2011 Formula 1 Airtel Grand Prix of India

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
se grem stavit, da je Hami cviknil samo zato, ker je vedel, da če pride do kontakta, da jih bo spet fasal od komisarjev ... jaz bi jih tako ali tako ukinil ...

Alonso 3. s kanto od Ferrarija, kar okej, svaka čast tudi Mercedes GP-ju, dober ekpini rezultat, ki pa je, roko na srce, posledica balinanja Hamija in Masse ...
wink-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
pomoje pa je massa dobil kazen zaradi telemetrije, ker drugače res ne vem, kaj bi narobe naredil.

torej komisaraji so pogledali telemetrijo, kako je massa vozil tisti ovinek prej, in so videl, da je tokrat šel bolj na ostro, torej "namerno".

Massa je dobil kazen zato, ker je zavil na del steze, kjer je že bil drug avto (Hamilton je bil vštric že pred ovinkom).
Dajte si prebrat prvilinik, bo vse jasno.
Kazen bi moral takoj na začetku dobit tudi Button, ki je na izhodu iz ovnika izrinil Webbra. Oziroma: če bi webber vztrajal in bi trčila, bi bil kaznovan Button. Problem je, ker komisarji ne kaznujejo tudi takrat, ko ni bilo trčenja, ker ga je nekdo preprečil (a bil ob tem oškodovan).

Iz pravilnika:
Citat:

However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such
more than one change of direction to defend a position,
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or
any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Any driver who appears guilty of any of the above offences will
be reported to the stewards of the meeting
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.958
6.987
113
Če bi bilo tako enostavno...potem bi res massa dobil kazen zaradi tega ja.

ampak poglej si recimo monaco, kjer je tudi massa zavil v hamiltona, ampak tam je hamilton dobil kazen, ker se je pač silil, enako bi lahko bilo tu. Hamilton tudi ni bil toliko spredaj, saj je bilo mesto trka sredina bolida. Mogoče je bil faktor pri določanju kazni massi tudi to, da je pač hamilton že bil kaznovan sam od sebe, ker je moral po novo krilce.

Glede button - webber...nekako "nenapisano" pravilo je, da se pač v prvem krogu/ovinku ne gleda ravno tako strogo na pravila, ker je pač ogromno akcije in vozniki ne morejo ravno slediti vsemu.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Preberi prvila še 1x: vseeno je, koliko je prekrivanja med avtoma. V nobenem primeru ne smeš drugega avta rinit iz steze.
Je pa na žalost tako, da komisarji na to pravilo radi pozabljajo in ali ne kaznujejo tistega, ki ga krši (tokrat recimo Button) ali pa celo kaznujejo tistega, ki ni nič kriv.

Pa ločit je treba primer, ko stav avta že pred ovinkom vštric (kot sta bila tokrat) in primer ko nekdo zavije v ovinek, pa mu po notranji strani nekdo z večjo hitrostjo prileti v bok (nekdo, ki ga med zaviranjem pred ovinkom še ni bilo vštric). V tem primeru je seveda kriv slednji.

Button-Webber je bilo v 4. krogu. In tole rinjenje ven na izhodu je postala že prav bolezen v F1, ukrepi so pa izjemno redki. Potem se pa čudijo, da je težko prehitevat in da so dirke dolgočasne. V nižjih razredih (ali pa recimo v ZDA) to tu dosti bolj ostri in dosledni.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.958
6.987
113
Aja, torej ti boljše veš kako in kaj je glede pravil, kot pa komisarji na dirki.

V ZDA so imeli pred časom smrtno žrtev, tega v F1 nočemo, ali pač?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Žrtve bodo v dirkanju vedno. Kdor misli drugače, pač živi v iluzijah. Letno gre na dirkah po svetu (samo avtomobilističnih) 30+ dirkačev ... Cifre so že leta podobne.

Hočem (morda pa ti ne?) zanimive dirke, ne pa take procesije, kot smo jo v Indiji gledali.

Komisarji pa ... Morda nisi opazil, da je le enden med njimi drikač. Trije so birokrati, med katerimi večiina ni naredili v življenju niti enega dirkaškega kilometra, amapk so gor rasli kot "funkcionarji". Izjeme so redke. V zadnjih 40 letih sta recimo samo 2 predsednika FIA bivša dirkača (Jean Todt in Paul Metternich). Zato ni čudno, da je, kot je. Še če se dirkaški komisar prav odloči, ga lahko ostali trije preglasujejo.

FIA bi morala za vozniške standarde uvesti sodnike, šolane in testirane. Tako, kot to velja za tehnične komisarje (zanimivo, da tam pa ne pustijo kar enih komisarjev zraven).
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.958
6.987
113
Motošport ja, v F1 pa dvomim, da bo spet kda smrtna žrtev. Bi moralo iti kaj preklemano narobe, ker v zadnjih letih smo imeli hujše nesreče, kot v preteklosti, pa ni bilo hujših posledic, kaj šele smrti.

Pač drugje ne dajo toliko na varnost, nekje (motociklizem) pa je to nemogoče.

Ampak, da je v zraku prisoten strah pred smrtjo, pa ne naredi dirk zanimivih, se je to letos tudi že parkrat pokazalo.

