začetki samostojnega podjetništva

karantanka

alterka & vizitka 2007
19. jul 2007
7.108
0
36
Notranjska
www.mojaknjiga.si
Imam popoldanski s.p., sem še čist nova, tako da se že zdaj opravičujem če bom kakšno butasto vprašanje zastavla.
opravljala bom pisarniško delo, oz. delo za računalnikom + izdelava unikatnega nakita

1. ali obstaja kakšen pravilnik kakšna mora bit pisarna, al potrebujem gasilni aparat, prvo pomoč ...
Ko sem registrirala s.p. me ni noben nič vprašal, tako da predvidevam, da to ni pomembno, ali se pač motim!?!?!

2. Če v službi, kjer sem zaposlena nismo opravljali zdravniškega pregleda in varstva pri delu, ali ga moram pote opraviti sama?
Nekje sem zasledila da potrebujem izjavo o varnosti z oceno tvegana. Kaj za hudiča sploh je to?

3. Ali me država, davčna ... opozori, kdaj moram odati kakšne pomembne papirje, ali je to pač na meni, da se pozanimam. Kje lahko izvem katere vse so moje dolžnosti do države.

4. Ali lahko uveljavljam kilometrino kot strošek, če pa nisem lastnica avta. Avto imava skupaj s fantom, pisan pa je nanj.

no toliko za sedaj, sproti ko bom odkrivala čare samostojnosti se pa zagotovo še obrnem na vas s kakšnim vprašanjem
tnx
 

bero1

Majstr
2. sep 2007
2.906
106
63
mb+ -20km
1.-pisarne ne rabiš
2.-tole oceno tveganja rabiš,so firme,katere se s tem izrecno ukvarjajo-malo poguglaj(pred leti,ko sem to delal,se spomnim,da sem samo dal podatke od firme,in sem dobil izjavo o oceni tveganja)sicer,ne vem kako je s tem sedaj,vem,da eni s.p.ji še zdaj nimajo tega sranja
3.-dobro je,da imaš računovodjo za take stvari
4.-lahko s pogodbo o posoji vozila,če je zaposlen pri tebi,za drugače ne vem-bojo drugi povedali
Veliko poslovnih uspehov na novi poti ti želim,če pa še kaj rabiš,pa vprašaj.
Lp.
 

karantanka

alterka & vizitka 2007
19. jul 2007
7.108
0
36
Notranjska
www.mojaknjiga.si
Citat:
Uporabnik bero1 pravi:
Še nekaj o papirjih imaš ogromno na http://www.racunovodja.com/
Lp.

stupid-1.gif

Bo menda res treba računovodkinjo aktivirat, čeprav bi raje to sama počela. Pravjo, da enostavno knjigovodstvo ni nič posebnega za vodit. No bomo videli kako bo šlo. Malo me je strah sam bo že šlo počas.
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Tudi dvostavno ni tak bavbav.

Za storitve pač izstavljaš račune, z izdelavo nakita pa ne vem kako bi rekel... v bistvu je to proizvodnja. Tako da moraš imet za posamezen izdelek ali serijo izdelkov kosovnico in delovni nalog, potem moraš ločit dve vrsti zaloge - končne izdelke in polizdelke oz. surovine. Mogoče bi bilo fajn, da se pozanimaš pri kakšnem računovodskem servisu kako so te zadeve, jaz tega žal ne poznam preveč.
Če nameravaš sama voditi knjigovodstvo, je fajn da si omisliš program, ki ti bo omogočal vse kar potrebuješ (torej recimo storitvena dejavnost + proizvodnja). Jaz že nekaj let uporabljam birokrata in sem kar zadovoljen. Splača se ti obiskat njihove tečaje, da vidiš kaj in kako teče delo s programom, lahko tudi postaviš konkreten primer... Za nadgradnje in pomoč je poskrbljeno, jaz bom šel letos verjetno na vzdrževalno pogodbo (ker se strošek licence porazdeli čez celo leto).

