Uvoz motorja iz tujine

Fadil

pimpL
20. jan 2010
8.952
7.285
113
Verjetno je bilo o tem že pisano, vendar nisem našel nič konkretno svežih informacij! Zanima me koliko me pride motor na cesto v SLO, če ga kupim v tujini, recimo za ceno cca. 5000 €, l. 2008!? Razmišlajm o nakupu Kawasakija Versys v Italiji! Ima kdo informacije iz prve roke, kako zadeva poteka? Baje da plačam DMV ter homologacijo!? Še kakšni stroški?
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Citat:
NAKUP (UVOZ), HOMOLOGACIJA IN REGISTRACIJA RABLJENEGA MOTORJA IZ TUJINE, EU
Opis je narejen na podlagi proučitve zakonodaje in praktičnih izkušenj.
Za registracijo v Sloveniji potrebujete sledeče dokumente.

1. ČE KUPITE RABLJEN MOTOR OD FIZIČNE OSEBE KJERKOLI V EU POTREBUJETE:

- Pri notarju overjeno pogodbo!!! Izpolnite pogodbo katero mora prodajalec OBVEZNO overiti pri notarju. V tujini za ponovno registracijo motorja ne potrebujejo pri notarju overjene pogodbe ampak samo podpisano, zato vas bodo prodajalci na vse kriplje prepričevali, da tega ne rabite. Vztrajajte drugače ne boste mogli motorja registrirati v SLO! Notar overi podpis prodajalca na podlagi njegovega osebnega dokumenta z sliko. Postopek traja nekaj minut stane pa cca25€, kar (ponavadi) plača prodajalec.Pogodbo v Nemškem jeziku najdete tu: http://www.mobile.de/_pdf/kaufvertrag.pdf

- COC (Certificate Of Conformiti) Za dvo in trikolesna vozila imamo popolnoma harmonizirane predpise z EU. Na kratko, kar je registrirano kjer koli v EU je lahko tudi pri nas.

- Odjavljeno prometno dovoljenje Zakon pravi, da namesto COC lahko prinesete tudi SAMO originalno odjavljeno prometno dovoljenje, vendar boste imeli v praksi probleme, saj nimajo vsi računalniškega dostopa do homologacijskih podatkov v tujini. Vsekakor zahtevajte od prodajalca oboje (COC in odjavljeno-prometno). Prometno lahko odjavi lastnik že dan preden pridete po motor. Včasih potrebuje lastnik za odjavo tudi vaše osebne podatke (ime priimek, popoln naslov, datum rojstva)


2. ČE KUPITE RABLJEN MOTOR OD PRAVNE OSEBE (podjetja) KJER KOLI V EU POTREBUJETE:
Rabljen motor je tudi, če ima prevožen samo 1km edini pogoj je, da je že bil predhodno registriran. Torej potrebujete:

- Račun Prodajalec mora izdati račun opremljen z natančnim (svojim in vašim) naslovom, svojo davčno številko, navedbo blaga z OBVEZNO navedenimi številkami šasije podpisom, datumom in štampiljko.

- COC (Certificate Of Conformiti)

- Odjavljeno prometno dovoljenje


3. ČE MOTOR PRIPELJETE V KOMBIJU ALI NA PRIKOLICI
Ko motor pripeljete v SLO je najbolje, da ga takoj še v kombiju peljete tudi na homologacijo, kajti drugače se pričnejo križi in težave še posebej če niste iz Kopra (ali Maribora). Za motor namreč ne morete dobiti preizkusne tablice kjer koli na tehničnih pregledih, ampak samo tam, kjer imajo računalniški dostop do tujih homologacijskih listin. Na večini tehničnih pregledov Vam ne bodo niti svetovali, da lahko dobite preizkušnjo kje drugje, ampak vsi molčijo, da ne bi šle stranke slučajno h konkurenci in zatrjujejo, da ni možno izdati preizkusnih tablic brez opravljene homologacije v SLO. Najprej sem obiskal (5) in po telefonu poklical večino tehničnih pregledov v Ljubljani in okolici in povsod so me samo na kratko odpravili ali pa sploh niso dvignili slušalke. Vsi so mi svetovali kaj napačnega ali pa me poslali na napačna vrata!!! BREZ IZJEME. Šele, ko me je prijatelj napotil v Škofljico v AC Žgajnar sem dobil pomoč kakršno sem potreboval in iskal. Vse zadeve so se nato uredile v enem dnevu vključno z homologacijo. Pojasnili so mi vse možnosti glede zavarovanja in odločil sem se, da plačam obvezno zavarovanje za celo leto, saj sem tako ali tako nameraval registrirati motor takoj, ko dobim homologacijo. Z tem sem prihranil na stroških zavarovanja za preizkusnjo tablico. Bili so zelo prijazni in po mojem mnenju najbolj podkovani v svojem poslu še posebej glede nas motoristov.
Povezava na AC Žgajnar v Škofljici: http://www.aczgajnar.si/page.asp?src=documents/stran2_1.htm

