VAG 1.8T N75 ventil

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Sem že polomljenemuminzažganem omenil da se bom tu oglasil z vprašanjem, upam da mi bo znal kdo svetovat!
grims-1.gif


Pri passatu imam že dalj časa problem da občasno za nekaj časa izgubim "turbino", torej nadtlaka je skoraj 0 (ni sikanja turbota), avto od 1500rpm naprej vleče povsem zaspano. Zadeva ni vezana na neko splošno situacijo (ni važno a je dež, sneg, sonce, mraz), pojavlja se v intervalih in vedno bolj pogosto, ponavadi v takem stanju ostane tudi če izklopiš vžig oz. odstraniš accu. Drugih simptomov, ki bi kazali na okvaro kakšnega dela, ki bi vplival na samo moč motorja ni (ni cukanja, v štrandgasu dela normalno, ...).

No ker zadnje čase bolj ne dela kot ja sem šel malo raziskovat in sistematično prišel do tega da zajebava N75 ventil ki krmili potem wastergate. Če namreč prekinem tlačno cev med N75 ventilom in wastergate "odpiračem" (kako se reče tistemu delu ki skrbi za odprtost ventila?) ostane wastergate zaprt in posledično turbina polni normalno (s premalo pameti na gasu lahko polni tudi toliko da posesa sama sebe).

Načeloma ni problem bi naročil nov N75 vnetil, ampak sedaj me zanima naslednje. Ali je napaka lahko tudi drugje kot v tem ventilu, recimo v dovodnih poteh ki pridejo na ventil? Tako na pamet del, ki pride na sesalno cev nima kaj bit pokvarjen, druga cev ki pripelje tlak?! (domnevam da bi se to še kje drugje poznalo če ne bi bilo pravega tlaka) in na koncu še elektronsko krmiljenje (dvopinski konektor).

Recimo slednje bi lahko bilo problematično, bi se dalo to kako stestirat. Kolikor berem nikjer ni omenjeno kaj naj bi tja po žicah prihajalo, da bi ventil odpiral/zapiral wastergate? Ker ima samo dva pina predpostavljam, da pride samo napetost ki potem preko elektromagnetnega ventila skrbi za odpiranje?

Aja pa če ima še kdo pri roki, katero kataloško številko nosi N75 ventil za 1.8T AEB motor.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Odgovor na zadnje vprašnje (če bo kdo kdaj rabil) je 058906283C oz. zadnja črka je lahko drugačna, kolikor vidim je uradno lahko tudi 058906283F.
 

peroo

Fizikalc
29. sep 2007
108
28
28
ljubljana
Oj.

Vem da lahko preperijo in puščajo tudi gumjaste cevke ki so priklopljene na ta ventil. Obstaja kar nekaj branja po tujih forumih o teh ventilčkih in ostalem drobovju 1.8t motorja (verjetno si večino že pregledal :D )

LP P.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Ja ampak cevke so ok in podtlak je prisoten ker koneckoncev se uporablja tudi za druge "porabnike". Če bi bila napaka v vakuumu bi se to poznalo vsaj še kje. Od tam kjer se tlačna cev razdeli na posebno vejo samo za turbino je še ena (polprepustna) membrana, ki prepeči puščanje naprej do glavne veje, od tam do turbine je pa samo še kovinska cev z dvema kratkima gumjastima deloma kjer zagotovo ne pušča. Bi sicer bilo najbolj preverit za 100% če pride podtlak do N75 ventila samo nimam nobenega orodja za to (prst na cev pa če potegne je ok?)!
grin1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.076
5.652
113
Kolega z 2.0tdi je mel enake simptome zarad zabasanga zračnega filtra k mu ga na uradnem niso menjal...zaračunal pa
wink-1.gif

Menjal ta N75 za brezveze
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Ja ampak sam sem dal skozi precej diagnostike in vsi deli tlačnega in sesalnega sistema so ok, ker če "mehansko" zaprem wastegate ventil potem bo turbina naredila tudi 10barov!
evil.gif


Zračni filter je bil pa tudi menjan, sem ga sam dal v ležišče tako da sem skoraj 100%!

