Citat:
Uporabnik Fe3 pravi:
Kako da ne?
Ne vem zakaj me potem dizelaši prepričujejo, kako je to fajn za v klanec pa za prikolico vlečt pa evo, kako to ruje, sama moč pa da ni tako strašno važna ...???
Jaz imam pač drugačne izkušnje in tudi vem zakaj je tako.
ma nisem čisto prepričan da več v čem je 'štos' navora in moči.
'klanec' pomeni da premaguješ neko breme...in za premagovanje bremena rabiš moč (vsaj fizika tako pravi)...in tvoj (oz. bilo kateri avto) ima max. moč pri max. vrtljajih - torej večji kot je klanec (oz. večje kot je breme - magari teža) več moči potrebuješ da premaguješ ta klanec.
In to je več ali manj vsa filozofija glede moči.
in za nek klanec, če ga bo kdo želel speljat bo pač moral vozit s primerno močjo (ker drugače bo enostavno zgubljal na hitrosti).
navor pa pomeni kako motor v neki prestavi 'vleče' oz. pospešuje od 'štant gasa' do rdečega polja. In tu pride do te razlike...torej gledaš kako hitro se pomika kazalec od npr 2.000 do 3.000 vrtlajev - in tu so dizli v prednosti ker imajo navor pri nizkih vrtljajih - torej je motor sposoben hitreje pospešiti (spet govora je o isti prestavi!) od enih do drugih vrtaljev že okoli 2.000 rpm (kjer se odvija največ vožnje)..dočim bencinar hitreje povečuje vrtaljaje pri višjih obratih.
To, da pa moraš tudi pri dizlu (če želiš največ iz motorja) prestaviti v nižjo prestavo ter ga poslati do rdečega polja pa je zgolj štos v prestavnih razmerjih...kjub temu da je navora pri 4.000 obratih (pri dizlu) manj, motor lažje pospešuje v 3 prestavi kot v 4 (če kaj voziš kolo boš vedel...ko spelješ boš lažje pospešil s 1 prestavo, kot daboš imel npr. v 18-i..kjer ti bo uspelo (z isto močjo, ki jo premoreš v nogah) komaj prestaviti pedala in nareditikak obrat - isti štos je z avt. menjalnikom - temu primeren bo tudi pospešek).