Avtocesta-razvršanje v primeru nesreče

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Pozdravljeni vsi skupaj!

Ne vem, koliko tem je že o tem napisanih vendar!!!!, sedaj sem zagledal na žurnalu na desni strani pasico od DARS-a, na kateri so bili narisani avtomobili v primeru nesreče na skrajno levem in na desnem ODSTAVNEM!!! pasu. Povsod pa trobijo, da morajo biti avti na skrajno desneni strani VOZNEGA PASA, tako, da je še odstavni fraj.

Kaj bi lahko sedaj kdo res razložil v tej banana državi, kako je prav????
bonk.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.267
1.896
113
Pri nas je treba vsako piko predpisat in ker so uradniki šlampasti napiše vsak 'piko' en malčk po svoje...kaj pride ven pove tvoja tema.

Če bi napisali nekaj v smislu, da se postaviš na skrajni rob asfalta/utrjene površine (z ustreznim izrazoslovjem) terh težav ne bi bilo.

Zakaj hoče dars odstavni pas fraj? Verjetno zato ker se ljudje ne razvrščajo tako, da bi vmes nemoteno vozilo tovorno vozilo...in si pustijo izhod v sili...da je na koncu zmeda se itak ve, drugače se ne bi čutili domače
crazy1.gif
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Postaviš se na pol na odstavni pol na vozni pas, pa bo volk sit in koza cela. Važno je, da je po sredi dovolj prostora za tovornjak.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.941
6.984
113
Ma to je pomoje kaka finta, da naša zakonodaja ne dopušča tega, pač prepovedano se je ustavljat na odstavnem, ni pa nikjer pravilo ki bi izvzelo to v določenih primerih.

podobno kot tisto, da se ne sme zapuščati vozil, saj ok, če se gre za premikajočo kolono, ampak če si zabetoniran v koloni za par ur, pa ni razloga da ne bi šel ven...IMO.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.582
338
83
Kras
www.mtl.si
Torej, če prav razumem je ZAKONSKO pravilno razvrščanje takšno, da greš na prehitevalnem pasu čisto na levo, na voznem pa čisto na desno. In kje bo šel tu tovornjak skozi
confused-1.gif
? Sploh, če sta vzporedno dva tovornjaka?
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Živiš v Sloveniji, veš. V tej državi so paradoksi normalni
priden.gif
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Torej, če prav razumem je ZAKONSKO pravilno razvrščanje takšno, da greš na prehitevalnem pasu čisto na levo, na voznem pa čisto na desno. In kje bo šel tu tovornjak skozi
confused-1.gif
? Sploh, če sta vzporedno dva tovornjaka?

Nimata kaj bit dva tovornjaka vzporedno.

Drugače pa dejansko so pasovi na AC tako široki, da bi šel tovornjak skozi, če bi vsi idealno stali. Problem je v tem, da nihče ne stoji idealno.

Pač naši so očitno prevzeli sistem od držav, ki imajo več voznih pasov. Tudi tam se ta pas naredi med skrajno levima dvema. Pri nas, ko je 99% AC na dveh pasovih je pa popolnoma neumno, da se ne razvršča levo do roba in desno na odstavni pas...
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.941
6.984
113
Potem se na pomurski AC sploh nima smisla razvrščat, ker tam ni odstavnih?

PS, vse se da, je cesta dovolj široka, brez odstavnega.
PSS, samo ugibam, da je pač zakonsko to prepovedano, če pač greš v stroge detajle zakona, tako kot zapuščanje vozila na AC, ipd. Lahko pa sam pregledaš zakon, če so kakšni dodatki tem členom, ki vseeno dopuščajo ustavljanje na odstavnem
smile-1.gif
 

BigPoppa

Majstr
19. jul 2007
1.291
357
83
Vse poberemo po jodlarjih, tega pa nismo mogli?
Meni se zdi njihova rešitev veliko bolj logična in varna:
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.582
338
83
Kras
www.mtl.si
Ok in sedaj še vprašanje. Kaj je pa odstavni pas? A po njem reševalna vozila ne smejo iti? So mine podstavljene?
Meni bi bile logične dve varijante:
- čisto levo in čisto desno na vozišču (torej so desni na odstavnem pasu)
- čisto levo vsi, tako da ostane odstavni pas in še nekaj prostora na voznem pasu
Tako bi reševalci dobili praktično ''avtocesto'' do nesreče. Sedaj dobijo pa dve ozki ''regionalki''.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.624
208
63
Kranj
Ja Nemci imajo lepo prikazano. Pa verjetno jih učijo avtošole že vse.
A se meni ne zdi, da bi morali v osnov ih ali srednji šoli imeti kak predmet, ki te nekako pripravi na življenje?
Starši zgleda, niso več sposobni tega. Nekateri....

