AUDI naredil diesel iz vode + CO2

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.068
5.650
113
No prihodnost vendarle ne bo (še) električna
cheer.gif


http://www.sciencealert.com/audi-have-successfully-made-diesel-fuel-from-air-and-water

Vprašanje: da delaš "sintetično" gorivo po tem postopku....rabiš Co2 v zraku....se pravi bomo še naprej rabili onasnaževalce....ok vulkani....pa vendarle....
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.267
1.897
113
Hja...če prav zastopim...za fazo locitve kisika in vodika iz vode (kjer se lahko vodik že mirno porabi v gorivnih celicah) so oni dodali še eno kjer iz vodika delajo nafto.

In trenutno celih 160 litrov dnevno
wink-1.gif


Se pravi...porabijo kaj..(ekvivalent) 3 litre nafte, da pridobijo 1 liter in ga nato zlijejo v avto, ki to gorivo izkoristi mogoče 20%. Jeeej
grin1.gif
.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.068
5.650
113
Sej si mislim da bo v prihodnosti neka sinergija energij...or something...

Boš mel elektro freake kot je ANdy1.....al pa freake z gorivnimi celicami....

Ma važno da bomo mi ki nam diši bencin/nafta še vedno zastopani
grin1.gif
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Nemci imajo problem z nenadzorovano proizvodnjo iz drago plačanih "alternativnih" virov elektrike in ni ravno redkost, da je cena energije negativna - njihov Elektro plačuje, da nekdo sploh prevzame njihove viške. V tem pogledu se splača...
 

gloglo

Fizikalc
20. maj 2014
1.399
1
36
Point ki ga ne razumeš, je razvoj......
Sistem je vsako leto bolj konkurenčen, sicer je res stvar še negativna, vendar....

Za toplotne črpalke so tudi včasih pravili, da se ne splačajo, danes pa vsi rinejo? Če gledamo vsako leto imajo peči večje izkoristke in manjšo porabo štroma....
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik gloglo pravi:
Point ki ga ne razumeš, je razvoj......

Perpetuum mobile nikakor ne boš naredil. Iz štroma nafto, nafta poganja dizel motor, ki poganja generator, ki proizvaja štrom - na koncu imaš 10% izkoristek oziroma vložil si 1 kW, dobil pa 100W (optimistično). Fizika. Ekonomija pa pravi, da se splača samo, če je postavka "energija" z negativno ceno. Vsaka pretvorma ima pač izkoristek, ki je manjši od 1.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Da se marsikaj. Tudi iz biomase se da delati sintetični plin iz tega pa recimo dizel. Ni to neka nova pogruntavščina.
Postavlja se vprašanje smiselnosti. Po moje vsi ti proizvajalci vsake toliko časa butnejo ven eno "eko" domislico (tudi če je stara, če jo lepo zapakiraš, nebo nobeden posumil), kao da so "zeleni" - zdaja pa šopajo dizle ko zmešani...

Toplotne črpalke? Zato ker se tako "splačao," proizvodnja toplotnih črpalk stoji, dokler eko sklad ni dal subvencij. Ker po normalni ceni skorajda ni računice... Ker vsi rečejo, ko vprašaš za ceno, tolko in tolko - subvencija.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Zanimivo, upam da ne bo kakih stranskih učinkov, kot so pri biodizlu, ki ga motorji in napeljave ne prebavljajo najbolje. Če jih bolj natančno poslušaš so pa to bolj zakomplicirane Avče. Predvidevajo možnost obojesmernega procesa - pridelava e-dizla ali pa uporaba e-dizla nazaj za proizvodnjo elektrike.

Koncept je zanimiv, upam, pa da niso pozabili na kake stranske učinke dizla iz nafte, ki imajo pomemben vpliv na delovanje motorja.
 

gloglo

Fizikalc
20. maj 2014
1.399
1
36
Ja lih v vsakem primeru ni res
recimo
Liebherr T 282B
poganja dizel agregat ki daje štrom elektromotorjem.
Zadeva je precej bolj ekonomična kot sam dizel motor.
 

gloglo

Fizikalc
20. maj 2014
1.399
1
36
Citat:
Toplotne črpalke? Zato ker se tako "splačao," proizvodnja toplotnih črpalk stoji, dokler eko sklad ni dal subvencij. Ker po normalni ceni skorajda ni računice... Ker vsi rečejo, ko vprašaš za ceno, tolko in tolko - subvencija.

to pa seveda ni res... pri novogradnji nizkokotlovnem ogrevanju (povsod talno)... investicija voda voda cca 13 jurjev, kolega plin je dal cca 6 jurjev...

on ima porabe cca 1500 eur jest pa 500 na mesec. Da še ne upoštevam da imam vodo (stranišča in za travo) iz podtalnice. Skratka zaradi same subvencije ki je okol 1.500 eur se mi nebi ne vem kaj poznalo.

