Corsa zakuhala

mr_

Guru
20. sep 2007
9.362
2.739
113


Saj je bila revica stara ze preko 10 let. 1.0 12V, 173k km. Revica je sicer spustila duso na avtocesti od Razdrtega proti Postojni, ko je poprej oddelala Rebrnice. Po rahlem klancu navzdol je vse skupaj se delovalo ok, ob rehlem dodajanju plina pa se je oglasil nek cuden zvok iz motorja in hkrati zasvetila oranzna lucka motorja. Voznici sem hitro rekel naj pogleda temperaturo motorja. Previsoka. Komanda ugasni, vendar smo bili vstric s kamionom pa ga je prehitela do konca, sli na odstavni pas in ugasnili zadevico. Pogledal olje in vodo. Vse ok. Le v vodnem sistemu so se ob odpiranju pokrovcka privalili po ceveh, ne vem kako bi rekel, mehurji pare. Torej para ni kar butala in butala v mene, sam nekje noter pri motorju se je nabrala... Dolil sem vodo, cca 2 dl, vec ni bilo potrebe in poskusal zagnat, da bi ohladil motor, vendar ni bilo haska. Oranzna lucka je se vedno svetila, zvok iz motorja ni bil spodbuden, vzgala pa tud ni vec.
Avto je ze pokojni, napisal pa sem zato, ker me zanima, kaj je v taksnem primeru lahko bilo narobe. Jaz mislim, da je verjetni bila kriva vodna pumpa. Mogoce je crknila ze kdaj poprej, pa se je sele na vroc aprilski dan pokazal feler.
 

DMX

Fizikalc
20. avg 2007
2.328
15
38
meni je šel 2x termostat. Motor 1.4 8V (letnik `94). Avto zakuhal in to je to....
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Vodna pumpa ne more crknit, lahko samo spušča.

No ja, tudi vodna pumpa lahko "crkne"!
ne-ne-1.gif


Sicer pa na avtorja, če avto zakuha bi načeloma moral preživet to s precej minimalno škodo. Pritisk bi odmetal vodo ven in dokler se olje ne bi segrelo toliko, da bi začeli ribat motorni deli nima avtu kaj bit. V redkih primerih (odvisno od konstrukcije motorja) oz. ob dolgotrajnemu visokemu tlaku pa bi prebilo tesnilo na glavi.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Ne, ne more crknit. Poleg tega da lahko spušča, obstaja še minimalna verjetnost, da vodna pumpa zariba (v cca 20 letih še ni bilo primera v naši delavnici), vendar se v tem primeru raztrga zobati jermen in avto praktično ugasne v momentu.
 

Rikolus

Fizikalc
19. jul 2007
2.367
88
48
Od česa pa bi se polomile oz. obrabile lopatice?

Če se polomijo, bi se slišal kovinski zvok in bi po vsej verjetnosti zabilo črpalko in kot je rekel crashednburnt, bi jermen utrgalo. Obraba lopatic pa je zelo malo verjetne, ker voda ni abrazivno sredstvo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Citat:
Uporabnik Rikolus pravi:
Od česa pa bi se polomile oz. obrabile lopatice?

Če se polomijo, bi se slišal kovinski zvok in bi po vsej verjetnosti zabilo črpalko in kot je rekel crashednburnt, bi jermen utrgalo. Obraba lopatic pa je zelo malo verjetne, ker voda ni abrazivno sredstvo.

Sej se ne odlomijo dobesedno (lahko sicer se), ponavadi se odlomi os od "veternice" in tako se os normalno premika kar nima vpliva na jermen, ki se lepo dalje vrti. Okvara niti ni tako redka, recimo v VAG grupi je to bolj pogosto kot pa da pumpa (s)pušča!
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.085
5.659
113
Citat:
Uporabnik Rikolus pravi:
ker voda ni abrazivno sredstvo.

Kaj pa kavitacija?
wink-1.gif
Poglej si turbino kje je "speskana"

 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
No potem imam pa jst srečo pa bližnji sorodnik na golfu tudi, pa par ljudi na forumih je očitno tudi naklučje!
tongue-1.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.362
2.739
113
A ni tako, da ce je termostat fuc, da je voda v obtoku in so obratne tezave, da se motor tezje segreje?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
No potem imam pa jst srečo pa bližnji sorodnik na golfu tudi, pa par ljudi na forumih je očitno tudi naklučje!
tongue-1.gif

Seveda je naključje, kot je tudi naključje, da črpalka spušča, verjetnost da spušča je pa ohoho večja od verjetnosti, da kolesce odstopi od osi (praktično edini primer, da pumpa "zataji" ... lopatic nikoli ne polomi oz. se ne obrabijo pod normalnimi pogoji).
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Ženska je vozila, ki očitno ni imela občutka za vožnjo in vozilo, da bi ugotovila, da nekaj ni ok.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
No potem imam pa jst srečo pa bližnji sorodnik na golfu tudi, pa par ljudi na forumih je očitno tudi naklučje!
tongue-1.gif

Seveda je naključje, kot je tudi naključje, da črpalka spušča, verjetnost da spušča je pa ohoho večja od verjetnosti, da kolesce odstopi od osi (praktično edini primer, da pumpa "zataji" ... lopatic nikoli ne polomi oz. se ne obrabijo pod normalnimi pogoji).

Govorimo o naključju znotraj verjetnosti da se zgodi okvara. Jasno ni normalno, da vodna pumpa ki je sila enostaven mehanski del crkne, sploh če se upošteva servisna priporočila o menjavi (ob velikem servisu).

Ti si rekel da pumpa ne more crknit (brez da bi motor šel v franže), jst sem ti povedal pa primer da lahko crkne in da tega sploh opaziš ne!

Edit: na veliko VAGovih vozilih je "veternica" pumpe plastična (oz. mogoče iz nekega kompozita) in je podvržena prej omenjeni težavi. Lahko poči in se ne drži več osi, lahko pa tudi razpade.
 
Nazadnje urejeno:

Rikolus

Fizikalc
19. jul 2007
2.367
88
48
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik Rikolus pravi:
ker voda ni abrazivno sredstvo.

Kaj pa kavitacija?
wink-1.gif
Poglej si turbino kje je "speskana"

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/YTP7nbiDSOI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/YTP7nbiDSOI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
oh c'mon.... govorimo o navadni črpalki za vodo, ne pa za turbine.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Citat:
Uporabnik Rikolus pravi:
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik Rikolus pravi:
ker voda ni abrazivno sredstvo.

Kaj pa kavitacija?
wink-1.gif
Poglej si turbino kje je "speskana"

oh c'mon.... govorimo o navadni črpalki za vodo, ne pa za turbine.

Sicer ne vem kaj ima pomen voda kot abrazivno sredstvo pri motorju, vseeno dejstvo je da je voda kar dobro abrazivno sredstvo če nedrugega predvsem zaradi dejstva da je voda težko v čisti obliki (tudi v hladilnem sistemu vozila). Kako dobro abrazivno sredstvo je si lahko poledaš v strugah rek in pa morski obali!
zmaga.gif


Jasno vodna pumpa v avtu ni neka visokotlačna pumpa ampak preprosta počasi vrteča veternica/propeler/turbina, ki se ne zaradi vodnega toka direktno ne more obrabit. Obrabi pa se lahko ležaj, posledično tesnilo in pridemo do znanih težav. Za primer, ki sem ga jst omenil pa gre za "korozijo" oz. razpad materiala zaradi temperaturnih nihanj, konkretno imajo te probleme pumpe s plastično vetrnico.

Primeri: