Bencin vs. dizel-emisijski vidik pri novih vozilih

tony

Guru
23. jul 2007
9.671
1.487
113
Dizel je v povprečju že ves čas ena svinjarija, je pa šlo tudi na bencinski fronti s trubo bencinarji v zadnjih letih na slabše, po poti dizla
zmaga.gif


Skratka, brez veze je sploh o tem razmišljati, eno in drugo so dinozavrske tehnologije, ki ubijajo ljudi... Zares prava razlika bo edino z elektriko...
zmaga.gif


(Mimogrede, zadnjič sem čez okno pogledal iz šihta in na parkingih 50m okrog sta že dva i3ja...
aplauz.gif
)
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.655
6.517
113
elektrika s hidro in termo sranjem, kemijo v baterijah...?

bo treba kaj spremenit, drugače gremo iz dežja pod kap
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Dizel je v povprečju že ves čas ena svinjarija, je pa šlo tudi na bencinski fronti s trubo bencinarji v zadnjih letih na slabše, po poti dizla
zmaga.gif

Govoriš o NOx? Ampak, kot gledam, turbo bencinarji imajo še vedno cca. 1/4 NOx emisij napram dizlu.

Kaj pa glede saj? So DPF filtri ultimativna rešitev?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.264
1.894
113
Prevozna sredstva (na pogon) in ekologija ne gresta skupaj.

To je ena in edina stvar. Vse ostalo je stvar plačila..če plačaš da se išče v smeri da je bencin čistejši, bo ta, drugače je lahko dizel, ali pa elektrika ali vodik....stvar penezov.


Ekologija? Hmmm
wink-1.gif
ne se hecat.
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Mogoče verjameš celi državi tj. Švica. [/quote švica ima dražji dizel zato, ker se pri njih z davkom plačuje tudi uporaba cest in ker se z litrom dizla naredi več km, kot z litrom bencina je zato bolj obdavcen.
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Prevozna sredstva (na pogon) in ekologija ne gresta skupaj.

To je ena in edina stvar. Vse ostalo je stvar plačila..če plačaš da se išče v smeri da je bencin čistejši, bo ta, drugače je lahko dizel, ali pa elektrika ali vodik....stvar penezov.


Ekologija? Hmmm
wink-1.gif
ne se hecat.
467716-post_slo.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.671
1.487
113
Citat:
Uporabnik hermann pravi:
elektrika s hidro in termo sranjem, kemijo v baterijah...?

bo treba kaj spremenit, drugače gremo iz dežja pod kap

Se strinjam. Edina prava stvar je jedrska energija. Drugo je vse prdec v veter.
zmaga.gif


Glede baterij pa: bog pomagaj. Naj naredijo fabriko v EU po EU okoljskih standardih.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Prevozna sredstva (na pogon) in ekologija ne gresta skupaj.

To je ena in edina stvar. Vse ostalo je stvar plačila..če plačaš da se išče v smeri da je bencin čistejši, bo ta, drugače je lahko dizel, ali pa elektrika ali vodik....stvar penezov.


Ekologija? Hmmm
wink-1.gif
ne se hecat.

To razumem.

Zanima me predvsem trenutno stanje bencina vs. dizla in emisij, kateri pogonski sistemi pri teh dveh gorivih imajo manj sporne emisije in kako kaže v prihodnosti.
Po članku Motorevije zgoraj, ki sem ga prebral, tudi turbo bencinski motorji niso nedolžni - tako glede saj, kot glede NOx emisij. Pišejo celo, da bi morali tudi bencinski motorji imeti filter saj zaradi tega, ker so lahko le-ti celo višji, kot pri dizel motorjih.

Kaj to pomeni? Da imajo trenutni dizel motorji čistejši izpuh (DPF filtri, adblue tretma za NOx), kot bencinski motorji?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Jaz bi rekel, da krivec ni toliko gorivo, temveč bolj motor v katerem to gorivo izgoreva.

V EU žal ne poznamo tako kot v Ameriki različnih razredov čistosti izpuha (LEV, ULEV, SULEV, PZEV ...), pri nas je kao vse UE6, pa še to se potem v praksi izkaže zelo različno od avta do avta.

Težko je tudi škodljive pline (NOx, CO, PM, HC) opredeliti po nevarnosti za okolje in ljudi, namreč jasno da vsak avto spušča neke vrednosti teh snovi, ampak kaj točno je bolj škodljivo?

Lahko samo rečemo, da že po EU6 definiciji dizli lahko spuščajo več NOx bencinarji pa več CO, za PM je pri obeh meja ista. Dejanske emisije na testu si pa lahko ogledaš na tej povezavi:
http://carfueldata.direct.gov.uk/search-new-or-used-cars.aspx
Ampak kot smo lahko videli v zadnjih aferah te številke pomnijo bore malo.

Še en vidik je, ki ima potencialen vpliv na stroške vzdrževanja, s kakšnimi sistemi čiščenja nek motor dosega norme, tu vemo da je sistem pri dizlu veliko dražji in bolj dovzeten za draga popravila, če si seveda toliko okoljevarstveno zaveden, da popravljaš z original deli in ne greš reza DPF dol.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.264
1.894
113
Če sem jaz prav razumel EURO norme (že 6.ka?) so emisije praktično izenačene. Vsaj teorija. Praksa je drug svet
wink-1.gif
.

A spet...Euro norma pač gleda določene zadeve, z drugimi se ne ukvarja in če se ne govori potem ta zadeva ne boli.

