zadnji disk blokira

uporabnik5

Pripravnik
8. nov 2020
48
3
8
Pred kratkim kupljeni Kia Ceed 2014 ob zaviranju nazaj (avto počasi iz garaže) zablokira. Popusti čez par sekund. Pri večji hitrosti mogoče ne bi zablokiralo, nisem prepričan. V smeri naprej težav z blokiranjem ni.

Mehanik je ob menjavi pnevmatik povedal da je na desnem zadnjem kolesu neki vijak do konca zategnjen kar pomeni da so zavorne ploščice obrabljene in jih bo potrebno zamenjat. Tudi test moči zavor pokaže da zadnje levo in desno kolo nimata enake moči. Blokiranje sem mu pozabil omeniti.

Po prebiranju foruma mislim da je težava v vodilu čeljusti in bo čiščenje/ponovno mazanje, težavo odpravilo.
Je poleg vodil čeljusti možen še kakšen drug vzrok?
Na forumu je pisalo da blokiranje povzročajo gumice. Katere? V tem setu vidim spodaj dve enaki gumici ki ne vem kam se jih namesti....mogoče na vodili?
set 1

Pomislil sem tudi da gre zaradi obrabljenih ploščic bat na čeljusti preveč ven in se zatakne. Vendar ali bi tudi v primeru bata blokada (po nekaj sekundah) popustila?

V zgornjem setu so samo gumice. V naslednjem setu je zraven bat. Nisem pa našel seta ki bi imel zraven vodili, vsaj za zadnje čeljusti ne.
set 2

Pred naročilom seta bom razmontiral in pogledal. Mogoče bo dovolj že če zamenjam zavorne ploščice ki sem jih že kupil.

Če pa bom razmontiral čeljusti me zanima na kakšen način cevko z oljem ločim od čeljusti. Je prisoten vijak?
Ali je cevko potrebno zamašiti da olje ne odteče?
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Cevko stisneš z patent kleščami. Če ti preveč olja odteče bo treba prezračin abs enoto (neprijeten postopek).

Jaz vsakič ko razdrem vodila zbrusim z finim brusnim papirjem in namažem z bakreno mastjo.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
Pred kratkim kupljeni Kia Ceed 2014 ob zaviranju nazaj (avto počasi iz garaže) zablokira. Popusti čez par sekund. Pri večji hitrosti mogoče ne bi zablokiralo, nisem prepričan. V smeri naprej težav z blokiranjem ni.

Mehanik je ob menjavi pnevmatik povedal da je na desnem zadnjem kolesu neki vijak do konca zategnjen kar pomeni da so zavorne ploščice obrabljene in jih bo potrebno zamenjat. Tudi test moči zavor pokaže da zadnje levo in desno kolo nimata enake moči. Blokiranje sem mu pozabil omeniti.

Po prebiranju foruma mislim da je težava v vodilu čeljusti in bo čiščenje/ponovno mazanje, težavo odpravilo.
Je poleg vodil čeljusti možen še kakšen drug vzrok?
Na forumu je pisalo da blokiranje povzročajo gumice. Katere? V tem setu vidim spodaj dve enaki gumici ki ne vem kam se jih namesti....mogoče na vodili?
set 1

Pomislil sem tudi da gre zaradi obrabljenih ploščic bat na čeljusti preveč ven in se zatakne. Vendar ali bi tudi v primeru bata blokada (po nekaj sekundah) popustila?

V zgornjem setu so samo gumice. V naslednjem setu je zraven bat. Nisem pa našel seta ki bi imel zraven vodili, vsaj za zadnje čeljusti ne.
set 2

Pred naročilom seta bom razmontiral in pogledal. Mogoče bo dovolj že če zamenjam zavorne ploščice ki sem jih že kupil.

Če pa bom razmontiral čeljusti me zanima na kakšen način cevko z oljem ločim od čeljusti. Je prisoten vijak?
Ali je cevko potrebno zamašiti da olje ne odteče?

nimas pojma o zavornih sistemih in si bos bremze sam rihtal??
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.221
5.660
113
Ja ročna je bmw sistem....boben z diskom...!

Gumica pride samo na eno vodilo (mislim da, spodnje)... Jaz sem jih pometal dol z vodil...stara so se napihnila (napačna mast).... Nova niso bla pa skor 0 boljša.... Prav tako so blokirala vodilo!

Vodila vem da ma autodoc.si
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.221
5.660
113
Cevka je všravfana v čeljust...nisem pa teh nikol menjal sam...pač vzameš primeren ključ in odsravfaš...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.221
5.660
113
Jaz sem najprej pomislil na hill holder...od ex Ceed 2013 je to mel...
 
  • Všeč mi je
Reactions: koliko

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Pa ko daš gas spusti. Pa če maš v rikvercu drži za premikanje naprej.
 

uporabnik5

Pripravnik
8. nov 2020
48
3
8
Ja ročna je bmw sistem....boben z diskom...!

Mislim da ne bo držalo ker na google nisem našel da bi Kia Ceed JD, 1.4 CVVT, 100 KM zadaj imela boben. Na slikah vidim le zavorne ploščice za diske.
Ročna zavora je navadna (ni elektronska)

Če prav razumem je Hill holder senzor ki blokira da bi avto šel sam nazaj. Mislim da gas ne pomaga. Probat ne grem ker sem avto že namestil za popravilo.
Če je Hill holder povezan z elektronsko zavoro ali paknami, potem tega na mojem avtu ni. Lahko pa kdo ki ve kam pogledat preveri če Boben/Hill holder ta Kia ima.

