Vpijajoči beton

Blankman

Pripravnik
2. sep 2007
290
0
16
Ne vem, nisem iz foha, v praksi pa tudi še nisem zasledil, da bi parkirišča in ceste takole vpijale vodo.
Če pa je tako navaden, zakaj ga ni povsod?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.858
2.153
113
Porozni beton je v teoriji dober izdelek, vendar ga v praksi omejuje predvsem zahtevnost čiščenja in kompleksna izgradnja.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Na naših avtocestah ga je kar nekaj, na obvoznici recimo na vzhodni in severni obvoznici, drugače pa na vijačenjih nagibov iz leve na desno (ne vseh, seveda). V Italiji je to celo standard na novih in prenovljenih avtocestah, razen v gorah.

Zakaj ga ni več? Zato ker je nekajkrat dražji od navadnega asfalta, pa še pozimi je občutljiv na mraz, ker zastala voda v luknjah povzroča razpadanje.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.194
3.561
113
Marlbor
Ker ima več slabosti kot prednosti.
Zima ga uničuje.
Voda izpira podlago pod asfaltom, kar pomeni hitro pogrezanje površine.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
To drugo ne drži, saj je pod drenažnim asfaltom plast neprepustnega asfalta. Če je izvedba pravilna, mora imeti še kanale za odvajanje vode na stran.
V glavnem, to je pač dober marketing stunt za nekaj čisto običajnega v gradbeništvu.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Če prav tole razumem,mora voda nekam odtekati pod asfaltom (torej ne gre za to,da bi bil asfalt vpijajoč kot nek tampon,ampak samo dovolj porozen,da gre voda skozi njega)?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Točno tako. Čeprav je glede na njihov prospekt možnost tudi, da odteka kar direkt dol, ampak to ni za ceste, kvečjemu pločnike. Vendar na dolgi rok to gotovo ni v redu, saj že pri tlakovanih površinah vidiš, kako kmalu postanejo neravne. Kakorkoli, nič novega, drenažni asfalt obstaja že desetletja.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Ja,se mi takoj zdelo nekaj čudno
smile-1.gif
Torej je naslov teme napačen,ne gre za "vpijajoči" beton (ker nič ne "vpija",ampak samo zaradi poroznosti samo prepušča vodo,ki mora potem nekam odteči naprej)
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Tako so narejene nemške avtoceste.

Sredi zime, ko je bilo na cesti 10 cm snega, smo se vozili 120/h, (so mi šli lasje pokonci!
tongue-1.gif
Je bilo enkrat kasneje na Diskoveriju razloženo...
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
ključno je, da vodo čim hitreje spraviš dol s povoznih površin. to se najlažje reši tako, da so površine v rahlem prečnem naklonu. tam, kjer pa to ni možno (na primer na mestih vijačenja ceste), pa se uporabljajo druge rešitve, recimo drenažni asfalt.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Demz pravi:
Tako so narejene nemške avtoceste.
Niso. Nemške avtoceste nimajo drenažnega asfalta, to imajo italijanske pa nizozemske, ki so itak najboljše v Evropi. Je pa tornost mogoče boljša od naše, čeprav se mi ne zdi to, če se peljem do Münchna, ki je po mojem mnenju ena slabših njihovih avtocest.

O prispevku na Discoveriju, ki sem ga pa tudi jaz videl, pa sploh
hysterical-1.gif

Mogoče si najdeš še Discovery prispevek o strašanskem neverjetnem podvigu našega predora Markovec
evil.gif
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Uh,
smile-1.gif


Ok, roko na srce, pred 20 leti je bilo še zares luštno vozit po nemških avtocestah, ni bilo take gužve. Pa tisti drenažni asfalt je tudi šel v kontekst. Sedaj pa ne vem več.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ja, 70 cm asfalta, right. Nekje toliko kot na južni ljubljanski obvoznici
wink-1.gif


Osebno, ko sem se nazadnje peljal v Nemčijo, se mi zdi, da je velika večina naših avtocest v boljšem stanju kot pa avtocesta Salzburg-München.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Saltzburg - Munchen je prometni infarkt.
tongue-1.gif
Bognedaj zjutraj tam biti. Pa do Augsburga isto. Potem je pa že bolje.

Mimogrede, kako se napiše preglas na Muenchnu?
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
shift+tista tipka lefo od enice zgoraj+u, pa caps lock imej vključen ker drugače bo velik u -> ü ä ö ë... velja za vse te črke