Neizkušenemu? Ob prvem stiku z motorjem s(m)o vsi neizkušeni..torej če te bo do te mere zagrabilo, da boš šel po stopinjah ostalih motoristov, boš tudi sam imel 'rojstvo' in vse kar temu sledi.
Moje videnje tvojih dilem...glede na to da sem izkušen motorist (konec koncev imam prevoženih 1.200 km
) ti lahko napišem še dokaj sveže moje vtise in ugotavljanja ob odkrivanju motorističnega sveta.
Lani jeseni me je prijelo (pri mojih 35-ih..ne vem za koliko 'starega' se maš ti) da hočem imeti motor...sicer kot mulo sem imel BT 50...toliko da sem šel naredit izpit, sem imel pa tudi od takrat nekako v mislih zatlačeno da bom enkrat, ko bom zrasel imel tudi resen motor...in enostavno me je prešinilo da si ga kupim (ne vem...mogoče sem ugotovil, ko gledaš naokoli pri znancih...ta rak pri 31-ih. oni že umrl pri 56-ih...da nima smisla čakaj do 50 leta, ker je pod vprašajem če jih boš(m) sploh dočakal) in bik kot bik...ko si zapičim tudi speljem.
Seveda na istem kot ti, pojma o pojmu nisem imel, izkušenj nobenih, želja pa za znoret...in štartaš od nule, to bi, ono ne bi, gledaš kolege, znance...in nekako ugotoviš da nekje 600 ccm že mora bit....1.000 je za štart mogoče res prehuda, plus finančno precej razlike..in ker smo že malo v letih (beri: umirjeni!
), neizkušeni..je 600ka kjer iščemo.
Pa se začne...najprej znamka...vsak ima svojo preferenco (pa če hočeš/priznaš ali ne)..pri tebi se že vidi kam pes taco moli. Tudi jaz osebno sem si že v štartu zapičil da če že bo bo ali Honda ali Yamaha (pa ne da bi hotel Suzukiju, Kawasakiju, Ducatiju, BMW-ju kaj odrekat...le tako sem se zapičil).
Naprej..pri 600-ki ima možnost ali nagca ali 'oklepnika' (recimo da dilemo ali skuter ali 'cestni' motor že imaš za sabo..drugače imaš še s tem nekaj dela)...tukaj gre na koncu predvsem za izgled VS vetrno zaščito (a na ceno ne smemo pozabit). In znotraj tega še modele z okoli 100 konji in one z nekaj pod 80.
Najprej o konjih...marsikdo reče da npr. 78 konj (Y Diversion oz. H CBF) je povsem dovolj...ja, po svoje je, samo meni je že na testu Yamaha XJ6 Diversion delovala malček švohna (Pa sem sede prvič v življenju na resnem motorju)...gledano da sem vozil v koloni vozil, in ko smo prišli na ravnino sem pač dodal gas...kar je zgolj zadoščalo da sem sledil kakemu smrdljivcu (beri dizlu)...kaj šele da bi se spravil prehitevat...in to me je motilo že kot totalnega začetnika. Torej sem si rekel, da če že dajem toliko denarja naj bo 100 konjičev...res da sem že umirjen, samo nekaj pa še vseeno brcam
.
In padlo je ven:
Yamaha FZ6 naked in z oklepom
Honda CB600 F Hornet.
Pri fazerci z oklepom, me je motil njen izgled (dotično maska)..če bi imela masko CBF bi jo takoj kupil (oz. če bi CBF imel 100 konj)..nakeda sem se rahlo bal zaradi vetrne zaščite..sem pa v jeseni zasledil da dobiš lanskega Horneta za 6.300 (isti denar kot Y FZ6 nagca...CBF pa lanski model za 6.200...fazerca z masko je bila takrat okoli 7))...in sem ga kupil. Je sicer nagec...kar zdaj rešujem z nakupom šipice (ki pa...kot kaže je sploh ne bom montiral..ker sem se že premislil).
Vtisi vožnje:
Lani, ko sem ga pripeljal domov sem v 3 dneh začasne registracije prevozil 500 km..prvi vtis je bil, da je drža precej ležeča (skoraj preveč športna za moj okus)...pa med vožnjo je nad 100 km/h blazno hrumelo, in veter se je zaganjal vame..itak pa ga nisem pritiskal, ker sem pazil na obrate. Zima je bila dooolga...na splošno kakor tudi zame
.
Dober teden nazaj pa sem začel z nova...tisti lanski vtisi so čisto zvodeneli ...drža je super (Le vajen je nisem bil)...v ušesa si dam čepke, da slišim samo motor..ostalo imaš občutek kot da veter ne obstoja zate. Zato tudi upor vetra ni tako opazen/moteč...res je nad 130 do 140 km/h se veter pošteno nasloni nate...danes mislim da sem šel okoli 180 km/h (po AC) pa se je treba pošteno držat..samo take hitrosti so čista izjema...tja do 140 km/h kolikor jih nabiraš po lokalnih cestah, pa niso problematične z vidika vetra, da bi moteče vplivalo na vožnjo/užitke (zato tudi ne bom trenutno montiral šipice).
(ravno danes sem odpeljal Ljubljana-Kočevje-Fara..do meje in nazaj) Glede tistih 100 konj...razlika z onimi 80 konjaši je zgolj v manjšem številu vrtljajev...pri onih se okoli 10.000 vrtljajev vse zaključi, pri 100 konjskih pa pri 10.000 šele začne tisti pravi žur..in ja..če zdaj pogledam (ko sem kolikor toliko osvojil malo občutka, zgubil strah, lesenost) 100 konj mora bit...tako je vožnja res užitek. Ni ga lepšega, kot pri prehitevanju nastavit kazalec na 8.000 in naviti gas ob pospeševanju...uau
...misliš da boš enega prehitel pa trije padejo mimo. Pa v kak klanec ko ga v tretji nažgeš, pa te nad 10.000 vrtljaji začne kar s sedeža vleči...je nasmešek kar priliman na faco.
Res je..v povprečju je slog vožnje isti kot s švohnejšimi motorji...pa vseeno za tistih nekaj užitkov (vsaj osebno mnenje) se splača potegnit do 100 konj.
Toliko od mene
Bi ti svetoval da se izpita lotiš čim prej, ker ko te bo dobro prijelo bo kriza čakat na proceduro izpita.
Boš pa videl...začel boš z enim motorjem, realno pa se bo v garaži znašel povsem drugačen od prvotno zamišljenega.
(Hondi v segmentu 100 konj, 600 ccm fali motor z oklepom...tukaj mislim da Yamaha dobro trži svojo FZ6).
Aja..pa tudi jaz nisem divjak..grem kar po omejitvah (sploh v naselju) izven okoli 120 km/h...seveda pa zapaše ga tudi malo stisnit (po ovinkih itak (še) ne gre .... vsake toliko na ravnini ali v kak klanec).