Kia Ceed JD, 1.4 CVVT, 100 KM, letnik 2014


Za odstranjevanje rje je nekdo napisal da vseskupaj za 24 ur namoči v citronsko kislino.

Pravkar našel pakne:
pakne
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Hillholder ni povezan z elektronsko zavoro ampak za abs.
Hillholder ni enako kot elektronska ročna.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Drži. Moj prejšnji avto je imel hillholder in ročno ročno, zdajšnji pa recimo ima elektronsko ročno in nima hill holderja. Narobe svet za nekatere. :)
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.221
5.660
113
Vprašaj našega "programatorja" VAG vozil če se da kaj sprogramirat! ;)
 

uporabnik5

Pripravnik
8. nov 2020
48
3
8
Ja ročna je bmw sistem....boben z diskom...!

Gumica pride samo na eno vodilo (mislim da, spodnje)... Jaz sem jih pometal dol z vodil...stara so se napihnila (napačna mast).... Nova niso bla pa skor 0 boljša.... Prav tako so blokirala vodilo!


Kakšen je bmw sistem mi na spletu ni uspelo najti.
Danes sem odstranil kolo in je gumica na obeh vodilih. Mogoče si ti gledal drugega Ceeda. Vem da je nekdo prodajal feltne zato ker na njegovega karavan Ceeda niso pasale, na mojega hatchback pa so.

Na zavornem sistemu zadaj vidim povezane tri stvari: cevka za zavorno olje, zajla za ročno zavoro in droben kabelček (verjetno ABS?)
Kar sem tiče Hillholderja sem vprašal v avtodele in servis pa mi niso dali odgovora če ga ta Ceed ima.


Ko sem dvignil avto sem opazil da kolo zavira...komaj sem ga obračal. Kolo sem odstranil in videl da bat še vedno stiska čeljust. Ročna je bila spuščena zato sem v kabini (zadaj za ročno) odprl še pokrovček in opazil precejšnjo ohlapnost zajl. Zatem sem pri zavorni čeljusti videl da vzvod ki ga zajla ročne potegne ni naslonjen na omejilec ampak je še vedno v zategnjenem položaju. Zajla je bila ohlapna tudi na koncu pri čeljusti (tam kjer vleče vzvod) zato ni problem v slabi zajli.
Odvil sem vijaka in z nekoliko pomoči izvijača in kladiva čeljust le spravil dol.
Preveril sem vodljivost vodil....zatikanja nisem opazil.
Zavorni ploščici in disk so zelo malo obrabljeni.

Na kakšen način ročna zajla stisne bat čeljusti? Povzroči zajla povečanje pritiska olja ki posledično stisne bat? ali kako drugače?

disk.jpg

kabel.jpg

Čeljust še vedno stiska. (desni vijak je bil odvit danes)
DSC02417.jpg

DSC02426.jpg

DSC02432.jpg


DSC02424.jpg
 

Priponke

  • DSC02431.jpg
    DSC02431.jpg
    1,1 MB · Ogledi: 314
  • DSC02436.jpg
    DSC02436.jpg
    202,5 KB · Ogledi: 288

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.398
232
63
Ročna ti šteka v čeljusti, klasika za ta tip zavore, tudi VAGovci so temu podvrženi, ko se obrne 250.000km in 10+let.
Na dveh mojih avtih sem poizkušal z WD40 in dodatnimi vzmetmi, ki so vračale vzvod v izhodišče, a nima smisla. Dobijo pa se novi ali obnovljeni kosi (pri slednjem moraš vrniti staro čeljust).

p.s. Vse zgoraj velja, če si se prepričal, da ti ne šteka zajla.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
ja nič posebnega. Zaštekalo je mehanizem ročke. Se vzame narazn razmiga, spuca in dalje.
Za ene čeljusti se še "nahbau" fedro dobi, da pomaga vračat v položaaj
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.221
5.660
113
Zanimivo.... 2008 in 2011 Hyundai i30 (sestrski avto od Ceed) doma, sta oba imela ročno v tistem bobnu iz prve slike (ko je slikan disk). Seveda je potem zajla od strani od zadaj speljana v boben...

Batek ima "deteljico"....se pravi se ga, resetira tako da ga s posebnim orodjem (ali pa rorcangami previdno) vrti tako da gre počasi na dol....
 

uporabnik5

Pripravnik
8. nov 2020
48
3
8
Na dveh mojih avtih sem poizkušal z WD40 in dodatnimi vzmetmi, ki so vračale vzvod v izhodišče, a nima smisla.
Če sem prav razumel je v stanju blokiranja kot je v mojem primeru, težje demontirati.


Kot rečeno je zablokiralo vedno samo ko sem šel v rikverc in bremzal (mislim da sem vedno uporabljal le stopalko) . Vi pa pravite da je zablokirala ročna zavora. Ali to pomeni da sta stopalka in ročna povezana in se vzvod ročne zavore premika skupaj z zaviranjem stopalke?
Nazadnje sem šel v rikverc v garažo da sem imel več placa za popravilo, pa je očitno tudi tokrat zablokiralo (pred 2 tedni)

Imam več namensko litijevo mast ki vzdrži -30 do +120 stopinj. Bo za ta primer dovolj dobra?

Najprej bom odstranil ohlapno zajlo za ročno, vzmet in odvil vijak (na sliki označen z rdečo puščico) potem bom pa videl kaj bo za tem.
Naj poskusim popraviti v tem stanju kot je na sliki ali naj raje kar takoj zadevo odstranim dol in stisnem cevko za olje?

DSC02439.JPG

DSC02440.JPG