Akumulator ven čez zimo?

Akumulator iz motorja čez zimo?

  • Da

  • Ne


Rezultati so vidni samo po glasovanju.

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
Čez zimo bo 125 cm skuter počival v garaži.
Odstranim akumulator in ga dam na toplo ali ne?
 
  • Všeč mi je
Reactions: BojanP

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
Samopraznjenje se z višanjem temperature viša, saj je kemijska reakcija bolj intenzivna. Življenjska doba litijevih baterij recimo je na višji temperaturi mnogo krajša, zato daje se jih v hladilnik. Svinčena baterija je v marsičem podobna. Torej, ne dajaj jo na toplo pač pa na mraz.

Lahko pa za boljši občutek snameš z motorja, a pusti v mrzli garaži.
 

Zwergschnauzer

Fizikalc
12. dec 2022
1.991
-531
48
Valparaiso
Čez zimo bo 125 cm skuter počival v garaži.
Odstranim akumulator in ga dam na toplo ali ne?
Kot je povedal predhodnik. Najmanješ samopraznenje je pri okoli 0-1 stopinje, vsaj pri AGM akujih.

Samoizpraznitev po 500 dnevih+.

Je pa drug pogoj za zimovanje ... akumulator mora biti povsem poln, da ne pride do sulfatizacije. In če je povsem poln mu tudi minus ne škodi.

Zakaj odklop, če je možno. Ker se priklopljen vseeno malo prazni.

Sicer pa so novi akuji smešno poceni, če menjaš na par let je to minimalen strošek in imaš mir.


imam Intact Gel... bp zadeva

IMG_20231005_165815.jpg

napolnjen pred zimskih spanjem ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi in motoroki

luka51

Guru
16. avg 2007
14.471
5.766
113
Če imaš "butast" motor je lahko prikloplen.
Če so pa gor kaki brezstični ključi, kaka ledika ki utripa, digitalni števec, ki kaže uro. Pri takih pa odklopiš, da ga ne prazni.
Če je odkloplen ga napolniš ali po zadnji dalši vožnji odklopiš in je to to.
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
Kul, hvala za odgovore. Še tole... Gume bolj napumpat pa na glavni štender al kak drugače?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.471
5.766
113
Ne kompliciraj predvsem. Če zdrži vse sile med vožnjo bo še čakanje v garaži preživel.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.297
1.922
113
Čez zimo bo 125 cm skuter počival v garaži.
Odstranim akumulator in ga dam na toplo ali ne?

Če bo v garaži v povprečju stalno nad 0 stopinj, ni za pretiravat. Odklopi kleme in ga 2 x preko zime napolni s polnilcem.... da ga imaš 24/h priklopljenega ne vidim smisla, tudi ne, da ga božaš nekje na toplem.
 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.021
396
83
tam ko se terc po tori rola
Karkoli boš naredil, bo prav. Jaz ga kakšno leto pustim notri in vsake toliko (na dva tedna) zastartam za 15 minut. Če se pa zima (beri: sneg) začne dovolj zgodaj, pač vzamem ven. Na dva tedna čez noč priklopim na ohranjevalec, čeprav je lahko priklopljen celo zimo, itak elektronika dela svoje. Če pa ga boš pustil v motorju, pa ga prej napolni, pelji se par deset kilometrov in odklopi minus. Zakaj? Na BMW sem pred leti akumulator čez zimo pustil v motorju, neki porabnik je že moral biti, da mi ga je spraznilo in... razgnalo, zmrznil je elektrolit. No, bil je pa že deset let star. Letos ga bom verjetno konec meseca vzel ven, mogoče bo še drug teden kakšna fura.
 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
558
123
43
jaz podobno, pustim akuje v motorjih, ki so v garaži, odklopim en pol, potem jih pa občasno vžigam in pustim laufat, mogoče se peljem malo gor in dol po ulicah, odvisno od vremena.. vsake toliko jih pa priklopim na polnilec.
 

dask

Majstr
21. sep 2023
497
557
93
Še vsako leto do sedaj sem pustil notri, priklopljen, 2 do 3x na zimo zalaufal za par minut, pa še ni bilo problema. Edino, kar še naredim, je da napolnim benz pa na centralno stojalo in je to to.
 

