vztrajnik in kaj ga z=be?

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
a majo vsi pogonski sklopi avtomobilov vztrajnik? meni so mojega dvomasnega na mondeotu že zamenjali prejšnji lastniki in to se mi zdi kar velik strošek (njih je stalo 1600 evrov). a imajo to vsi avtomobili? vem, da so enomasni cenejši, katera vozila od novih imajo takega? kaj sploh najbolj uničuje vztrajnik? pač, pri naslednjem avtu ne bi rad imel nekih nepredvidljivih stroškov, bo pa bencinar, če ima to vezo. pardon, če sprašujem bedarije. priznam pa, da googlal še nisem nič. hvala za morebitne odgovore.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.134
113
Enomasni vztrajnik je preprost kovinski disk, ki se vrti in s svojo vztrajnostjo skrbi za miren tek motorja. Pokvarit se ne more.

Dvomasni vztrajnik pa je malce bolj komplicirana reč, ampak še vedno deluje po principu mehanike. Vsebuje pa več plošč (načeloma dve) in pa obtežene vzmeti. Pri nižjih vrtljajih je vreteča masa manjša pri višjih vrtljajih pa večja, s tem se da blažit tudi večje sunke in predvsem omogočit še bolj miren tek motorja, lažje speljevanje pa tudi druge efekte, recimo nižjo porabo.

Kako točno je z vgradnjo dvomasnik vztrajnikov pri vozilih je pa najbolj da si poledaš ob nakupu. Če so na trgu dvomasne opcije potem je verjetno vgrajen tak vztrajnik, ki pa ga načeloma lahko zamenjaš tudi z enomasnim. Zaradi različnih specifik delovanje je potrebno menjat tudi sklopko (je v kompletih ponavadi).
 

nowinc

Pripravnik
31. maj 2008
328
1
18
Vecinoma berem, da imajo tezave z dvomasnimi vztrajniki dizli. Kako je pa z bencinarji? Se tudi pri bencinarjih pojavljajo okvare vztrajnikov?
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
a ne vem...jaz imam samo bencince in nisem še menjaval vztrajnika in s tem da sem ponavadi naredil po 300 000 na avto....je pa kolega menjal na mondeotu (2.2 dizel) in je plačal menda nekih 700 eurov.....ampak drugi kolega pa pravi da na stilotu (1.9 jtd) ni menjal nič pa ima 150 000.

So pa rekli da naj bi to šlo zaradi presunkovitega speljevanja in take zadeve.
 

nowinc

Pripravnik
31. maj 2008
328
1
18
Tudi jaz sem imel vecinoma bencince (ce odstejem prastarega golfa 2) in nikoli nisem imel problemov z vztrajnikom. Menjal sem ponavadi le garnituro sklopke (bodisi zaradi slabe lamele ali potisnega lezaja). Tezave pri novodobnih dizlih z vztrajniki se pa pogosto pojavljajo na forumih. Zato me tudi zanima, kako je s tem pri novih bencincih.
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
kolega na e46 320d ga je menjal dva tedna nazaj po 290k km.

Kolko masni je bil vprašaj Maci, vem da je dal 400e z delom vred.

Bil pa je vrjetno še prvi, ker je mehanik rekel, da ko je zadevo vzel dol, se mu je vztrajnik dobesedno vsipal dol.


Nespomnim se točno avta, mislim da je bil galaxi, taxi, pa je rekel taksist da menjajo letno enega, ima pa 370k km.


Izogibaj se sunkovitemu speljevanju, to baje najbolj utruja vztajneža
smile-1.gif


bol ko vztrajnika se jaz bojim šob in menjalnika.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Pri 320d bi se jaz na tvojem mestu prej bal loput v sesalnem kolektorju kot pa šob in ročnega menjalnika. Avtomatik pa je druga zgodba ja.
crazy1.gif
 

B81

22. jul 2007
37.697
10.963
113
Sem bral ja, da jih lahko not potegne, kot je blo pri mojem
smile-1.gif
No eni jih vzamejo ven...

Vztrajnik je bil na escortu še prvi (sklopka druga), pa je šel od hiše z 212 k km....
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.100
456
83
45
dolenska
Za forda pride obnovljena šoba 80 evričev. Bojte se raje servisa. Včeraj sem šel po avto in smo s mehankarjem mal debatiral. Ima pred delavnico C4 in so hin šobe. Dodatno, šobe zapečene in ne gredo dol. Mehankarji že vedo/vemo kaj to pomeni.

Kar se tiče teh vztrajnikov. Vse je narejen tako, da da avto čim manj vibracij oz tresljajov od sebe. Ford ima še jermenico za to narejeno. Se pa te stvari kvarjo. Kr nekaj avtov sem imel a le enkrat menjal sklopko. Vztrajnika nikoli. So bili večina vaški avtomobili in starejši.
Pa še eno tolažba s strani mehanika. Te stvari, vztrajnik, šobe, pumpe nanovejših vozilih pribpižno enak čas crknejo. Ali VW Ali Ford. Moj sodelavc vidi samo VW in je kr zamislil se. Majbrž zato, ker mu skoz govorim, da so to najbolj dolgočasni avti
smile-1.gif
.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.189
3.622
113
Marlbor
Dejstvo je, da ko vidiš kje debato o težavah z dvomasnim vztrajnikom, je 90% verjetnost, da gre za forda.
wink-1.gif
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Vztrajniki v Fordih so LUK ali SACHS in podobne uporabljajo tudi pri drugih znamkah oz. kar identične.

So pa ene mašine ble bolj nesramne do njih kot druge in zato več okvar. Da ti pa kmalu crkne vztrajnik pa je pomoje zelo zelo odvisno tudi od slabe vožnje voznika.

Popravilo pa tudi nikakor ni 1600€ ampak 400-600 z novo sklopko in potisnim ležajem.
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.100
456
83
45
dolenska
Seveda, ker smo ljudje, ki ne skrivamo napak. In so ljudje, ki vozijo nemce
evil.gif
. Poleg tega, se mi zdi, da je več kot pol uveženih s 130000 prevoženih.
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.381
178
63
38
Kok pa je kej pričakovana doba vztrajnika pri Passatu 3gb? Sam imam okrog 250k km in mi včasih mrzel pri speljevanju že malo potrese.
 

B81

22. jul 2007
37.697
10.963
113
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Vztrajniki v Fordih so LUK ali SACHS in podobne uporabljajo tudi pri drugih znamkah oz. kar identične.

So pa ene mašine ble bolj nesramne do njih kot druge in zato več okvar. Da ti pa kmalu crkne vztrajnik pa je pomoje zelo zelo odvisno tudi od slabe vožnje voznika.

Popravilo pa tudi nikakor ni 1600€ ampak 400-600 z novo sklopko in potisnim ležajem.

Aha...original vztrajnik za 2.0 mk3 bencinarja je 400 eur pri šerbineku, 300 pa ponaredek, ki pa po mnenju mehanika iz tega avtoservisa kar vredu drži.
Komplet te pride kar okoli 800 eur pri njih, da se pa seveda kupiti prek ebaya mnogo ceneje.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Za mondea ne vem točno....glej cene npr. na http://www.olef.si/

Ne mi pa "bluzit" o ponaredkih, ker LUK in Sachs sta original proizvajalca tudi za Ford in je isti k**** roba, ali jo dobiš pakirano v belo Ford škatlo al pa rumeno LUK.