Bencin vs. dizel-emisijski vidik pri novih vozilih

fujtajksel

Pripravnik
4. sep 2014
167
5
18
Ključni problem v Evropi je da se problematičnih emisij NOx in PM v realnih razmerah (ne tisti zahecni testi) ne preverja redno na tehničnih pregledih. Kar seveda ni naključje temveč rezultat vztrajnega lobiranja avtoindustrije. Ko pridejo ven neodvisni rezultati, se industrija izgovarja, da ti testi niso ponovljivi in blablabla, ampak to so ceneni izgovori, saj je vsem jasno zakaj so NEDC in tudi WLTC testi tako "prizanesljivi". Kaj se zgodi če testiranje izvedeš resno tako kot so v Ameriki se pa tudi lepo vidi - večina dizlov tam ne prodaja, WV pa svojih problematičnih avtov sploh ne zna popravit! V Evropi je bil popravek za amaroka patetičen - kao so popravili in odstranili goljufivo kodo, emisije na cesti pa so ostale 10x višje od limita ("because we can"???).
Zatečeno evropsko stanje je tako, da oznaka EURO6 praktično ne pomeni nič. Proizvajalci so si menda izgovorili še tri leta prehodnega obdobja, v katerem se na cesti ne spremeni nič, tj v štacunah še vedno legalno prodajajo onesnaževalce. Po tem naj bi to začeli nadzirat, ampak za začetek z nekimi 200% dopustne kršitve :bruh:
Zato je kar za pričakovat, da bodo mesta, kjer so težave z emisijami, za dizle zaprla centre. Anekdotično so v Nemčiji najavili, da bodo za zeleno ekovinjeto že letos dvignili zahtevo iz EURO4 na EURO6. Anekdotično zato, ker med EURO4 in EURO6 dizli v praksi ni razlike, tj gre samo za spodbudo ljudem naj zamenjajo svoj dve leti star avto za novega enako umazanega...
Poleg tega se je izkazala bizarnost, da čip tunerji lahko mirno odstranijo vso "eko navlako ki duši motor", pa na tehničnem tega ne bo nihče opazil, če bo vse na izgled serijsko.
Pri bencinarjih je bilo tradicionalno težav manj, ker so se tipično problematične stvari (CO, HC) tudi merile na tehničnem. Zadnje čase pa pomanjšani turbobencinarji (z višanjem kompresije v lovu za nižjo porabo) tudi že lovijo dizle s PM in NOx, kar tradicionalno ni bil problem in kjer prav tako ni nadzora na tehničnih.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Frakcije niso fiksne, nekaj časa nazaj sem to malo raziskoval in v EU rafinerije dosegajo malenkost večjo proizvodnjo dizla kot bencina, ampak poraba v EU je 7:3 v prid dizlu, zato še vedno deluje trg z ameriko (mi njim bencin oni nam dizel).

V ameriki je čisto druga zgodba, tam rafinerije proizvajajo mislim, da razmerje 2:1 v prid bencinu, pa še to ni dovolj za njih.

Ampak vsako tako odstopanje od idealne frakcije ima svojo ceno, višjo energetsko potratnost tistega goriva kateregea hočemo imeti več. Zato lahko rečemo, da je pridobivanje dizla v Ameriki bolj učinkovito in čisto kot v EU in obratno velja za bencin.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Frakcije so v osnovi odvisne od nafte, surova nafta na različnih nahajališčih nima enakega deleža frakcij. Dejansko lahko zadeve kar precej nihajo odvisno od nahajališč. Recimo nafta na "osi zla" (bližnji vzhod) je glede tega izredno kvalitetna saj se iz nje dobi precej več dizla in bencina napram ostalim frakcijam.

Seveda kot sem omenil se pri ogljikovodikih da z energijo spremenit velikost/dolžino molekul in s tem delno vplivat na delež frakcij, proces se imenuje kreking. Se pa kreking uporablja v večini zato da se zelo težke frakcije (mazut) spremeni v bolj uporabne frakcije (gorivo), sploh pri manj kvalitetni nafti ("težka nafta"). Ne vem pa če se kje cracking namensko izvaja tako da iz dizla delajo bencin (to je teoretično možno, obratno ni), ker so vmes še vmesne frkacije ki niso ravno najbolj "popularne" in so izgube s tem večje kot pa doprinos.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik fujtajksel pravi:Po tem naj bi to začeli nadzirat, ampak za začetek z nekimi 200% dopustne kršitve

Faktor 2,1. Med testom na valjih in testom v odprtem prometu.