Če komisar ni bivši dirkač, pa tudi ni pogoj za njegovo kompetenco. Pri nogometu tudi niso vsi sodniki bivši igralci. Čudi pa me res to, zakaj niso komisarji vedno eni in isti, ampak to verjetno samo bernie in charley vesta.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Dvomiš v F1? Ti kar ... Vsak, ki ve za kaj gre pa ti bo povedal, da je bilo zadnja leta parkrat stvar sreče in ne varnostnih tehnologij, da ni bilo žrtev. Vedno, ko so zraven nezaščitena kolesa in visoke hitrosti, gre lahko hitro kaj zelo narobe. F1 je lahko tudi letalo. Da o odprtih kabinah ne govorim. Obe stvari recimo Schumacher dobro ve ...
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
no, če se spomnimo nesreče lani v Abu Dhabiju, kjer je nekdo skoraj zapeljal Schumacherju direktno v glavo, tam ga ne bi rešilo nič.

po drugi strani pa, nesreča Kubice v Kanadi par let nazaj, pa lani Webber v Valenciji ... zagotovo veliko sreče, ima pa veliko za naredit okrepljena varnost zraven. se mi zdi, da če bi bila Kubica oz. Webber v F1 iz leta 1994 ... ju zagotovo ne bi bilo več med nami ...

kar se tiče varnosti v Indy - napaka, to so zelo varne formule, je bilo malce napak rečeno v prispevku pred dirko. razlika je le v tem, da se je tam dolgo časa konstantno delalo na varnosti in zdaj ni več veliko za dodati, v F1 pa je se je veliko naredilo v varnosti med leti 1994-1997, potem je prišel še hans, letos ojačane obese ... ampak če bi postavili dirkalnika drugega ob drugega - ne bi bilo nekih velikih razlik kar se tiče varnosti. dejstvo pa je, da F1 prazna tehta dobri 600 kg, indy dobrih 700 ali celo 800 kg ... plus - indy na ovalih nima izletnih con ...
wink-1.gif
), pa čeprav že enkaj časa govorim, da se je doba prehitevanj na dirkališčih F1 končala z dvigom nosa ...
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Kar se izletnih con in zidov tiče so pristopi različni. Če bi v Tamburelu leta 1994 bil zid na robu ovinka, bi Senna nesrečo verjetno preživel brez večje škode...

Sicer pa je Indy kar se varnosti tiče pred F1. Tudi Švarc je nekaj sanjal o nevarnostih etanola in razlitju goriva. Pri takem razčefüku, bi se gorivo razlivalo tudi v F1. Etanol ima med drugim to dobro lastnost, da se ga da gasiti z navadno vodo
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
plus da etanol izredno hitro hlapi (če se prav spomnim iz kemije
redface-1.gif


povsod je za varnost poskrbljeno en korak dlje, kot si sploh lahko zamislimo. ampak - ker je dirkanje izredno nevarna zadeva in se zelo hitro lahko kaj zalomi, se žal - sem ter tja - resnično grdo zalomi ... tako je, in žal, tako bo.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.958
6.987
113
No ja, indy in te ovalne steze, kjer je zid takoj poleg...tu tudi dvomim, da bi F1 voznik preživel, če se s 300kmh zakanta direktivo v zid....

ampak tam so steze nespremenjene, v F1 se je pa dosti naredilo tudi na samih stezah, kot tudi na materialu.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
potem so tam steze neprimerne že od samega začetka ...
wink-1.gif
ker se Indy Car (prej CART) prvenstvo že odkar pomnim dogaja med drugim tudi na ovalih ...

no, če se pogleda, kako je šla zgodovina dirkanja ... včasih so se vozili po Nordschleife, ki so ga imeli za dirko vseh dirk, pa vsi vemo, kaj se je zgodilo leta 1973 (mislim, da je bil tistega leta bojkot zaradi slabe varnosti) ... standard varnosti se spreminja iz leta v leto, kot se spreminja aerodinamika bolidov, ki omogoča višje in višje hitrosti - pa ne na ravnini, te niso tako problematične, temveč skozi ovinke ...
wink-1.gif
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
p.s.: morda malce neumesna, vendar FIS in alpski smučarji so se našli v sporu, saj bi FIS rada povečala varnost smučarjev s tem, da bi se zmanjšale krivine smuči in le te podaljšale ... pa so vsi smučarji proti ...
wink-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
No ja, indy in te ovalne steze, kjer je zid takoj poleg...tu tudi dvomim, da bi F1 voznik preživel, če se s 300kmh zakanta direktivo v zid....

ampak tam so steze nespremenjene, v F1 se je pa dosti naredilo tudi na samih stezah, kot tudi na materialu.

Nesreč na ovalnih stezah je kar nekaj - veliko večina z minimalnimi posledicami. Posledice udarca v zid niso hude, ker gre za majhne kote in vozilo lepo oddrsi, večja nevarnost do naleti drugih voznikov.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
No ja, indy in te ovalne steze, kjer je zid takoj poleg...tu tudi dvomim, da bi F1 voznik preživel, če se s 300kmh zakanta direktivo v zid....

ampak tam so steze nespremenjene, v F1 se je pa dosti naredilo tudi na samih stezah, kot tudi na materialu.

Oval bo vedno oval, to je pač bistvo Indyja ... Pa da ne bo pomote, tam zidovi niso betonski.
In Mark Bludell se je že leta nazaj (v Riu, če se ne motim), v zid na ovalu zapodil z 290 na uro. Seveda ne pod pravim kotom, definitoivno pa pod precej topim, tako topim, da so se vsi malo čudili, d aje preživel. Pa je, in poškodbe niti niso bile hude.
Sicer pa: Masso in Schumija so ti že omnili. Kakšne so lahko posledice, ko avto vzleti, si verjetno tudi že videl (konec koncev je tudi kak avto F1 že naredil salto nazaj). In ko se to zgodi, je samo še vprašanje sreče.

In da ne pozabim: HANS, povišane stranice kokpita, ki absorbirajo energijo pri trku in še marsikaj so si izmislili ravno ameri, ne F1. F1 je bila tu zadaj.