All wheel drive ni nujno 4x4 pogon

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
4motion in quatro sta stalna 4x4. sam se na posnetku vidi, da je bolj kot ne reklama za subaru.







Stalna ze , vendar avto pri normalni voznji ne vlece na vsa 4 kolesa.
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
mossero je dal enx en super link , kjer so vsi pogoni pojasnjeni
zmaga.gif
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Tudi z 2WD pogonom si ob zdrsu enega pogonskega kolesa ne moreš nič pomagati - razen, če je vgrajena zapora diferenciala.

Tole ne drži popolnoma. Če ima avto TC, gre tudi. S tem da TC deluje brez zapore diferenciala, ampak preko zavore in morda z zmanjšanjem moči motorja. TC enostavno zabremza kolo, ki se vrti z veliko več obrati kot kolo na nasprotni strani osi.

Pri 4 kolesnih pogonih moraš tako ali tako pazit kaj kupiš, nekateri imajo bolj dvokolesni kot štirikolesni pogon, zadnji pogon vklopijo, ko jim reče elektronika.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
In kaj je zaviranje na kolesu drugega kot zapora diferenciala? Samo izvedena je na elektronski način in pri kolesu - osnovna funkcija je še vedno enaka - zavreti gred, ki se vrti v prazno.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48


Pri 4 kolesnih pogonih moraš tako ali tako pazit kaj kupiš, nekateri imajo bolj dvokolesni kot štirikolesni pogon, zadnji pogon vklopijo, ko jim reče elektronika.

[/QUOTE]






Kaj pa je s tem narobe?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
mossero je dal enx en super link , kjer so vsi pogoni pojasnjeni
zmaga.gif

Ta članek je napisan (povzet) leta 1998, to je 11 let nazaj ko je bil 4WD v klasičnih vozilih eksotika. Vsi opisani sistemi so doživeli evolucijo ...

Skratka če tam nekaj piše še ne pomeni da je vse res.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
In kaj je zaviranje na kolesu drugega kot zapora diferenciala? Samo izvedena je na elektronski način in pri kolesu - osnovna funkcija je še vedno enaka - zavreti gred, ki se vrti v prazno.

Nope, tehnično gledano je zapora diferenciala distribucija navora enakovredno na vsako os, torej je zapora diferenciala enaka manjku diferenciala (skratka zaprt diff je isto kot togo povezana os).

Zaprti differencial bo vedno prenašal navor enakovredno na obe polovici (osi) in to pomeni, da se ne glede na situacijo obe kolesi/osi vrtita do potankosti enako hitro. To je dobro za trakcijo, slabo pa za vodljivost ..

Pri elektronskem zaznavanju zdrsa in blokiranju osi pa pride do prenosa navora iz ene strani diferenciala na drugo, to pa ima za posledico verižni efekt .. navor iz kolesa ki zdrsne se prenese na kolo ki ima oprijem in ker to kolo dobi ves navor ponavadi spet zdrsne itd.! Verižni efekt se da sicer preprečevat elektronsko, kar pa pomeni zamike v delovanju (kolo/os nekaj časa še vedno drsi, po drugi strani pa se navor ne prenese takoj na nedrseče kolo/os). Drug način preprečevanje zdrsa pa je odvzem moči motorju ... kar spet ni fino če se trudiš vozit v klanec.

Skratka zapora diferenciala je super za offroad in druge težke razmere, medtem ko je TC(S) odličen za občasne razmere izgube trakcije (hitrejše speljevanje, zdrs v zavoju, ...). Je pa nekaj res, recimo Landrover se je sredi 90h let odločil da je TC enako dober kot difflock in enostavno počasi v vse modele (no razen defenderja) uvedel samo elektronski nadzor pogona. Kjub temu (oz. ravno zaradi tega) je ostal vodilni na področju "pogonskih" rešitev za offroad.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Imaš tudi delne zapore diferenciala, ki so izvedene v diferencialu - o tem govorim. In tu je razlika samo o mestu, kjer se gred kolesa, ki je brez oprijema, zavira.