Torej finta je lahko v temu ventilu ali pa v kontroli le-tega (vakkum ali pa električni del), kolikor gledam so sicer problemi s tem ventilom dokaj pogosti tako da skoraj ni dileme. Sicer pa tudi ne stane toliko, tako da bom naročil pa bomo videli a bo kaj bolje ali ne.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Okvare N75 so pogoste, še bolj je pa pogosto, da se zapacka variabilna krona v turbini, kar pomeni ni več prilagajanja tlaka. Nimaš nobene napake overboost/underboost?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Če bi se karkoli zapacalo na turbini potem ne bi normalno polnilo ko snamem cevko s tistega gizmota, ki uravnava wastegate ventil! Namreč kot omenjeno če blokiram wastegate potem polni normalno oz. bi verjetno polnilo preko normale če bi pač tiščal gas.

Aja turbina je skoraj nova, 30k km in manj kot dve leti.

Napaka nazadnje na računalniku ni bilo pa so se pojaviljale že te težave, je pa res da ga sedaj ko je postala napaka vsakdanja nisem nič priklapljal.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
No, če je turbina tako nova, potem je malo verjetno.

V vsakem primeru pa se pri tej težavi, ki sem jo opisal, pojavi over oziroma underboost stanje (torej turbina polni preveč oz. premalo, odvisno kje se je zataknila krona). Jaz bi najprej dal na tester.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Mogoče dobiš za pir!
grin1.gif


Danes sem probal drug N75 ventil, ki naj bi bil delujoč ampak je stanje enako. Sem tudi videl da sem zajebal tehnikalije, na N75 regulator ne pride dirket vakuum cev ampak cev s turbine (nadtlak).

Kaj je s tisto krono? Se da to kako preverit ker se bojim da računalnik ne pokaže nič pametnega .. to da turbo polni premalo lahko tudi jst povem!
evil.gif


Vseeno se mi zdi čudno da če potegnem tlačno cev med wastegate actuatorjem in N75 ventilom potem stvar polni, rekel bi da normalno.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Katere cevke misliš?

Z turbine pride nadtlačna cevka na N75 ventil ki je dolga 10cm in je ok, z N75 ventila pride na wastegate odpiralec 10cm dolga cevka in ta je sicer na eni strani malce počena po površini ampak zagotovo ok (drži zrak).

Tlačno cev od turbine do sesalnega kolektorja sem vizualno 5x pregledal in pretipal in poškodb ni opazit - naredim lahko edino še tlačni preizkus sistema.

Sej pravim v osnovi pa z popolnoma zaprtim wastegatom turbina začne tlačit pri 1500rpm in pred 2000rpm je po občutku dosežen polni boost potem re pa že v overboost. Tudi če bi bila kje večja luknja v motor nebi nikoli prišlo toliko tlaka, če bi variabilni vhod zraka v trubino bil kaj zaštekan pa tudi turbina nebi nikoli razvija zadoostnega pritiska sploh pri 1800rpm.

Glede na to da wastegate zapira tlak ki pride iz turbine (višji tlak, bolj zaprt wastegate) zgleda kot da je tlak dovolj velik in ga pač zapre. Samo če je tlak dovolj visok potem bi tudi motor moral OK dihat!
rolleyes-1.gif


V bistvu da se vrnemo k prvotnem vprašanju, kaj pride po dvožilnem kablu na N75 ventil? Kolikor razumem elektronika lahko dopušča malce zamika med zapiranjem wastegate ki se drugače vrši preko tlaka. Če samo to, potem bi vseeno morala turbina polnit z max tlakom edino oblika bi bila malce drugačna. Če pa N75 lahko tudi preko elektronike dozira nadtlak (kolikor vidim iz shem ima rezervo, ker je tlak ki gre dalje nižji od tistega v turbini) bi lahko bil krivec tudi tam.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
V bistvu sem mislil, če imaš kakšne napake v zvezi z under/overboost stanjem v računalniku shranjene. Na pamet je nesmiselno govorit, ker se lahko hitro ušteješ.

Kako deluje aktuator:

Krona:

Aktuator samo zamenjaš, če je zanič. Za čiščenje krone ni easy-fixa ... treba je demontirat turbino in razmontirat turbinski del (del, kjer grejo skozi izpušni plini) ter zadevo ščistit in sestavit skupaj (če je zadeva v takem stanju, da je še možno kaj rešit s čiščenjem).
 

