Če sem jaz prav razumel EURO norme (že 6.ka?) so emisije praktično izenačene. Vsaj teorija. Praksa je drug svet
.
A spet...Euro norma pač gleda določene zadeve, z drugimi se ne ukvarja in če se ne govori potem ta zadeva ne boli.
Kot npr NOx-i..do VW afere glavnina niti ni vedela da obstajajo, da so sporni da so škodljivi...dizli so kadili črno in so bili smrduhi. Ta del je DPF dobro popucal in smo bili vsi srečni.
Eden od takih je npr. benzen pri bencinu, ki se sprošča pri hladnem motorju in je dokazano rakotvoren. a o njem se ne govori, torej ne obstoja, niti se ne noben z njim ukvarja.
Če vzameš v zakup da so goriva delana iz iste osnove ti je jasno da pretirane razlike med njimi ne more biti (nianse v eno ali drugo smer).
In tukaj je point ekologije popolnoma zgrešen ker se ta bolj ukvarja z vrsto energije kako z zmanjšanjem porabe le te. In edino slednje lahko vodi k čistemu okoli. Če boš ti porabil od točke A do točke B 50 % manj boš tudi toliko manj onesnaževal.
Vse ostalo je pesek v oči in meglenje slike.
Zaenkrat se praktično vso razpoložljivo energijo pridobiva iz fosilnih goriv...in je popolnoma vseeno kak pogon ima na koncu avto, ker je prvotna energija vedno in povsod enaka. a se ta pokuri v elektrarni ali v samem motorju avtomobila so zgolj nianse.
Ko se bo človeštvo (ne posameznik!) obrnilo k soncu (
) in koristilo kar nam le ta ponuja -praktično brezmejne količine energije se bo tudi na nivoju onesnaževanja nekaj premaknilo.
Do takrat pa...je največ kar lahko kot posameznik narediš..da stremiš k temu da ti avto predstavlja čim manjši strošek. Seveda še več narediš če se enostavno ne voziš...kar pa je spet strel v koleno, ker danes je avto skoz naprej v pogonu, ker je treba stalno nekam hodit, nekoga dovažat odvažat, it nekaj pogledat, če drugega ne vsaj naredit en krog, ker postane dolgočasno če kar nekje si..in je tudi noro nemoderno da imaš avto in delaš samo 10.000 km letno....frajer si če jih delaš 30+ jurjev, to je ta prav dec.
Tako da..onesnaževanje, pretirana rabe energije je posledica družbe in načina življenja.
Dokler so ljudje šli z avtom na šiht in nazaj te rob nedeljah na izlet je bilo vseeno tudi če je bil svinec v gorivu. Danes, ko je popoldne namenjeno prevažanju v avtih je sporno vse kar ti avtomobili trošijo.
Tako da...ko bojo spet časi da boš po šihtu parkiral avto, šel peš do prve trgovine v nabavo, deca po dejavnostih, ki jih dosežejo peš ali s kolesom...bo tudi ekologija pravi pomen.
Dalo bi se marsikaj narediti a se ne. Družba zahteva take in take avte in industrija temu ustreže