AdBlue

Vrsho

Pripravnik
28. jan 2008
633
4
16
41
Šentvid pri Ljubljani
Obišči stran
Mislim, da nas je par voznikov tovornjakov tukaj gor in bi v tej temi rad izvedel, na katerih Petrolovih črpalkah se da natankati dodatek AdBlue. Sam vem samo za bencinski črpalki na Lomu ter v Kopru (v bližini Mercator centra). Baje je polnilno mesto za AdBlue tudi na bencinski na ljubljanski obvoznici na Rudniku.
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
kaj pomaga? to je aditiv za tovornjake (in avtomobile) z bluetec tehnologijo - čistejši izpuh - čeprav razumem.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik Diablo pravi:
kaj pomaga? to je aditiv za tovornjake (in avtomobile) z bluetec tehnologijo - čistejši izpuh - čeprav razumem.







uporablja se pri tovornjakih euro IV in EuroV z SCR tehnologijo, vbrizgava se v izspušne pline malo pred katalizatorjem tako da se dušikovi oksidi NOx pretvorijo v neškodljiv atmosferski dušik in vodno paro,,,

v kanistrah se dobi praktično na vsaki črpalki, na pištolah pa samo večjih črpalkah
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Citat:
Uporabnik Diablo pravi:
kaj pomaga? to je aditiv za tovornjake (in avtomobile) z bluetec tehnologijo - čistejši izpuh - čeprav razumem.







uporablja se pri tovornjakih euro IV in EuroV z SCR tehnologijo, vbrizgava se v izspušne pline malo pred katalizatorjem tako da se dušikovi oksidi NOx pretvorijo v neškodljiv atmosferski dušik in vodno paro,,,

v kanistrah se dobi praktično na vsaki črpalki, na pištolah pa samo večjih črpalkah

Pri porabi pa ni nobene razlike? In obdavčen si v vseh pogledih isto?

Če je tako, potem zelo hvalevredna poteza vseh tovornjakarjev, ki to počnete na lastne stroške. Če imate kakšen profit pri porabi ali v obliki davčne olajšave, pa še toliko bolje.
smile-1.gif
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
Cestnina je manjša, zaradi tega ker je pač euro 5. So pa zdej novi motorji, EEV, ki pa ne rabjo več tega dodatka. Porab ga pa cca 2l na 100km. Če ga zmanjka, pol tud elektronika zmanjša moč motorja, pa kar konkretno. V teh kanistrih je sicer bistveno dražji kot če ga na ročki natankaš, pa večina firm ma svoje cisterne, to na pumpah je bolj če ga kje na furi zmanjka.

Če ne bi blo koristi, pol tud nobena firma tega ne bi uporabljala, samo zaradi ekologije.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik Thrivial pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Citat:
Uporabnik Diablo pravi:
kaj pomaga? to je aditiv za tovornjake (in avtomobile) z bluetec tehnologijo - čistejši izpuh - čeprav razumem.














uporablja se pri tovornjakih euro IV in EuroV z SCR tehnologijo, vbrizgava se v izspušne pline malo pred katalizatorjem tako da se dušikovi oksidi NOx pretvorijo v neškodljiv atmosferski dušik in vodno paro,,,

v kanistrah se dobi praktično na vsaki črpalki, na pištolah pa samo večjih črpalkah

Pri porabi pa ni nobene razlike? In obdavčen si v vseh pogledih isto?

Če je tako, potem zelo hvalevredna poteza vseh tovornjakarjev, ki to počnete na lastne stroške. Če imate kakšen profit pri porabi ali v obliki davčne olajšave, pa še toliko bolje.
smile-1.gif







Poaba? Adblue se ne vliva v posodo z gorivom ampak je ločen rezervoar, porabi pa ca 1,5-2l na 100km, vendar naj bi SCRv motorji imeli v osnovi manjšo porabo,.. tako da prišparaš nekaj samo če voziš brez ADblue ali pa eni tankajo kar vodo,..
Je pa cenejša cestnina pri registraciji, in od leta 2010 je obvezno za vse članice EU da se avtoceste plačujejo po ekoloških razredih
Lani se je tudi nakup vozil EURO 5 subvencioniral z strani države ca 4T eur
 
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik flip pravi:
Cestnina je manjša, zaradi tega ker je pač euro 5. So pa zdej novi motorji, EEV, ki pa ne rabjo več tega dodatka. Porab ga pa cca 2l na 100km. Če ga zmanjka, pol tud elektronika zmanjša moč motorja, pa kar konkretno. V teh kanistrih je sicer bistveno dražji kot če ga na ročki natankaš, pa večina firm ma svoje cisterne, to na pumpah je bolj če ga kje na furi zmanjka.

