Zmanjševanje pritiska v gumah - mraz?

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
A je lahko mraz oziroma temperaturna nihanja vzrok za zmanjšan tlak v pnevmatikah?

Predvsem na sprednjih kolesih sem opazil padec (tam do 0.8 bara), na zadnjih pa manj tam 0.4 bara.

(Hyundai Accent)
 

bluub

Fizikalc
9. jan 2008
686
39
28
Sigurno saj se zrak pri ohlajanju krči, pri segrevanju pa širi, samo to razliko ti ni prineslo samo hladno vreme temveč tudi napaka merilca tlaka saj le ti niso nevem kako natančni če primerjamo od pumpe do pumpe. meni je ob menjavi pnevmatik na zimske pokazal merilec tlaka pri vulkanizerju 2.2 tako kot mora bit, avto pa je piskal da je v pnevmatikah 1.8, pač pol probaš z parimi različnimi in prideš do povprečne napake 0.2 bara.
Lahko tudi probaš s plinom, ki se dobi pri vulkanizerjih se ta sprememba glede temperature izniči saj je plin manj občutljiv na temperaturo.
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.129
94
48
Plinski zakon (in ta velja za vse pline) pravi da je p×V=n×R×T, oziroma, da je (v primetu gume, ko je volumen nespremenjen) razmerje tlaka in prostormine (količnik p/T) konstanten.
Drugače rečeno, če se temperatura (v Kelvinih) zmanjša za x%, se toliko zmanjša tudi tlak v sistemu.

Torej; če gumo pri +30°C (303,14K) napolniš na 2,5 bara, potem pa greš v hladilnico na -20°C(253,14K), ti bo tlak padel na 2,1 bar.

Zanimivo pa bi bilo videti podatek o razliki temperature plina (zraka) v pnevmatiki med vožnjo pri -20°C in +30°C. Poudarjam: PLINA v pnevmatiki in NE same pnevmatike.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.085
6.932
113
pri taščici
0,8 se ne zdi verjetno da bi razlika nastala zaradi temperature.
Nekoliko visje ?
V F1 najbrz znajo tudi T plina v gumi zmerit
wink-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.085
6.932
113
pri taščici
Pri takem padcu se mora ze kar konkretno poznati na gumi, razen ce si v prvo nameril 4 bare....
Si obakrat meril mrzle gume-pred voznjo?
 
Nazadnje urejeno:

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Glejte, ne sprašujem, kako se pritisk zmeri.
Prav je zmerjeno. Pa tudi če sem se za cele pol bara zmotil, je še vedno prevelika izguba.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Padec je prevelik da bi ga pripisal mrazu.

Kako desetinko se zna poznati..vendar v jeseni ko menjaš (in običajno nafilaš) je tam okoli 10 stopinj..možno pa dvomim da si tudi kontroliral pri - 20 stopinjah...verjetno je bilo koli ničle..torej padec tlaka bi moral biti komaj zaznaven če sploh.
 

Raven

Voodoo
25. jul 2007
749
0
16
42
nja, jaz sem imel lansko leto na zimskih gumah v eni gumi le 0.6 bara! Pa sem cvikal, da kje pušča, ampak ko sem napolnil, je laufalo normalno naprej.. zdej nevem, mi je kdo nalašč spustil mal gumo - samo potem nevem zakaj bi nazaj pokrovček natikal? - ali pa ob strani guma malo spusti.. ni bila že v štatru 100% gor dana, ampak se je čez dva meseca "uležalo", vmes pa še malo zraka ven spustilo.. nevem, razmišljam na glas..

V tvojem primeru bi jaz gume normalno nazaj napumpal, pa potem bil ene 14dni malo bolj pozoren kaj se dogaja... lahko da je samo neka "magija", kot je bilo pri meni
smile-1.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Mja, bo zdržalo* do menjave z letnimi, pa takrat bo mojster pogledal.

* - upam !
 

Raven

Voodoo
25. jul 2007
749
0
16
42
ja, prej jih še napumpej ne, da se ne boš po praznih vozil - ne verjamem, da so vse štiri defektne... sicer pa, tlak v pnevmatikah je dobro sem pa ke preverit - vsaj na mesec dni
wink-1.gif