Glede papirjev:
Mislim, da moraš tudi če imaš popoldanski s.p. obračunati prispevke?
torej:
-do 15. v mesecu moraš oddati obračun prispevkov za prejšnji mesec, takrat morajo biti tudi plačani. Transakcijski račun in sklice oziroma konte dobiš na tvojem davčnem uradu.
-če si zavezanka za plačilo ddv, moraš oddajati obrazce DDV, če nisi moraš spremljati svoj promet in PREDEN presežeš mejo (če se ne motim je 25 k€ letnega prometa) moraš na davčni oddat vlogo za dodelitev ID številke (v bistvu je to tvoja davčna številka) v sistemu DDV.
-do 31.3. moraš za prejšnje leto oddati bilanco stanja in poslovni izid ter davčno bilanco.

Tehle se spomnim tako na hitro, je pa še tega... Sicer mislim da v najslabšem primeru dobiš poziv, da moraš oddati ta in ta obrazec. Se pa splača spremljati racunovodja.com, se kar nekaj uporabnih informacij najde tam.

lp
 

jaka6

Fizikalc
7. avg 2007
1.302
9
38
Družmirje
Račune si vodi sama, zato ne rabiš nobenga. Od začetka zgleda grozno potem se pa navadiš pa vidiš da je čisto simpl. Jaz sem vodil vse skupaj kar v excelu. Sedaj imam pa doo pa imam malo več stvari pa sem nabavil http://www.e-racuni.com/

Ne pozabi se odjavit od obrtne zbornice, ker ti bodo drugače čez eno leto poslali račun za članstvo pa sploh ne boš vedela, da si bila prijavljena. Niti ne boš vedela kaj si imela v tem letu od njih.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
odjavi se obvezno. sem se pregovarjal k zmešan.

papirje sem fural sam, oddajal ddv, plačeval apvšale, davek..bilanco, knjiženje potnih itd je delala računovodkinja.

če ti kaj pomaga ti lahko sporačam spremembe in druge davčne dreke, ker bom zdej sam aktiviral računovodstvo. na tebi je samo da me vsaki mesec spomniš a je kaj novega in ti povem, kar bo računovodkinja povedala meni.

tko..kok sem dobr.
 

karantanka

alterka & vizitka 2007
19. jul 2007
7.108
0
36
Notranjska
www.mojaknjiga.si
ja ja dober k star kruh
wink-1.gif
... ne sej se hecam, veš da bi mi vsak tak podatek prav prišel. Verjetno pa se bom vseeno povezalas kakšno računovodkinjo (mam eno zlo blizu), da bom k njej hodila po kašne nasvete, če bo hotla kej povedat.
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Najslabše je vzeti računovodski servis ki ga fura ena sama oseba. Ti navadno privabijo z nizko ceno, ampak v naši banana republiki ni šans, da en človek sledi vsem spremembam, ki se jih sproti zmišljujejo. Prav tako dostikrat niso zavarovani proti temu, da ti kaj zafrknejo, potem pa sam plačuješ njihove napake. Če tak človek zboli ali se mu zgodi kaj drugega, se pa sploh vse podre.
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
Citat:
Uporabnik softi pravi:
točno to se je meni zgodilo.


Res se lahko zgodi točno to, vendar pa ne moreš metati vseh v eno košaro. Določeni servisi z eno osebo so včasih še celo boljši saj ena oseba točno pozna poslovanje tvojega podjetja in vse tvoje specifike ter je računovodska obravnava veliko bolj individualna kot pri nekaterih večjih servisih, kjer si le številka, tudi v tem primeru ponavljam niso vsi večji servisi taki, ob primopredaji pa kdaj pa kdaj dobiš v roke tako vodene poslovne knjige da se samo za glavo primeš.

Glede zavarovanja poklicne odgovornost......ne mislit da je vse zlato kar se sveti in kar ponudniki storitev oglašujejo. Večino od stvari, ki bi jih moralo tako zavarovanje kriti (saj ga plačaš) ne krije......vse pa je skrito v splošnih pogojih zavarovanja, ki skoraj vse stvari pri katerih lahko zaje***, izvzema iz zavarovanja.
 