Kot zadnjič pijani mulc, ki je ubil 2 kolesarja...23-24 letnik, komaj prilezel iz pleničk pa gremo gasa.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
bertoncl, jaz sem videl danes pasico-slikico, katera ni bila enaka tvoji, temveč so bili tovornjaki na levi in desni strani, pa samo 3 pasi
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.626
113
še v SLO - ampak komaj
Bistvo težave je, da našim še sedaj ni jasno ali se gremo anglo-saksonsko pravo ali rimsko-germansko in imamo posledično zakone (in tudi sodbe) malo "tako" in malo "tako".

ZPrCP je še eno tako skropucalo. Ne nek način poskušajo promet ("živa", stalno se spreminjajoča zadeva, kjer ni enakih ali istih situacij) uokvirit s togimi pravili, ki ne dovolijo odstopanj.

Lep primer sta 13. in 14. odstavek ZPrCP, ki določata obnašanje ob zastoju:
Citat:
(13) Na odstavnem pasu ali odstavni niši lahko vozijo in ustavijo vozila:

nujne medicinske pomoči, gasilska vozila in vozila zaščite in reševanja pri izvajanju intervencijskih nalog,

izvajalca rednega vzdrževanja avtoceste pri pregledu in vzdrževanju ceste ter pri izločanju vozil,

upravljavca cestninskih cest, ki jih pri izvajanju nadzora uporabljajo cestninski nadzorniki,

4. policije in vojaške policije pri nadzoru in urejanju cestnega prometa in

5. inšpektorjev pri opravljanju inšpekcijskega nadzora.

Pri tem morajo biti vsa navedena vozila označena s predpisanimi svetlobnimi znaki oziroma s pomičnimi signalnimi ali zapornimi tablami.

(14) V primeru zastoja prometa morajo vozniki pustiti med kolonama vozil, ustavljenima na prometnih pasovih, ki sta najbližje levemu robu smernega vozišča, dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil.

Vsakemu, kolikor toliko normalnemu, vozniku je jasno, da je neizvedljivo, brez, da bi kršil enega od pravil (vozni pasovi so "preozki") - torej ali grem deloma na odstavni pas, ali pa "preprečim" prehod. Kaj je manjše zlo je verjetno jasno.

Pa bi bilo tako enostavno - ali pustimo ljudjem malo "svobode" (beri: prilagajanja situaciji brez strahu, da boš kaznovan) v prometu ali pa se predpisi res tako spišejo, da bodo pokrili 101% možnih situacij. Kaj je bolj realno je verjetno tudi jasno.
Pa da ne bo kdo razumel "svobodo" narobe - še vedno bodo pravila, ki se jih pod nobenimi pogoji ne sme kršiti ozr. bo njih kršitev ustrezno sankcionirana (vožnja v napačno smer, bistvene kršitve omejitev hitrosti, ... - skratka vse kar pomeni ogrožanje drugih).

V konkretnem primeru (13. in 14. odstavek) se bi dalo spisati:
  • v 13. odstaveku dodati pravico do ustavitve vozilom iz 14. odstavka
  • ali v 14. odstavku jasno povedati, da se z ustavitvijo na odstavnem zaradi zagovovitve prehoda reševalnim, ne krši 13. odstavek
  • ali pa imeti voznike, sodstvo in represijo, tako daleč, da uporabijo zdravo kmečko pamet - samo to pa je žal najtežje