Sploh pa ne vem, kaj se toliko nad tem razburjate. Saj lahko dobite veliko bolj čiste avte. Samo bojo 50% dražji. In pred tem je seveda treba še prepovedat uporabo avtov pod standardom euro6, pa predpisat, da je treba po uvedbi novega standarda s cest v 5 letih spravit vse avte, ki niso po tem standardu.
 

fujtajksel

Pripravnik
4. sep 2014
167
5
18
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Faktor 2,1. Med testom na valjih in testom v odprtem prometu.

Sploh pa ne vem, kaj se toliko nad tem razburjate. Saj lahko dobite veliko bolj čiste avte. Samo bojo 50% dražji. In pred tem je seveda treba še prepovedat uporabo avtov pod standardom euro6, pa predpisat, da je treba po uvedbi novega standarda s cest v 5 letih spravit vse avte, ki niso po tem standardu.

Ma no, ideja je bila da avti s cest tekom 10 let večinoma izginejo sami od sebe. In da bi bil že zdaj, če bi se pri novih avtih sproti držali limitov, bila situacija skoraj sprejemljiva. Je pa žal stanje tako, da ti trenutno nihče ne zagotavlja, da je nov dizel danes iz štacune de fakto kej boljši od enega EURO3 "smrdljivca". Zato ker so si proizvajalci fino zlobrali take zakone da jih nihče ne more za kohones. Nekaj dražji bi res bili ja, gotovo ne 50%, pa najbrž res ne bi imeli dizli 50% deleža, zlasti bi jih bilo manj v majhnih avtih, ni a to nobena drama.

Po drugi strani imaš nonsens v obratni smeri na drugi strani luže, tam kaže da bodo VW obrali do kosti in da bo moral avte kar odkupit nazaj.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Povprečna starost avta pri nas je čez 9 let, v nemčijo okoli 8. Povprečna. Kdorkoli je računal, da s eavti po 10 letih poslovijo s cest, je bebec.
Dražji bodo pa precej. OK, 50% je seveda pretiravanje, ampak med 15 in30 pa vsekakor.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Če že imaš vpogled v statistiko; koliko je povprečna starost avtomobilov v skandinavskih deželah ?
Hvala.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.737
113
Avti ne bi bili toliko drazji, niti 15%, ker jih pac ne bi kupovali.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik fujtajksel pravi:Po tem naj bi to začeli nadzirat, ampak za začetek z nekimi 200% dopustne kršitve

Faktor 2,1. Med testom na valjih in testom v odprtem prometu.

Sploh pa ne vem, kaj se toliko nad tem razburjate. Saj lahko dobite veliko bolj čiste avte. Samo bojo 50% dražji. In pred tem je seveda treba še prepovedat uporabo avtov pod standardom euro6, pa predpisat, da je treba po uvedbi novega standarda s cest v 5 letih spravit vse avte, ki niso po tem standardu.

Tako je, in zgraditi taborišča ter vtetovirati kode v podlaket za vsakega, ki se temu upira! Marija pomagaj kakšne ga serjete tukaj gor. To ste večinoma lulčki z jurja in pol neto plus plače, ki se vam sanja ne kako izgleda vsakomesečno taktiziranje s položnicami in varčevanjem s hrano.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik fujtajksel pravi:Po tem naj bi to začeli nadzirat, ampak za začetek z nekimi 200% dopustne kršitve

Faktor 2,1. Med testom na valjih in testom v odprtem prometu.

Sploh pa ne vem, kaj se toliko nad tem razburjate. Saj lahko dobite veliko bolj čiste avte. Samo bojo 50% dražji. In pred tem je seveda treba še prepovedat uporabo avtov pod standardom euro6, pa predpisat, da je treba po uvedbi novega standarda s cest v 5 letih spravit vse avte, ki niso po tem standardu.

Tako je, in zgraditi taborišča ter vtetovirati kode v podlaket za vsakega, ki se temu upira! Marija pomagaj kakšne ga serjete tukaj gor. To ste večinoma lulčki z jurja in pol neto plus plače, ki se vam sanja ne kako izgleda vsakomesečno taktiziranje s položnicami in varčevanjem s hrano.

Lej, veljat mora enako za vse. In probat zmanjšat emisije s tem, da (če govorimo o SLO) tako, da novi avti (40k na leto) vržejo v luft 0,01 namesto 0,015 ob tem, da imaš na cesti 500k avtov, ki v luft mečejo 0,5 ali 1, je pač debilno in popolnoma nefer do tistih, ki bi zamenjali 0,5 avto za 0,015 avto.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.337
9.572
113
EU
Seveda, pa ekološke greznice, filtre na dimnike......
grims-1.gif