Blue GTI

stručko
Osebje foruma
19. jul 2007
403
0
16
Ljubljana
www.69performance.si
S testerjem se je treba zapeljat in pogledat takrat, ko bi moral imeti tlak, pa ga nima, ali daje računalnik takrat komando N75 ventilu, da naj bo odprt ali zaprt oziroma kakšen duty cycle pride iz računalnika ven. To se vidi na 01 motor, 08 merilni bloki, kanal 27, polje 4.

Duty cycle 5% pomeni zaprto turbino, 95% pa do konca odprto. Pri ful gasu od 1000/min dalje je 95%, potem pri ene 2000/min pade na 65%, potem pa počasi raste do ene 80% do 6800/min. Če ti kdaj pri ful gasu skoči na 5% ali pa pod 50% recimo, potem daje računalnik komando za nižji tlak je je težava nekje drugje.

Preveri, da ti bypas ventil (diverter valve) dobro dela. Ter da ne šteka štangica od wastegate. Pa da so cevke do N75 cele in ne preparele. Pa da so vse cevi odduškov v redu in ne puščajo. Ter jasno celotni sistem vakum cevi, sesalnih cevi in tlačnih cevi, intercooler - da je to vse tesno in ne pušča.

N75 je napajan z 12V in krmiljen z maso.

Kataloške ventilov so : 058906283C, ki se je spremenila v 058906283F in ta se je 01.07.2010 spremenila v 06A906283E.


27 Messwerteblock lesen 27
1 = Motorlastabsenkung durch Klopfregelung
2 = Motorlast (Ist) nach Absenkung
3 = Motordrehzahl
4 = Tastverhältnis Magnetventil für Ladedruckbegrenzung (N75)
 

Blue GTI

stručko
Osebje foruma
19. jul 2007
403
0
16
Ljubljana
www.69performance.si
Koliko ti kaže senzor nadmorske višine? Motor 01, merilni bloki 08, kanal 18, polje 4 ?

Tablica gre nekako takole :

0% je 0m nad morjem
3% je 300m nad morjem
30% je 3000m nad morjem


Če imaš kako noro visoko vrednost, potem računalnik misli, da si nekaj tisoč metrov nad morjem in ti zelo močno pripre turbino.

Imel sem primer, ko je avto kazal 38%, pa nikamor ni šel. Jasno napake ni v spominu, ker računalnik ne ve, a si res tako visoko ali ne. Z novim delujočim senzorjem je spet vse delalo kot mora.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Tnx obema za odgovore, bo potrebno očitno na tester. Se še javim kako sem rešil stvar, upam da mi uspe že ta teden.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Update stanja:

Včeraj sem imel čas in voljo da sem usposobil prenosnik in vag-com na njem. Nov problem, ki si verjetno zasluži svojo temo je da ne morem prebirat motornega modula, sistem javi napako kot da ga nebi bilo.

Kabel sicer deluje, ker lahko berem ostale module (airbag, abs, instrument, klima, imobilizator) prav tako lahko na dveh drugih VAG vozilih berem tudi 01 modul zatorej sklepam da je napaka nekje v vozilu.

Kolikor sem bral lahko samo napako povzroča tudi kak drug modul oz. celo napravilno prikjučen radio (motena k-linija). Sem odstranil varovalke vseh teh naprav, dejansko sem celo odstranil radio in fizično odklopil ABS kontroler, pa še vedno ne morem dostopat do motornega računala!
jezen.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Po odklopu vseh dostopnih motornih senzorjev/konektorjev pa računalnik deluje!
grin1.gif


Sicer je bilo en kup napak potem, ampak trenutno se mi pojavlja samo tale:
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction

.. verjetno ni povezana s pomankanjem "boosta". Sem pa uspešno spraznil accu, tako da danes ni bilo nobene vožnje za preverjanje parametrov med vožnjo in pa dodatnih napak!
crazy1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Tole je mogoče povezano s tem, da je avto začel malenkostno cukat v 2. prestavi pri brez/malo gasa pri cca. 1500-2000rpm? No to me ne moti (še), bomo mogoče reševal ta problem skupaj z čiščenjem jebene lopute na 1.4 60KM, ki me čaka nekje v prihodnosti.