S starostjo akumulatorja, vibracij, izpostavljanju električnim silam (zagon motorja)... izpada pasta iz negativnih plošč. S tem se manjša površina aktivne snovi in s tem kapaciteta akumulatorja. Kapaciteta akumulatorja pada tudi s temperaturo (pri -10°C je polovica kapacitete pri 20°C). maksimalni tok, kateri lahko proizvede akumulator pa je v odvisnosti od kapacitete- manjša kot je kapaciteta, manjši je zagonski tok. Nižje kot so zunanje temperature tem gostejše je olje in tem večji zagonski tok potrebujemo, da avto vžge.
Meritev kapacitete akumulatorja je dokaj enostavna elektrotehnična meritev (potrebuješ upor, voltmeter...) in jo lahko izvede vsak elektrotehnik, kaj šele avto električar.
Napovedati, kdaj bo dokončno crknil akumulator pa ne more noben znanstvenik. V trenutku vžiga se ti lahko že pri dokaj novem akumulatorju zaradi električnih sil odlušči del aktivne snovi in med + in - ploščami naredi kratek stik. napetost ti takoj pade za tam 17% . Zaradi nižje napetosti za enako moč starterja potrebuješ večji tok. Tega pa nimaš od kot dobiti. Če še vemo, da zaradi kratkega stika stečejo izenačevalni tokovi znotraj akumulatorja potem je katastrofa neizbežna.
Ko boš ti bo pri temperaturah okrog ledišča avtomobil začel težje vžigati (namesto prvič šele drugič ali tretjič) ali če ob zaganjanju opaziš, da ti luči začno manj svetiti zamenjaj akumulator. Pri -10°C boš lahko avto le potiskal.