Sicer imajo naši severni sosedje v zakonu zapisano skoraj popolnoma enako - glej "zgibanki" jasno navedejo, da ima pravilo "reševalnega prehoda" absolutno prednost in se je potrebno po potrebi umakniti tudi na odstavni, da pa se naj le-tega pač pusti prostega, kolikor je to pač možno.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.582
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik BigPoppa pravi:
Vse poberemo po jodlarjih, tega pa nismo mogli?
Meni se zdi njihova rešitev veliko bolj logična in varna:
To je to. Saj ni tako zahtevno.
Citat:
Uporabnik THEDuke pravi:
Zaka bi furala resevalna vozila po odstavnem, ka ce naleti na oviro?
Naprimer? Mino?
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
Kot zadnjič pijani mulc, ki je ubil 2 kolesarja...23-24 letnik, komaj prilezel iz pleničk pa gremo gasa.
No ja. Niso samo mulci ''angelčki''.
http://www.delo.si/novice/kronika/voznik-do-smrti-zbil-kolesarja.html
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.941
6.984
113
No, odstavni je lahko brez problema prost, pa gredo mimo vozila po sredini. Nazadnje sem pred cca pol leta fasal zastoj na štajerski AC ko je gorel nek tovornjak takoj za enim od tunelov (v smeri LJ tam ko se cesta spusti, sredi spusta pa je radar), in tam ni odstavnega pasu pa je šlo vse lepo skozi, je ene par gasilcev šibalo brez problema.

Tako da je AC čisto dovolj široka, naj bo odstavni pas fraj, nikol se ne ve za kaj bi se ga rabilo, pa naj ostane prost za nujne situacije.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.626
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Ok in sedaj še vprašanje. Kaj je pa odstavni pas? A po njem reševalna vozila ne smejo iti? So mine podstavljene?
Meni bi bile logične dve varijante:
- čisto levo in čisto desno na vozišču (torej so desni na odstavnem pasu)
- čisto levo vsi, tako da ostane odstavni pas in še nekaj prostora na voznem pasu
Tako bi reševalci dobili praktično ''avtocesto'' do nesreče. Sedaj dobijo pa dve ozki ''regionalki''.

Odstavni ni 100%, da gre "skozi" - na mostovih ga recimo NI, naredi se zastoj na kakšnem uvozu/izvozu ("ujeti" na pospeševalnem oz. zaviralnem) - torej je preveč riskantno, da se računa, da reševalci pridejo na odstavnem skozi.

Edina smislena je - levi pas skrajno levo, ostali pa toliko desno (po potrebi tudi na odstavnega), da ostane "avtocesta" po sredini.
Odstavni pa služi svojemu namenu - na njem se "odstavijo" vozila, ki so v "napoto" - bodisi zakuhajo ali pa delajo "gužvo" ob oblikovanju reševalnega prehoda.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.582
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Tako da je AC čisto dovolj široka, naj bo odstavni pas fraj, nikol se ne ve za kaj bi se ga rabilo, pa naj ostane prost za nujne situacije.
Kot naprimer prometna nesreča? Goreč tovornjak?
Ali bi bila recimo nuklearna eksplozija dovolj nujna, da bi lahko uporabili tudi odstavni pas
grin1.gif
?
Ne resno. Nemci imajo to urejeno kot je najbolj logično, po mojem mnenju.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.582
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Ok in sedaj še vprašanje. Kaj je pa odstavni pas? A po njem reševalna vozila ne smejo iti? So mine podstavljene?
Meni bi bile logične dve varijante:
- čisto levo in čisto desno na vozišču (torej so desni na odstavnem pasu)
- čisto levo vsi, tako da ostane odstavni pas in še nekaj prostora na voznem pasu
Tako bi reševalci dobili praktično ''avtocesto'' do nesreče. Sedaj dobijo pa dve ozki ''regionalki''.

Odstavni ni 100%, da gre "skozi" - na mostovih ga recimo NI, naredi se zastoj na kakšnem uvozu/izvozu ("ujeti" na pospeševalnem oz. zaviralnem) - torej je preveč riskantno, da se računa, da reševalci pridejo na odstavnem skozi.

Edina smislena je - levi pas skrajno levo, ostali pa toliko desno (po potrebi tudi na odstavnega), da ostane "avtocesta" po sredini.
Odstavni pa služi svojemu namenu - na njem se "odstavijo" vozila, ki so v "napoto" - bodisi zakuhajo ali pa delajo "gužvo" ob oblikovanju reševalnega prehoda.
Se strinjam...