agm akumulator v osebno vozilo brez start stop

ericks

Majstr
10. sep 2007
2.780
221
63
ena gostilniska ...

recimo da gre za vozilo golf 4, akumulator je kaput

lahko vgradimo AGM akumulator v tak avto?
 

Zwergschnauzer

Fizikalc
12. dec 2022
1.991
-531
48
Valparaiso

mihagr

Pripravnik
25. avg 2007
400
23
18
Ljubljana
Lahko vgradiš, samo smiselno pa ni! Aku je skoro 2,5x dražji (med 200€ in 250€), zdržal pa ti ne bo 2x do 3x dalj časa.
Pa še problem velikosti boš imel -dimenzije so verjetno večje od navadnega svinčenega akumulatorja.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Dimenzije so enake. Zakaj bi bile večje?

Če ga dobiš po enaki ceni ok. Drugače pa ni nobene potrebe po AGM.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.592
1.497
113
Vec kot 160e verjetno ni. Ne vem pa ce ti ga bo ustrezno filalo, saj gre agm tudi do 15V v avtih z agm.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.592
1.497
113
Ce se ze zeli pederisat naj vzame efb, ki je 10e cenejsi od agm. Sicer pa v ta jajca nim smisla dajat nic drazjega od najcenejsega leklerk akuja (po ceni kolikor ah toliko e, oz tam nekje). Itak bo avto prej v presi kot bo pobralo aku. Verjetno pa gre tu za vgradnjo rabljenega, pri cemer pa je treba vedeti, da ni nujno da bo v avtu s primitivnim alternatorjem delal vec kot kak mesec (v avtu darovalcu pa bi zdrzal se leto....).
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Zakaj nebi? Če je dober AGM so samo plusi, zame višja cena tukaj ni minus-.. Jaz imam v wranglerju optimo katero lahko sprazneš do mrtvega pa jo napolniš in bo delala kot nova. Trenutno je noter šesto ali sedmo leto. Bom šel izmerit koliko življenjske dobe še ima :)

p.s. kanta nima start/stop.
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
7 let star agm v avtu od šefice.. zadnje čase bolj težko vžiga pa sem ga danes izmeril ... Diši po menjavi... optima yellowtop je bila kupljena isti čas, bom jutri izmeril se v jeepu, grem stavit da ima aku tam vsaj še 1x več življenja v sebi pa sem ga velikokrat zlorabljal (uporaba vitla, prizgane luci z muziko celo noč)... Kar nekajkrat je bil spraznjen do mrtvega...

Screenshot_20231203_115342.jpg IMG_20231203_092951.jpg
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.247
1.225
113
Optima Yellowtop v sebi skrivajo marsikaj več, kot to, da so AGM. Tudi neprimerno višjo ceno od standardnih AGM.
Dobiš kar plačaš.
 

Oakey

Majstr
3. feb 2016
883
505
93
Boschev AGM mi je zdržal komaj dve leti in pol, prejšnjega isti model so mi menjali pod garancijo v letu in pol od nakupa, pa nimam veliko nekih mestnih voženj, ker se izogibam start-stop sistemu. Tako sem v 4 letih imel kar dva Boscha ki so zgleda en drek od akumulatorjev. Zdaj bo očitno spet treba menjat. Kaj priporočate glede na to da bo šel avto v naslednjem letu morda v prodajo? V originalu je bil notri AGM 80ah.

AGM so dragi, EFB imajo pa bolj zmerno ceno, samo me skrbi kako se bo obnesel da ne bom imel potem druge probleme, ali pa da bo šel še prej k vragu kot ta Boschev
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
7 let star agm v avtu od šefice.. zadnje čase bolj težko vžiga pa sem ga danes izmeril ... Diši po menjavi... optima yellowtop je bila kupljena isti čas, bom jutri izmeril se v jeepu, grem stavit da ima aku tam vsaj še 1x več življenja v sebi pa sem ga velikokrat zlorabljal (uporaba vitla, prizgane luci z muziko celo noč)... Kar nekajkrat je bil spraznjen do mrtvega...

Poglej priponko 77072 Poglej priponko 77073
Tevi Exide akumulatorji so za kej?
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.472
3.588
113
Naj že končno nekdo napiše, da imajo AGM tanjše plošče kot klasični akumulatorji. AGM niso namenjeni velikim tokovom v kratkem času, ker prej ali slej pod takimi sunki pridejo celice v stik, ker jih zvije.
Drugače, pa ja lahko vgradiš kar hočeš, od litija do super kondenzatorjev, samo na koncu itak izpadeš osel, ker hočeš biti pametnejši od razvojnikov v tovarni.
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.763
-149
113
AGM za v avto je bulšit (u navezi s start-stop sistemom).
Ker energijska bilanca je na konc vožnje ista. Če si vmes stal na semaforju in se napajal z akumulatorja, je treba to med vožnjo nadoknadit in napolnit accu.
Verjetn gre pa tle za tok mizerne razlike u izpustih, da nima smisla govort. Pošlihtan javni prevoz bi naredil 10x več benefita v vseh pogledih.

Običen kislinski svinčen je za večino aplikacij še zmer najbolš izbira (sploh pa price/performance).
AGM pride prav za zaprte (bivalne) prostore.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.592
1.497
113
Kr neki. Optima je kolk? 500e? Agm Varta 80ah je ene 200e....Varta zdrzi ene 8 let. Na psaju kjer je bil SS disablan. In na bimerju, kjer same mestne voznje plus SS.
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
974
174
43
Meni je AGM Varta silvernekaj zdržal slabe ti leta. Res je pa med najcenejšimi...
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
optima je 250e, za 500 dobiš lih dve :) navadno agm varta za v holzwagna z start/stop dobiš za 170e.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.277
1.216
113
www.adriamedia.si
AGM za v avto je bulšit (u navezi s start-stop sistemom).
Ker energijska bilanca je na konc vožnje ista. Če si vmes stal na semaforju in se napajal z akumulatorja, je treba to med vožnjo nadoknadit in napolnit accu.
Aku se polni samo, ko avto zmanjšuje hitrost (torej uporabi energijo, ki bi sicer šla v zavore oziroma stran). Če ne bi bilo start-stop, bi med stanjem na semaforju kurin energijo iz ICE, ob zaviranju pa bi šla energija stran.