B81

22. jul 2007
37.383
10.729
113
KSZ
Letos je v traktorju nov 105ah accu, motor zalaufam vsak teden, da se zagreje za 20 minut, naredi pa rečmo 3 kilometre v nem letu :D
Bi dal accu na toplo čez zimo?
 

B81

22. jul 2007
37.383
10.729
113
Torpedo 4806 :)
Brezveze je pri hisi, itak...

Da dvignem Stigo, da ocistim noze :)
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.052
113
Če je z elektriko na traktorju vse v redu, potem ni nobene potrebe, da ga daješ ven, še manj pa, da ga brez veze večkrat vžgeš pozimi. Vsako delovanje hladnega motorja je slabo. Seveda je nujno, če hoče človek potem kaj narediti, vžiganje traktorja kar tako pa je neumno.
Na štore 404 zdrži akumulator cca 10 let. Imam soliden polnilec, napolnim enkrat v začetku zime, potem pa traktor vžgem, ko ga rabim. Včasih večkrat na zimo tudi v globokem minusu, včasih pa šele marca ali aprila. Štore se ne more ravno pohvaliti za lahkotnim vžigom. Ampak pri našem pri skoraj 10.000 urah ni problema. Grelna svečka še deluje, visokotlačna črpalka pa je bila zrihtana pred desetletjem, ker sicer res ne bi šlo.
Če ga nič ne rabiš, ga napolni s solidnim polnilcem enkrat ali dvakrat čez zimo, pa bo gotovo vse ok dolga leta.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

B81

22. jul 2007
37.383
10.729
113
Če je z elektriko na traktorju vse v redu, potem ni nobene potrebe, da ga daješ ven, še manj pa, da ga brez veze večkrat vžgeš pozimi. Vsako delovanje hladnega motorja je slabo. Seveda je nujno, če hoče človek potem kaj narediti, vžiganje traktorja kar tako pa je neumno.
Na štore 404 zdrži akumulator cca 10 let. Imam soliden polnilec, napolnim enkrat v začetku zime, potem pa traktor vžgem, ko ga rabim. Včasih večkrat na zimo tudi v globokem minusu, včasih pa šele marca ali aprila. Štore se ne more ravno pohvaliti za lahkotnim vžigom. Ampak pri našem pri skoraj 10.000 urah ni problema. Grelna svečka še deluje, visokotlačna črpalka pa je bila zrihtana pred desetletjem, ker sicer res ne bi šlo.
Če ga nič ne rabiš, ga napolni s solidnim polnilcem enkrat ali dvakrat čez zimo, pa bo gotovo vse ok dolga leta.
Ok hvala, potem ostane noter, sicer je v ne cist zaprti garazi. Vsak nov akumulator pa dam cez noc na ctek-a.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.259
5.644
113
Pri pametnih polnilcih pazi samo to....da odklopis accu (še bolje pa da ga umaknes kam na varno) če boš kdaj delal recondition....

Takrat ni fino met priklopljenih subsistemov v avtu ker napetost in tok varirata in lahko kaj občutljivega od elektronike odleti....al pa eksplodira accu če je že beyond repair!
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.052
113
Problem bi lahko samo bil, če bi stroj po malem porabljal akumulator zaradi napake nekje na napeljavi. Če je vse OK, potem star traktor ne porablja nič, ker nima ne daljinskega odklepanja, ne električne ure, ne radia ... Če je kaj sumljivega, potem snameš eno klemo in si 100 %. Jaz imam traktorja v zaprti garaži v gospodarskem poslopju. Slej ko prej je temperatura enaka kot zunaj. Le kaka kratkotrajna temperaturna špica je mogoče malce zglajena.

Ok hvala, potem ostane noter, sicer je v ne cist zaprti garazi. Vsak nov akumulator pa dam cez noc na ctek-a.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N