Glede popolne zapore diferenciala (tog prenos) imaš seveda popolnoma prav.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
4motion in quatro sta stalna 4x4. sam se na posnetku vidi, da je bolj kot ne reklama za subaru.


Stalna ze , vendar avto pri normalni voznji ne vlece na vsa 4 kolesa.
Ne bo čisto držalo. Pri quattru, recimo, je 50:50 ali 40:60 zadnje čase.
 
Nazadnje urejeno:

Dik

Fizikalc
28. okt 2007
1.575
89
48
Od križišča mal naprej na desno
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:


Pri 4 kolesnih pogonih moraš tako ali tako pazit kaj kupiš, nekateri imajo bolj dvokolesni kot štirikolesni pogon, zadnji pogon vklopijo, ko jim reče elektronika.






Kaj pa je s tem narobe?

[/QUOTE]


To da je recimo pri kia sorento, ki ima kao 4wd pogon ( ne stalni! ) čas, ki ga porabi elektronika da zazna da je potrebno moč iz prednjih koles premakniti na zadnje celih 10 milisekund, kar je pa veliko
grin1.gif
 

dreja

Kaliber ekspert
14. okt 2007
326
0
16
Zadnji..

Kaj pa Mitsubishi Outlander ?
Na slikah je videt, da ima en gumb za 2WD, 4WD in Lock... Je potem 4WD samodejni preklop "po potrebi", Lock pa stalna zapora sredinskega diferenciala (kao Subaru) ?
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
4motion in quatro sta stalna 4x4. sam se na posnetku vidi, da je bolj kot ne reklama za subaru.


Stalna ze , vendar avto pri normalni voznji ne vlece na vsa 4 kolesa.
Ne bo čisto držalo. Pri quattru, recimo, je 50:50 ali 40:60 zadnje čase.






Ze, samo ko se peljes po ravni cesti niso vsa 4 kolesa v "trakciji"
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Citat:
Uporabnik dreja pravi:
Zadnji..

Kaj pa Mitsubishi Outlander ?
Na slikah je videt, da ima en gumb za 2WD, 4WD in Lock... Je potem 4WD samodejni preklop "po potrebi", Lock pa stalna zapora sredinskega diferenciala (kao Subaru) ?

Tole je značilnost "sklopkastih" 4WD pogonov v raznoraznih kvaziterencih. Dejansko je (ponavadi) zadnja os "odključena" od pogona, vmes pa je sklopka (haldex); ta sklopka ima dva načina delovanja .. avtomatičnega in pa "ročnega". V avto načinu senzorji (ABS) na prvi osi zaznajo zdrs in elektronika spusti sklopko ter prenese XX% navora na zadnjo os .. ko drsenja ni več, sklopka popusti. Ker je takšno delovanje za po zelo drseči podlagi (sneg, led, blato, trava, ..) prepočasno in slabo se da na takih podlagah sredinski sklopko "zakleniti". S tem dobiš teoretičen prenos 50:50! Imajo pa nekateri avti tudi opcijo zakenitve sklopke v drugem položaju, s tem dobiš klasičen 2WD, ki deluje šparovno na gume in na gorivo.

Prej omenjen sistem je delno podoben staremu "priklopljivemu" pogonu pri terenskih vozilih. Ker avto za po vožnji po klasičnih podlagi ne more uporablati 4WD, se tako pogon na eno os (pri terencih je to prva) izkjuči. Ko prideš na slabo podlago z ročico spojiš s pogonsko gredjo še prednjo os in dobiš 4WD (lock).