4. ČE SE V SLO PRIPELJETE Z KUPLJENIM MOTORNIM KOLESOM
Preizkušnjo tablico kupite v tujini in se z motorjem mirno pripeljete v Slovenijo, seveda pa je treba imeti pri sebi OBVEZNO vse dokumente (pogodba (ki ni nujno, da je že overjena kajti v tujini podpis nekaj pomeni) ali račun, če ste kupili motorno kolo pri pravni osebi, COC in originalno odjavljeno prometno dovoljenje.Pred iztekom preizkusne tablice opravite homologacijski pregled najverjetneje v Kopru. Za ostale glej spisek pooblaščenih organizacij v nadaljevanju.

5. HOMOLOGACIJA V SLO. KDO DEJANSKO LAHKO HOMOLOGIRA IN KAJ?
Homologacijski REDNI pregledi (razen predelav) dvo in trokoles !!!
AVTOPLUS d.d., Istrska cesta 55, 6000 Koper
- kontaktni osebi: Bruno Bržan, Luka Rebolj
- tel.: 05 / 61 37 000, faks.: 05 / 61 37 060
- pooblastila: ...
- pregledi vozil pri posamicnih odobritvah vozil za kategorije M1 in L (L=motorna kolesa)
Po objavljenih podatkih javne uprave RS je AVTOPLUS edini, ki preglede za motorna kolesa izvaja REDNO!

Homologiranje samo predelav dvo in trokoles !!!
1. JP LPP TEHNICNI PREGLEDI, Celovška 160, 1000 Ljubljana
- kontaktne osebe: Viljem Lovec, Franci Zajec, Ciril Baškovc
- tel.: 01 / 58 22 700, faks.: 01 / 51 93 288
- pooblastila:
- pregledi vozil pri homologacija tipa vozila za kategorije N1, O1,O2, T4, T5, C4,R in S
- pregledi vozil pri posamicnih odobritvah vozil za kategorije M1, N1, O1, O2, T, C, R in S
- pregledi predelav vozil za kategorije L, M, N,O, T, C, R in S.

Za motorna kolesa se redno opravljajo pregledi vozil (razen predelav) v Kopru, samo pregledi predelav pa v Ljubljani. Vse strokovne organizacije pa po predhodnem dogovoru opravljajo preglede na terenu tudi na vseh lokacijah po Sloveniji, kar pa je brezpredmetno saj nima smisla čakati inšpektorja potem pa še na papirje. Tak postopek se lahko zavleče tudi do meseca dni !?! Pooblaščene organizacije za opravljanje homologacije motornih koles: http://www.dc.gov.si/fileadmin/dc.gov.si/p...izacije.pdf
Homolagacijske preglede v Kopru opravljajo vsak delavnik (pon-pet) od 8h-12h. Pregled v Kopru je opravljen hitro. Z seboj pa morate imeti vse prej naštete dokumente ter osebno izkaznico (matično številko) in DAVČNO ŠTEVILKO. Pregled stane 96€.
Če boste prišli zgodaj v ponedeljek ali torek in ste rojeni pod srečno zvezdo imate celo šanso dobiti homologacijski dokument še isti dan do 16h. Drugače pa vam ga bodo poslali po pošti. Dobite ga (če) najkasneje tretji delavni dan od opravljenega pregleda po pošti.

6. DMV – Davek na Motorna Vozila
Za rabljena motorna kolesa ga ni!!! DDV se plača le v primeru nakupa NOVEGA motorja. Na forumu sem prebral, da naj bi bila potrebna neka prijava na davčno, vendar o tem nihče od kompetentnih na davkariji ne ve nič!

