Jaz sem do sedaj zasledil 2 teoriji, kateri bi naj veljali za xenon žarnice:
1. Recimo en izmed mojih avtomobilov je bil Seat Leon 2008 s xenon žarometi. Ta avto je imel senzor za svetlobo in stikalo sem imel nastavljeno vedno na AUTO. Pri temu avtu je to pomenilo, da so xenon žarnice VEDNO svetile (tako po dnevi kot tudi ponoči). Praktično ko je avto bil prižgan, so xenon žarnice svetile. V tunelih in ponoči pa so se samo še dodatno prižgale zadnje luči in luči v notranjosti vozila (armaturka, števci itd...).
Pri tej teoriji naj bi veljalo, da je to zelo dobro in zdravo za xenon žarnico, ker se nikoli ne ugaša in ponovno prižiga.
2. Ostala moja vozila, ki so imela prav tako xenon žarnice in hkrati tudi LED dnevne luči (recimo Opel Astra J), pa so imela prav tako senzor za svetlobo in tudi pri teh avtih sem imel nastavljeno vedno na AUTO. Pri teh je to pomenilo, da so vedno svetile sprednje LED dnevne luči (xenon žarnice niso svetile). Ko pa sem se zapeljal skozi tunel ali pa ko se je zunaj stemnilo, so se poleg LED sprednjih luči prižgale še dodatno xenon žarometi, zadnje luči in luči v notranjosti vozila (armaturka, števci itd...).
Pri tej teoriji naj bi veljalo, da je to zelo slabo in nezdravo za xenon žarnico, ker se vedno ugaša in prižiga in ko se xenon žarnica prižiga se spušča baje nek "plin" v samo žarnico in posledično se hitreje obrabi vse skupaj.
Se pa ti dve teoriji nekako "tepeta" z mojo prakso. Namreč pri Seat Leonu sem pri okoli 140.000 km moral zamenjati obe xenon žarnici, saj mi je leva nehala delat. Pri Opel Astri J sem pri okoli 200.000 km imel še ob žarnici popolnoma zdravi, odlično ohranjeni, barvna svetloba ni bila roza/vijola, ponoči ko sem peljal proti kakšni beli steni je barva svetlobe bila rumeno-bela. Skratka - kot da bi bile nove.
Tako da sedaj ne vem, eno je teorija, drugo pa praksa
to so moje izkušnje in nekdo ima lahko povsem drugačne izkušnje. Meni se vseeno malo bolj logično zdi to, da če se xenon žarnice 80% vožnje ne uporabljajo (ker se večinoma vozimo podnevi), da bodo bolj ohranjene in bodo kasneje pregorele kot pa recimo neke, ki se pa 100% vožnje uporabljajo in svetijo non stop (konstantno).
Če se vrnemo nazaj na temu, smo ugotovili, da imajo različni proizvajalci avtomobilov drugačno logiko uporabe dnevnih, nočnih in dolgih luči. Pri DS5 je tako, da podnevi svetijo samo LED sprednje luči; če podnevi poblendaš, se bodo prižgale samo halogen žarnice (in nič drugega). Ponoči pa se poleg LED luči spredaj dodatno prižgejo še LED luči zadaj + xenon luči spredaj; če ponoči poblendaš, se bodo prižgane halogen žarnice + xenon žarnica bo malo močneje zasvetila. Za dolge luči se bo prav tako prižgala halogen žarnica in xenon bo svetila malo močneje.
Cela znanost okoli teh luči