Kot npr NOx-i..do VW afere glavnina niti ni vedela da obstajajo, da so sporni da so škodljivi...dizli so kadili črno in so bili smrduhi. Ta del je DPF dobro popucal in smo bili vsi srečni.
Eden od takih je npr. benzen pri bencinu, ki se sprošča pri hladnem motorju in je dokazano rakotvoren. a o njem se ne govori, torej ne obstoja, niti se ne noben z njim ukvarja.

Če vzameš v zakup da so goriva delana iz iste osnove ti je jasno da pretirane razlike med njimi ne more biti (nianse v eno ali drugo smer).
In tukaj je point ekologije popolnoma zgrešen ker se ta bolj ukvarja z vrsto energije kako z zmanjšanjem porabe le te. In edino slednje lahko vodi k čistemu okoli. Če boš ti porabil od točke A do točke B 50 % manj boš tudi toliko manj onesnaževal.
Vse ostalo je pesek v oči in meglenje slike.

Zaenkrat se praktično vso razpoložljivo energijo pridobiva iz fosilnih goriv...in je popolnoma vseeno kak pogon ima na koncu avto, ker je prvotna energija vedno in povsod enaka. a se ta pokuri v elektrarni ali v samem motorju avtomobila so zgolj nianse.

Ko se bo človeštvo (ne posameznik!) obrnilo k soncu (
grims-1.gif
) in koristilo kar nam le ta ponuja -praktično brezmejne količine energije se bo tudi na nivoju onesnaževanja nekaj premaknilo.

Do takrat pa...je največ kar lahko kot posameznik narediš..da stremiš k temu da ti avto predstavlja čim manjši strošek. Seveda še več narediš če se enostavno ne voziš...kar pa je spet strel v koleno, ker danes je avto skoz naprej v pogonu, ker je treba stalno nekam hodit, nekoga dovažat odvažat, it nekaj pogledat, če drugega ne vsaj naredit en krog, ker postane dolgočasno če kar nekje si..in je tudi noro nemoderno da imaš avto in delaš samo 10.000 km letno....frajer si če jih delaš 30+ jurjev, to je ta prav dec.
Tako da..onesnaževanje, pretirana rabe energije je posledica družbe in načina življenja.
Dokler so ljudje šli z avtom na šiht in nazaj te rob nedeljah na izlet je bilo vseeno tudi če je bil svinec v gorivu. Danes, ko je popoldne namenjeno prevažanju v avtih je sporno vse kar ti avtomobili trošijo.

Tako da...ko bojo spet časi da boš po šihtu parkiral avto, šel peš do prve trgovine v nabavo, deca po dejavnostih, ki jih dosežejo peš ali s kolesom...bo tudi ekologija pravi pomen.

Dalo bi se marsikaj narediti a se ne. Družba zahteva take in take avte in industrija temu ustreže
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Tudi fosilna goriva so sončna energija. Malo bolj modro skladiščena kot zmoremo danes. Današnja realnost izkoriščanja sončne energije je tole: porabnikom plačujejo za porabo viškov energije ob ugodnih dnevih.
Verjel bi, da so EUx norme preko lobijev do določene mere politiki sugerirali tudi vodilni evropski proizvajalci avtomobilov. Tako lahko zavreš konkurenco. Potem pa jih sami niso uspeli ustrezno izpolniti.
Zamislite si, da padejo te omejitve in še kake pri varnosti in EU trg iz danes na jutri preplavijo kitajska vozila. Če bi zaradi tega prodaja EU vozil padla 10 %, bi se slovenskim izvoznikom to krepko poznalo. DBP-ju države in pobranim davkom pa še bolj. Res je, da je to nekomu v JS težko dovolj plastično povedati, ampak vpliv na nas bi bil zelo velik.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Hvala za temeljit odgovor!

Kam pa pade LPG? Je kaj čistejši od bencina oz. dizla?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
vincent, tole si pa malo površno opisal vse skupaj, že tvoje nepoznavanje EU norme iz prvega stavka, malo si odpri wikipedijo in se izobrazi.

benzen kolikor mi je znano spada med HC emisije, tudi te omijtve predpisuje standard. Sicer pa benzen hlapi že iz samega goriva, zato imajo avtomobili EVAP sistem in ročka črpalke sesanje zraka. Potem pa sam točiš bencin v kantice in kosilnico ki ti cele dneve smrdi v garaži.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Glede farkacij nafte je vseeno kaj ima kje emisije ker so frakcije tako ali drugače fiksne (ok pustimo "teorijo" predelave ogljikovodikov) in NE moreš spremeniti razmerja porabljenih energentov. Na liter surove nafte dobiš pač toliko kerozina, bencina, plinskega olja, težega olja, mazuta ipd. ... ostane pa nič! Četudi bi vsi vozili na bencin to ne pomeni da bi dizel kar čudežno izginil, če ga nebi bilo v vozilih bi ga kurili pa v pečeh. LPG (plin) je tudi frakcija pridobljena iz nafte tako da spada v isto sranje.

Sedaj pa če pogledamo dalje, bioetanol recimo je dobra alternativa za uporabo v bencinskemu motorju ali pa biodizel pri dizelskem motorju. Če pogledamo zgorevanje teh dveh goriv pridemo do tega da je bioetanol s stališča strupenih emisij čist (voda in co2), je pa problem ker ima visok "ogljični odtis" (večina bioetanola nastane s fermentacijo ki prozivaja CO2, izgorevanje bioetanloa proizvede precej CO2). Biodizel po drugi strani še vedno svinja saje, tako da je očbutno manj čist (čeprav ne vsebuje določenih strupenih ogljikovodikov ki so prisotni v vseh naftni derivatih).