek senzor pretoka zraka in bo baje tudi to nehal.... sicer se pa bližamo 290k tako da bolje da kadi črno kot pa belo oz. modro
grin1.gif