in ŠE enkrat .. Subaru NIMA zaklenjenega sredinskega diffa; avto ki ima zaklenjen sredinski diferencial je zelo slabo vodljiv, ker se v zavojih navor ne distribuira pravilno na obe osi ampak ga gre pol:pol, kar ima za posledico da kolesa "trga" na trdih podlagah (seveda trganje tudi vleče volan in sam avto "naravnost", kjer je nevtralna lega).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Ze, samo ko se peljes po ravni cesti niso vsa 4 kolesa v "trakciji"

Za quattro ti to? Quatro (torsen) ima stalni prenos na vsa 4 kolesa oz. na stalni prenos pogona na prednjo in zadnjo os. Vedno gre del navora tako na prednjo kot na zadnjo os in vse to je mehanično delovanje. Če na quatru zavrtiš kolesa na eni osi (recimo ko je avto v zraku), se bodo zavrtela tudi na drugi osi.
 

gorazdo

Pripravnik
6. avg 2007
323
1
18
Ljubljana
Citat:
Uporabnik dreja pravi:
... Je potem 4WD samodejni preklop "po potrebi", Lock pa stalna zapora sredinskega diferenciala (kao Subaru) ?

Noben Subaru nima zapore sredinskega diferenciala; morda misliš na tiste z vklopljivim pogonom (Legacy 1.8 DL in Justy) ki so brez visko sklopke (posledično so z vklopljenim pogonom praktično nevozni po suhem asfaltu);
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
4motion in quatro sta stalna 4x4. sam se na posnetku vidi, da je bolj kot ne reklama za subaru.


Stalna ze , vendar avto pri normalni voznji ne vlece na vsa 4 kolesa.
Ne bo čisto držalo. Pri quattru, recimo, je 50:50 ali 40:60 zadnje čase.






Ze, samo ko se peljes po ravni cesti niso vsa 4 kolesa v "trakciji"
Seveda so. Včasih (pri Audiju) 50:50, danes 50:50 ali 40:60 (odvisno od modela).
Pri 4Motionu (haldex) so tudi stalno vsa 4, zadnja pri enakomerno vožnji po ravnem dobijo 5% navora (pri nekaterih modelih do 10). Novi Haldex zmore 100:0 do 0:100, pa še med obe zadnji kolesi razporejat Samo pri 1. generacija haldexa je bilo normalno 100:0 ...
Ampak to je bilo 10 let nazaj ...

Sicer pa: Quattro ni nujno torsen in 4Motion ni nujno Haldex. Quattro in 4Motion so le marketniške označbe, pod obema se skrivajo različni sistemi različnih proizvajalcev (je pa res, da pri Quattru prevladuje zadnja generacija torsna, pri 4Motionu pa Haldexa).
 

miha013

Fizikalc
20. jul 2007
5.204
0
36
42
lj
Citat:
Uporabnik Dik pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:


Pri 4 kolesnih pogonih moraš tako ali tako pazit kaj kupiš, nekateri imajo bolj dvokolesni kot štirikolesni pogon, zadnji pogon vklopijo, ko jim reče elektronika.






Kaj pa je s tem narobe?


To da je recimo pri kia sorento, ki ima kao 4wd pogon ( ne stalni! ) čas, ki ga porabi elektronika da zazna da je potrebno moč iz prednjih koles premakniti na zadnje celih 10 milisekund, kar je pa veliko
grin1.gif


[/QUOTE]


Sorento je v osnovi zadaj gnan.
 

miha013

Fizikalc
20. jul 2007
5.204
0
36
42
lj
Citat:
Uporabnik gorazdo pravi:
Citat:
Uporabnik dreja pravi:
... Je potem 4WD samodejni preklop "po potrebi", Lock pa stalna zapora sredinskega diferenciala (kao Subaru) ?

Noben Subaru nima zapore sredinskega diferenciala; morda misliš na tiste z vklopljivim pogonom (Legacy 1.8 DL in Justy) ki so brez visko sklopke (posledično so z vklopljenim pogonom praktično nevozni po suhem asfaltu);

ima
impreza sti ima namreč vse tri zapore diffa