Vozne lastnosti močnega avta s FWD ?

matix

Fizikalc
22. jul 2007
2.132
0
36
35
Nekaj berem po netu razne forume glede malo močnejših avtov (nad 250hp) s FWD in vsi nekaj vihajo nos nad njimi, češ da ga RWD poseka v vseh pogledih.

Vem, da pri FWD nastane močnejši understeer, torque steer, ima slabše razporejeno težo kot RWD, itd. Dobro, zavedam se, da na dirkalni stezi vsaj približno "ekvivalenten" RWD avto poseka tistega z FWD, vendar, a so vozne lastnosti FWD-ja res tako slabe za dinamično vožnjo, kot nekateri namigujejo?

V bistvu me bolj konkretno zanima za 156 GTA
smile-1.gif


P.s. lepo bi bilo, æe ne bi še to temo zasvinjali z pro_ceedom
grin1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Moje mnenje je, da ima lahko avto tudi s sprednjim pogonom dober ali pa še celo boljši oprijem, kot avto z zadnjim pogonom. Vse je v tehniki in načinu vožnje.
V WTCC zadnje čase "en korejc" fajn meša štrene BMWju...
grin1.gif
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
156 gta rabi samo original alfin q2 diferencial in ene dobre blažilce pa se pelje čisto drugače kot serijsko. Tak avto moraš peljat potem boš videl kako pa kaj. Jaz imam GTV s q2 diffom in koni sport blažilci, serijsko je rinila čez nos, sedaj pa samo še ob pretiravanju z gasom, če pa pred ovinkom pravilno "pripravim" avto pa gre tudi z ritjo počez
grin1.gif



Rwd fwd bitko se je dalo še par let nazaj lepo spremljati pri isti dirkaški "družini" - Dekleva. 156 proti bmw 3, oba ST specialke, vsak zahteva svoj način vožnje, ampak oba sta podobno hitra.
 

matix

Fizikalc
22. jul 2007
2.132
0
36
35
Torsen q2? Sem mislil, da imajo GTAjke to notri že original...
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Citat:
Uporabnik matix pravi:
Torsen q2? Sem mislil, da imajo GTAjke to notri že original...

147gta zoher ne v originalu, mislim da je bila prva predelava od Autodelta ki pa so vgradili špero pa še mal povrtali mašinco na 3.7...

Focusi RS pa majo serijsko špero, prvi s še beje veliko torque steera, zadnji baje zelo pod kontrolo zaradi RevoKnuckle-a...

S pedenanjem Fikusov se pa ukvarjajo: Graham Goode Racing iz starega RSa so dokaj kmalu izvlekli 285BHP, pišejo pa da se je razvoj za tanovga že začel...

Dejstvo je da je to vse zelo impresivno za FWD, ma če mi daš na izbiro, raje vzamem Impreco od Kena Blocka
evil.gif
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.712
77
48
Ko je že ravno debata o Focusih in Imprezah...

Sem fan Subaru Impreze ampak tole....
Focus RS - 300hp - 25k eur
Impreza WRX STI - 305hp - 50k eur
.. da mislit.

S tem da Focus po izgledu poseka Imprezo na celi črti.
 

mp_63

Pripravnik
30. jul 2007
480
0
16
Z duhom povsod...
Že zelo dolgo nazaj vozil Hondo Civic Aerodeck 1.8 TVI ??? (nisem siguren v oznako, hondaši ne me linčat
d055.gif
), sprednji pogon in cca 170 KM. Avto je bil zelo lepo vozen, obvladljiv tudi med bolj zaprtimi ovinki, le volan malo ½težji½
Verjetno je za vožnjo na meji z močnim FWD avtom res pogoj zapora diferenciala in dobro podvozje...
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Taki FWD avti z več kot 180 KM so upravičeno jeb*** ježa, ker so v preteklosti dejansko bili....drek? Razne Alfe, Opli, VAG grupa so bili prikaz gnilosti FWDja, sploh ko so avti pridobivali na teži (razvoj).

V zadnjem času pa so mnoge firme poštimale svoje zmogljive verzije in so postali zelo dobri avti za razmeroma malo denarja, prvi je bil seveda Ford, kateri ima FWD že dolgo dobro rešen in je vedno bil in je en korak spredaj. S prehodom Fordovega inženirja v VW so tudi tam porihtali Golfa in tako še vse ostalo kar ima VAG za ponudit. Reno tudi zadnje čase dela odlične FWD avte zgleda, sam je polno "kompromisov" glede ostalih Reno vrlin.

Opel je pa na istem kot drugi 10+ let nazaj.... njihova jetra so skorajda nevozna z 200+ KM, ali pa sploh nič hitrejša, ker ne spravijo na cesto in so še vedno prava antireklama za FWD "športnike".

K sreči je dost izbire, sam tako ne bi nikoli plačal polno ceno zmogljivega FWD avta, ker se da dobit toliko več za isti denar, sam da ma kakšno leto še za ssabo.