jaka6

Fizikalc
7. avg 2007
1.302
9
38
Družmirje
Jaz sem imel podgodbo in sem vsak mesec napisal račun, v enem letu sem jih napisal 12 + še ene 6 zraven. Ostale stvari, ki sem jih pisal pa so bili potni stroški ter ulagal sem račune za ostale stroške. Vsak mesec sem plačal še prispevke od minimalca in to je to. JAz sem to delal vse sam in nimaš kej zajebat. Če imaš pa proizvodnjo pa prodajo pa je verjetno res boljše da najameš računovodjo.
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
res je, ko je dokumentacije malo se vsak čuti sposobnega vpisovat dokumentacijo v omenjeno knjigo, a 1x postane teh dokumentov preveč. Sicer pa ni to samo vpisovanje dokumentov oz. klamfanje dokumentov v program ampak računovdstvo zajema celotno poznavanje zakonodaje, in tu se lahko hitro zalomi.....nekdo ki klamva podatke v knjigo mu je vsak račun isti kot prejšnji, lahko pri prihaja do razlik pri priznanju DDV-ja, razlik pri davčno priznanih/nepriznanih stroških ipd. Je pa pri manjših podjetnikih začetnikih tudi kar nekaj napak pri raznoraznih zvišanjih prispevkov (kdaj se zvišajo in glede na kaj se zvišajo), kaj lahko sploh gre v stroške podjetja in kaj ne, do kdaj je potrebno oddat posamezne obrazce, za katere stvari je potrebno oddat posamezne obrazce.


Kot je nekdo pvedal.....v tej "bananarepubliki" je težko slediti spremembam in pri manjših podjetnikih začetnikih hitro kakšna stvar postane "nepomembna" in se spregleda kakšen rok, ali pa kakšen strošek narobe gre v knjige.
 

Smjs

Fizikalc
9. dec 2007
1.399
4
38
Sicer vem, da boste rekli, da vlečem na svoj mlin.
Če misliš resno delati na dolgi rok si poišči računovodstvo. Pomoje nimaš časa še naštudirati še vse zakonodaje o računovodstvu in spremljati še vse spremembe. Lahko ti pa iz prve roke povem, da ni večjega skropocala kot firma kateri je lastnik vodil papirje sam a o tem ni imel pojma. Ko inšpektor zagleda takšnega se mu kar učke zasvetijo.
Moj predlog. Poišči nekega konkretnega računovodjo se zmeni kaj kdo dela in dogovori se za pametno ceno.
 

karantanka

alterka & vizitka 2007
19. jul 2007
7.108
0
36
Notranjska
www.mojaknjiga.si
Sem šla danes na lokalno obrtno zbornico in glej ga hudiča, res sem bla nevede in nehote učlanjena v to korporacijo. Tetica se je sicer neki upirala, češ da imam take dejavnosti izbrane, ki me obvezujejo bit član ... bla bla bla. Seveda nisem rabla dost razmišljat in sem te dejavnosti zabrisala ven (itak jih trenutno ne potrebujem) in tako postala ne član. Hvala vsem, ki ste mi to svetovali oz. me opozorili na to. Tako bom prišparala 20 € na mesec oz. jih zapravla za kaj bolj pametnega.

Kakšna bi bila primerna cena za računovodstvo za nekega začetnika, ki ima recimo na mesec od 5 do 10 izdanih računov. Nimam občutka ali je to 50, 100, 150 € ...
 

Smjs

Fizikalc
9. dec 2007
1.399
4
38
Žal si podala veliko premalo podatkov, da ti povem okvirno ceno računovodstva. Povedala si samo koliko je izdanih računov, kaj pa prijetih, kdo ti bo opravljal plačilni promet, kaj je z zalogo, blagajno, nakazila tujino, itd.
Kot vidiš je to zelo širok izbor kaj ti kdo dela. Pri nas delamo od samo stroge bilance pa skoraj vse od a do ž.

Če sem te prav dojel si s.p. in si sama zaposlena in imaš 10 izdanih računov. Prejetih tudi verjetno nimaš nevem koliko. Pomoje je cena tam 50 do 100 eur + bilanca konec leta. Samo ne me sedaj držet za tipke pri znesku to je samo ocena.
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
Citat:
Uporabnik karantanka pravi:

Kakšna bi bila primerna cena za računovodstvo za nekega začetnika, ki ima recimo na mesec od 5 do 10 izdanih računov. Nimam občutka ali je to 50, 100, 150 € ...