Druga stvar je če nimaš nizkokotlovnega ogrevanje, takrat pa imaš prav.
 

gloglo

Fizikalc
20. maj 2014
1.399
1
36
ja maš prav... ne vem zakaj skoz tko pravim, ker je moj vodovodar skoz tupil, pa mi je v kri pršlo...
nizkotemperaturno... sem mislu ja...
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.159
3.629
113
Marlbor
Če se zgodi, da cena elektrike ponori, boš pa ti agregat kupil in gnal toplotno črpalko prek agregata. Recimo hipotetično, glede na to da gre bolj za ekonomski kot pa ekološki vidik, na primeru ki ga navajaš.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik gloglo pravi:
Ja lih v vsakem primeru ni res
recimo
Liebherr T 282B
poganja dizel agregat ki daje štrom elektromotorjem.
Zadeva je precej bolj ekonomična kot sam dizel motor.

No temu se pa reče hibrid
aplauz.gif
Podoben sistem je verjetno tudi v dizel lokomotivah.

Glede na tole trditev:
Citat:
The efficiency of the overall process—from renewable power to liquid hydrocarbon—is around 70%.
http://www.greencarcongress.com/2015/04/20150421-audi.html

... pa to potem pomeni, da če avto pokuri 5 l/100 km v resnici pokuri za 70 kWh/100 km elektrike

... EV pa v praksi pokuri 16-22 kWh/100 km

Toliko o učinkovitosti in smiselnosti takega početja
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
...
Toplotne črpalke? Zato ker se tako "splačao," proizvodnja toplotnih črpalk stoji, dokler eko sklad ni dal subvencij. Ker po normalni ceni skorajda ni računice... Ker vsi rečejo, ko vprašaš za ceno, tolko in tolko - subvencija.
In čeprav bi se toplotne (za nižjo ceno, seveda) prodajale tudi brez subvencije, proizvajalci ceno raje držijo nekoliko višje, saj računajo na butasto državo, ki bo denar iz davkov prelila v njihov dobiček.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
.. in ko sredi leta državne subvencije zmanjka se kar naenkrat dobi popuste (prodajalci jim kar rečejo subvencija
smile-1.gif
) v enaki višine, res čudno.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.267
1.897
113
V teoriji ima dieslov termodinamicni proces slabih 30% izkoristek. V praksi če pride na 20 % je že kar dobro.

Torej....pri porabi 5 litrov grejo v prazno 4 litri 1 liter pa v premikanje.

Zato bi bilo bolje spustiti zadnji korak pridobivanja nafte ki spet porabi nebron energije in porabiti pridobljen vodik v gorivnih celicah...vsaj ni skodljivega izpusta.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Imaš pa pri vodiku težave s shranjevanjem. Da je zadeva smiselna rabiš vodik v tekočem stanju torej zelo visok tlak ali nizko temperaturo. Poleg tega vodik zaradi velikosti molekule vodik uhaja skozi material.

Zanimiva je online proizvodnja vodika in gorivne celice, je pa spet vprašanje iz česa proizvajaš vodik.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Izkoristek porabe goriva iz tanka se lepo in najbolj točno določi v porabljenih litrih, to ve vsak za svoj avto za svojo vožnjo in to je brez veze pretvarjati v neke % izkoristka. Koliko energije pa gre zato da se pridela liter goriva pa ne moremo drugače kot verjeti številki iz članka (70% izkoristek), vemo tudi da dizel vsebuje ca. 10 kWh/l energije, od tu potem moj podatek da je 5l Audijevega goriva ekvivalent 70 kWh elektrike.

Tudi pri vodiku izkoristek ni tako rožnat kot mislite in spet lahko dokaj točno brez teoritiziranja in % izkoristka pogledamo porabo v praksi in energijsko vrednost vodika. FCEV v praksi porabi ca. 1 kg vodika na /100 km, se zdi malo? No 1 kg vodika ima energijsko vrednost 39 kWh, ta vodik pa smo pridelali spet z določeno izgubo, če bi ga z elektrolizo vode smo že pri nekje 50 kWh elektrike/100 km.