Dam primer... hot hatch ala Golf GTI ali nekaj let star brezhiben M3 CSL? Reno R26.R al karkol že ali Lotus Exige?

Taka so razmerja vsaj v UK, pri nas se pa tudi kaj dobi za dnar novih.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
spotoma:

Rover 200 vi BRM 107 kw, je imel že torsenovo zaporo diferenciala. Zanimiva zadeva in zelo uporabna pri pospeševanjih iz ovinkov. Si pa moral fajn volan držat, da ti ga ni iz rok iztrgalo
grin1.gif


Torej, vse se da, če je tehnologija prisotna.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Res je....

Tudi druge Honde so bile dobre, ker se je pri Hondi v to veliko vlagalo in melo en odnost do hitrih FWD avtov. Integra je res lep primer takega avtomobila,je pa spet kar dirkalnik...1140kg je v današnjih časih težko ponovljivo.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.751
5.906
113
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:

Opel je pa na istem kot drugi 10+ let nazaj.... njihova jetra so skorajda nevozna z 200+ KM, ali pa sploh nič hitrejša, ker ne spravijo na cesto in so še vedno prava antireklama za FWD "športnike".

Zato pa je Astra GTC dosegla na Nurburgringu zavidljiv čas, in celo boljši od nekaterih športašev.

Ampak očitno si vse te avte peljal ter dodobra stestiral vsakega posebaj. Tako mi navadni smrniki ne moremo oporekat strokovnjakom tvojega kova.
 

mitja155

Pripravnik
19. apr 2008
569
12
18
43
LJ
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
spotoma:

Rover 200 vi BRM 107 kw, je imel že torsenovo zaporo diferenciala. Zanimiva zadeva in zelo uporabna pri pospeševanjih iz ovinkov. Si pa moral fajn volan držat, da ti ga ni iz rok iztrgalo
grin1.gif


Torej, vse se da, če je tehnologija prisotna.

seveda... zato so pri BMW-ju M3-ja naredili CSL... da je bil hitrejši od reaktivnega roverja..
hysterical-1.gif
majkemi...
 

mitja155

Pripravnik
19. apr 2008
569
12
18
43
LJ
Citat:
Uporabnik irCAR81 pravi:
Ko je že ravno debata o Focusih in Imprezah...

Sem fan Subaru Impreze ampak tole....
Focus RS - 300hp - 25k eur
Impreza WRX STI - 305hp - 50k eur
.. da mislit.

S tem da Focus po izgledu poseka Imprezo na celi črti.

če sem iskren.. tako bedne notranjosti kot jo premoreta evo in impreza lahko najdeš samo še v osnovnem pro_ceedu... ker je pa to ultimativen avto pa ne vem kakšne mumnosti pišeš...
evil.gif
..
 

zmerni_radikalec

Fizikalc
5. apr 2008
1.301
33
48
40
Nekje v naši ljubi kokoški
Koliko je meni jasno iz mojih bogatih več letnih izkušenj z različnimi dirkalniki od ala Mini Morris pa do BMW Sauber F1 na ogromno dirkah ("v simulaciji" potihem prišepne) je FWD bolj za osebne avtomobile, RWD pa za dirkalnike. RWD za bolj dinamično vožnjo, FWD pa si skorajda kot vlak na tirnicah hehe.

RWD dopušča več možnosti za popravek v ovinku (oversteer, understeer). Napaka oversteer z FWD bo hitro zmanjšala hitrost in ko bodo gume primle te bo cuknilo zaradi prenosa teže na drugo stran vozila in boš še bolj izgubil hitrost. RWD pa bo zadek odneslo kar boš lahko popravil z minimalno izgubo hitrosti in temperature gum. Napaka understeer z FWD ni druge kot spusti gas (izgubil si dodatek moči turbine!), z RWD lahko malo žrtvuješ gume za rešitev in prideš ven s še vedno živahno turbino.

FWD velike težave s pregrevanjem sprednjih koles kar pomeni konec heca, v ovinkih si mrtev. RWD se zadnja bolj segrejejo ampak ni takšne razlike med sprednjimi in zadnjimi kot pri FWD, kjer lahko imaš sprednja skurjena zadnja pa sploh še niso dosegla optimalne temperature, RWD pregreta kolesa popravljaš z volanom, jih s tem seveda še bolj kuriš, ampak nimaš tako velike izgube hitrosti.

Saj FWD je lahko zelo hiter, ampak ko imaš še druge ljudi na cesti imaš z RWD več svobode. Ekstremen primer je 180 stopinjski ovinek, kjer bo RWD spet žrvoval gume za hitrost z dramatičnim učinkom.

FWD za rally je šala razen če je avto šibak, potem je itak vseeno, RWD bo šel postrani in se dobesedno izkopal iz težav. Potem pa pride AWD ali 4WD pa vse pelje scat že pri začetni ravnini kjer pospeši hitreje.

Ko pa kje in to ponavadi s sprednjim delom nasedeš pa si srečen da imaš FWD haha.


Koliko bedarij sem sedaj napisal pa bodo drugi presodili.
grin1.gif