Vklop/Izklop turbo polnilnika.

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.776
2.597
113
Pred 20 leti sem imel avto s turbo polnilnikom.
Takrat sem točno vedel, kdaj avto "brcne". Naj bi se takrat vklopil turbo. S tem je bilo verjetno mišljeno, da začne avtomatika spuščat zrak pod večjim - določenim - tlakom v sistem.
Danes nič ne čutim, kdaj avto brcne - Astra gtc j
Turbo se začne vrteti takoj pri vžigu. In se vrti ..... in stiska zrak, odvisno od vrtljajev.
Ali ta komprimiran zrak tudi takoj pride v sistem in pripomore k delovanju ali je zopet potrebno št. vrtljajev - posredno ustrezen tlak - da se stvar čuti? Pustimo waste gate pri miru!
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.084
6.932
113
pri taščici
Še vedno brca, je pa res da manj občutno in pri precej nižjih obratih.
Pelji se s 1000 obrati po možnosti v kak breg pa zahodi gas pa boš dobil brco. Sicer bolj nežno kot včasih (ne vemo kaj si imel pred 20 leti).
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.595
480
83
turbo petko:D
sedaj pa se pritožuje, ker nima turbo luknje:D

šalo na stran, pred leti je imel najverjetneje wg turbino, sedaj pa ima variabilno, po možnosti s senzorjem pozicije lopatic
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik brane_new pravi:
Pred 20 leti sem imel avto s turbo polnilnikom.
Takrat sem točno vedel, kdaj avto "brcne". Naj bi se takrat vklopil turbo. S tem je bilo verjetno mišljeno, da začne avtomatika spuščat zrak pod večjim - določenim - tlakom v sistem.
Danes nič ne čutim, kdaj avto brcne - Astra gtc j
Turbo se začne vrteti takoj pri vžigu. In se vrti ..... in stiska zrak, odvisno od vrtljajev.
Ali ta komprimiran zrak tudi takoj pride v sistem in pripomore k delovanju ali je zopet potrebno št. vrtljajev - posredno ustrezen tlak - da se stvar čuti? Pustimo waste gate pri miru!

Bolj slabo ti poznaš ( oceniš ) nove avtomobile....
ne-ne-1.gif


glede turbin; "včasih" turbine niso imele variabilnih lopatic in nič elektronike. Ko je bilo dovolj izpušnih plinov je ruknilo. Zato je pa vedno močno ruknilo ( overboost), čez delček sekunde pa bolj zvezno. Moj avto, Uno tirbo 1.4 IE ( še turbo cager je imel - zakon! ).

Danes se turbine hitreje zavrtijo zaradi variabilnih lopatic in elektronike ( pa tudi hitrosti so večje ).
Žal pa ni turbo cagerjev....
smirk-1.gif
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Turbo bencinarji z izjemo "911" in nekaj ostalih sportnikov nimajo "variabilnih" lopaic.

Turbina se vrti vedno, ko je motor zalaufan, ni to cudezna skatlica, ki zacara masino, ko rabi konje.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Koliko obratov pa ima turbina, ko je motor na štantgasu, če ve kdo?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Načeloma razlik ni s turbinami izpred 20 let...novejše imajo variabilne lopatice ki s svojo geometrijo omogočajo da se turbina zavrti že pri nižjih vrtjajih in vse skupaj bolj zvezno deluje.
Se pa turbina kot taka stalno vtri ko avto deluje...tudi na štant gasu. Tako da ni vklopa in izklopa le te.
 

Konec

Guru
Izključen uporabnik
22. avg 2007
1.924
753
113
GO rica
Vincent ja res ampak samo naceloma.....pred 20 let kateri motor je imel elektricno gnano turbino na nizkih obratih....
 

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
775
22
18
Citat:
Uporabnik poldo pravi:
Vincent ja res ampak samo naceloma.....pred 20 let kateri motor je imel elektricno gnano turbino na nizkih obratih....

??? Električno gnano? A jest kej ne vem?
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.089
3.593
113
41
Lj
Včasih so bile turbine namenjene preformance avtom, danes pa jih vgrajujejo v poor man's car v upanju, da bodo porabili kakšen deci bencina manj ter seveda v upanju, da crknejo takoj ko je avto iz garancije, ker si takoj lahko obetajo kakšnih 1000+ evrov za rezervn idel.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.084
6.932
113
pri taščici
Ksz
Turbina se že vrti stalno, samo kaj da od sebe pri štandgasu in potem pri 2krpm in višje je pa drugo vprašanje.
Še vedno ne vemo kater avto ga je brcal. Moj desetletnik tudi brca. Sicer nežno ker je švoh, ampak opazi pa se razlika pri pospeševanju do 1700rpm in potem višje. Pri kakšnih slabih gumah in gladek moker asfalt v klanec bo tudi potem zakopal. Nižje dol pa pozabi.
Turbo tipke pa še nisem videl, razen v igricah pa na paličnem mešalniku je tudi.
 
Nazadnje urejeno:

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Citat:
Uporabnik _BANDIT_ pravi:
Citat:
Uporabnik poldo pravi:
Vincent ja res ampak samo naceloma.....pred 20 let kateri motor je imel elektricno gnano turbino na nizkih obratih....

??? Električno gnano? A jest kej ne vem?
ja ne veš...so kompresorji na elktromotorni pogon, kot so tudi na motorni preko jermena ali zobnikov..
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik brane_new pravi:
Danes nič ne čutim, kdaj avto brcne - Astra gtc j
Ta je verjetno 1.4 140KM.
Sam pa iščem nekaj podobnega kot je bil Punto (1. generacija) GT 1.4 136KM, tega je bilo res užitek vozit (nisem si ga lastil, samo probal vozit).
A kdo ve, če recimo Astra J 1.6 180KM ali Golf 1.4/1.8 TSI 160KM ponujata tak sunek? 0-100 je imel Punto 7.9s, tako da Golf z 8.0s bi se že moral približat, ampak vprašanje če ta podatek pove vse.
Sicer se pa tega sunka najbrž hitro naveličaš (že pri sedanjem me moti ko cukne iz 2. v 3.), in je pri vsakdanji vožnji bolje da enakomerno pospešuje.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Ne suneta žal, niti Golf 2.0 TSI s 300hp ne sune kot je kakšen star turbak s pol manj konji.
frown-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Daš večjo turbino na ustrezno "zdravo" osnovo in imaš polurni turbo lag, če je osnova kakšen dizel je efekt še boljši!
evil.gif