Če ne bi blo koristi, pol tud nobena firma tega ne bi uporabljala, samo zaradi ekologije.









Adblue nima veze z EEV motorjem, EEV je nadgradnja EURO 5,
Ablue se uporablja samo pro motorjih z SCR tehnologijo in nima veze ce je EURO 4, ali EEV, nekateri proizvajalci imajo v ponudbi tudi motorje brez Adblue to so motorji z EGR tehnologijo, ta se uprorablja pri nekaterih modelih MAN in Scania (XPI) , recimo Mercedes pa uporablja Adblue pri EURO 4, EURO 5 in EEV
Zmanjšanje moči je pa samo pri modelih od 2008 naprej ker se je naveliko vozilo brez adbluja, sedaj pa motorju odvzame moč če ga zmanjka, vendar tudi to ni problem za nekatere
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.640
2.690
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik flip pravi:

Če ne bi blo koristi, pol tud nobena firma tega ne bi uporabljala, samo zaradi ekologije.

Predvsem pa evropska zakonodaja določa, da se od določenga datuma naprej SMEJO na novo registrirati le vozilo, ki izpolnjujejo določene ekološke normative - predvsem seveda motorjev (ne vem sedaj na pamet od kdaj je EURO 5 obvezen).

Nima tole skoraj nič z "goodwill" prevozniških firm.

Pa še nekaj - so bili poskusi, da bi se EURO5 in EURO6 doseglo BREZ aditivov - pa to nekak ni najbolj uspelo (no da ne lažem JE uspelo) - samo poraba takih motorjev ni za nikamor - sta tudi VOLVO in SCANIA šla korak nazaj in gredop na SCR tehnologijo - torej na AdBlue.

Poraba AdBlue je pa okrog 5% porabe goriva - cena: od 0,50 EUR/ l pa tja do 1,- EUR/l (v kanistrih na črpalkah)

Mimogrede - v osnovi je AdBlue ni nič drugega kot 32,5% raztopina uree (sečnine) - ali čist po domače "zelo čista scalnica"
grims-1.gif


Aja - in res je da država spodbuja uporabo bolj "ekoloških" tovornih vozil - in sicer, da je 2008 in 2009 subvencionirala nakup (od 1.500 do 5.000 EUR - odvisno od velikosti podjetja - manjša so dobila več) in da je tudi cestnina na AC za "čistejša" vozila nižja.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.640
2.690
113
še v SLO - ampak komaj
EEV ni tehnologija motorja ampak norma (Environmentally Friendly Vehicle) - je pa res, da so bili prvi motorji, ki so dosegl EEV standard (normo) bili brez AdBlue (mislim vsaj
redface-1.gif
)
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:

Mimogrede - v osnovi je AdBlue ni nič drugega kot 32,5% raztopina uree (sečnine) - ali čist po domače "zelo čista scalnica"
grims-1.gif

Torej bi bilo še najceneje kupiti nekaj žaklov te robe v bližnji kmetijski zadrugi in raztopino pripraviti kar doma.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.640
2.690
113
še v SLO - ampak komaj
Piše "v osnovi" - kot prvo je to izredno čista raztopina v demineralizirani vodi, kot drugo pa nihče ne pove ali ni še kaj drugega "v sledovih" dodanega - jaz si to ne bi doma mešal in si "katalizator" na kamionu zhebal.
rolleyes-1.gif


Sicer pa zakaj bi sploh "mešal doma" - se z vaško gostilno zdealaš pa tam jemlješ scalnico.
grims-1.gif
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.624
3.079
113
v lokalni ostariji
u bistvu jih poznam nekaj ki mešajo UREO doma... pa ulivajo kot adblue:)

urea je naprodaj v vseh kmetijskih trgoninah...

drugače pa s "posegi" pač prilagodiš motor da dela brez ADBLUE... je pa to kar zalogaj...