Za začetek...par računov, nezavezanka za DDV, da imaš lepo porihtane dokumente ipd. računaj tam cca. 50€ + mesečno. Glede na to da imaš namen izdelovat nakit (mala proizvodnja), namen imaš prodajat tudi po stojnicah (gotovinski računi,blagajna), računaj da so to take "malenkosti" pri poslovanju, ki pa računovodji naredijo kar nekaj dela....tako da računaj tudi na to da bo z obsegom tvojega dela ter raznoraznim širjenjem dejavnosti rasel tudi račun za računovodstvo.

p.s. glede na vse, ki sprašujete glede cene računovodstva.....ni vse v številu izdanih in prejetih računih.

Lahko imata 2 enako št. računov....ampak je nekdo nezavezanec za DDV z storitveno dejavnostjo z dokaj običajnimi strankami, s katerim je le nekaj dela v računovodstvu, ali pa je nekdo ki začne z malo storitveno djavnostjo potem pa se širi in se spomni izdelovat določene izdelke(kjer je lahko za nekaj izdelkov en kup materialnega knjigovodstva), spomni se da bo določen material uvažal iz tujine, morda celo nekaj z vzhoda ipd, za vodenje podjetja nima svojega programa ampak mora vso materialno blagovno knjigovodstvo uskladiti servis kakor ve in zna, spomni se še da bo določene stvari prodajal preko posprednikov, določene preko konsignacije, določene preko tržnic, določene preko spletne trgovine ipd......vse te "malenkosti", ki so nekomu samoumevne lahko računovodji naredijo en kup dela.....primerno s tem je tudi višja cena za računovodstvo.
 
Nazadnje urejeno:

Smjs

Fizikalc
9. dec 2007
1.399
4
38
Citat:
Uporabnik prijam pravi:
Citat:
Uporabnik karantanka pravi:

Kakšna bi bila primerna cena za računovodstvo za nekega začetnika, ki ima recimo na mesec od 5 do 10 izdanih računov. Nimam občutka ali je to 50, 100, 150 € ...

Za začetek...par računov, nezavezanka za DDV, da imaš lepo porihtane dokumente ipd. računaj tam cca. 50€ + mesečno. Glede na to da imaš namen izdelovat nakit (mala proizvodnja), namen imaš prodajat tudi po stojnicah (gotovinski računi,blagajna), računaj da so to take "malenkosti" pri poslovanju, ki pa računovodji naredijo kar nekaj dela....tako da računaj tudi na to da bo z obsegom tvojega dela ter raznoraznim širjenjem dejavnosti rasel tudi račun za računovodstvo.

p.s. glede na vse, ki sprašujete glede cene računovodstva.....ni vse v številu izdanih in prejetih računih.

Lahko imata 2 enako št. računov....ampak je nekdo nezavezanec za DDV z storitveno dejavnostjo z dokaj običajnimi strankami, s katerim je le nekaj dela v računovodstvu, ali pa je nekdo ki začne z malo storitveno djavnostjo potem pa se širi in se spomni izdelovat določene izdelke(kjer je lahko za nekaj izdelkov en kup materialnega knjigovodstva), spomni se da bo določen material uvažal iz tujine, morda celo nekaj z vzhoda ipd, za vodenje podjetja nima svojega programa ampak mora vso materialno blagovno knjigovodstvo uskladiti servis kakor ve in zna, spomni se še da bo določene stvari prodajal preko posprednikov, določene preko konsignacije, določene preko tržnic, določene preko spletne trgovine ipd......vse te "malenkosti", ki so nekomu samoumevne lahko računovodji naredijo en kup dela.....primerno s tem je tudi višja cena za računovodstvo.

HEHE a ni rekla, da je začetnica?????

No takšnemu kot si ga opisala pa lahko samo pripopaš tak račun da boli glava. Itak pa 3/4 takšnih zadev je samo muha enodnevnica nekaterih, ki mu prijatelj pove, da je od prijatelja prijatelj to zrihtu ful ugodno in vmes ni plačal davka. Ko to slišim prvo opozorim, da delam po zakonu in ne tako ko je prijatu reku, nato sledijo vrata.
Žal je bilo kar nekaj takšnih začetnikov, ki so žal začeli na napačnem koncu.