7. REGISTRACIJA
Ko imaš v roki homologacijo moraš še na tehnični pregled, če je motorno kolo starejše od štirih let. V kolikor je motorno kolo mlajše od štirih let greš lahko registrirati motorno kolo le z papirji. Torej ne pozabi vzeti: Overjene pogodbe ali računa, COC-ja, po možnosti originalnega odjavljenega prometnega dovoljenja (ali kopije – kakor kje!?), osebnega dokumenta in denarja.
STROŠKI: Registrska tablica 7,82€, povprečnina za uporabo cest (za 1200ccm) 21,35€, prometno dovoljenje 1,23€, tehnični pregled 16,69€, storitev registracije 14,19€. SKUPAJ 61,63€ + ZAVAROVANJE. Zavarovanje lahko sklenete na samem pregledu ali pri svojem agentu, če ga imate, ker vam bo verjetno lahko prenesel bonus z avta. To pa pomeni, kar nekaj €€ prihranka.

8. IN KAKO ODGOVARJA DRŽAVA NA VPRAŠANJE - Želim uvoziti vozilo iz tujine
Preberite odgovor na:http://e-uprava.gov....did=967&sid=795

9. NAKUP NOVEGA MOTORJA Z nakupom novega motorja v tujini nimam izkušenj, zato upam bo kdo v nadaljevanju te teme le to natančno opisal. Moje osebno mnenje pa je da je za nakup novega motorja smiselno poiskati ponudbe tudi doma, zaradi bližine urejanja servisov, eventuelnega reševanja reklamacij in navsezadnje homologacije, katero je dolžan priskrbeti prodajalec. Izkazalo se je, da so cene v najslabšem primeru popolnoma primerljive še posebej če primerjate vse spremljajoče stroške kot je transport, čas...z cenami v tujini. Določena oprema in novi motorji pa so celo cenejši pri nas.

10. SKLEP:Ta dopis sem napisal zato, da postopek registracije v tujini kupljenega rabljenega motorja izpeljete z čim manj tveganja in porabljenega časa, energije in denarja. Na momente sem bil kar besen, saj so me pošiljali od vrat do vrat in to ljudje, ki bi v državni upravi in na tehničnih servisih postopke morali imeti v malem prstu pa nekateri o pravilnem postopku niso imeli niti najmanjšega pojma. Pošiljali so me plačati DMV, na homologacijo na LPP, pa po preizkušnjo tja in tja itd. Izgubil sem približno dva delovna dneva, dokler nisem našel prave poti. Žalostno je, da mora vsak sam iskati in odkrivati pravo pot in da se nimaš na koga obrniti, ki bi znal ali bil pripravljen pravilno in strokovno svetovati. No sedaj vem, da se bom po nasvete in na tehnični pregled redno vračal na Škofljico v AC Žgajnar.Pametni se uči na tujih napakah, neumni na lastnih.

Drugače pa imaš na motosvetu temo o uvozu motorja iz tujine.

Aja, pa homologacija motorja ni več samo v kopru...
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
'09

Drugače pa poglej na Motosvetu, sem videl da si že tam spraševal...
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
8.952
7.285
113
Sem, ampak vidim, da so te informacije od 2008. Nekje sem zasledil, da ni potrebno plačati DMV!?
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
8.952
7.285
113
Torej pri uvozu motorja plačam samo homologacijo in ostale stroške glede prevoza and thats it?
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:

Sem fizična oseba in bi rad kupil rabljeno osebno vozilo v EU. Kaj moram storiti, da bom lahko registriral vozilo?


Rabljena osebna vozila, pridobljena v drugi državi članici od fizičnih oseb, niso obdavčena s slovenskim DDV. Zato pa je treba v 15 dneh od nakupa rabljenega vozila napovedati pridobitev motornega vozila davčnemu organu za namene plačila DMV in okoljske dajatve. Napoved predstavlja izvirnik računa o nakupu osebnega vozila oz. drugi dokument (pogodba o prodaji vozila od fizične osebe v EU), ki dokazuje lastništvo vozila, in izvirnik ali overjeno kopijo registracijskega dokumenta oziroma prometnega dovoljenja.


Davčni organ na podlagi napovedi odmeri DMV in okoljsko dajatev ter izda odločbo in na podlagi dokazila o plačilu še potrdilo, ki služi homologaciji in registraciji vozila, saj brez tega potrdila vozila ni dovoljeno homologirati in registrirati.

http://www.amzs.si/default.asp?novica=1260&podrocje=307

Davek na motocikle
Zakon uvaja tudi davek na motorna vozila za motorna kolesa (tudi trikolesa in štirikolesa). Tu je davek odvisen od moči motorja in znaša za moč motorja do 25 kW 1,5 odstotka, nad 25 do 50 kW 2 odstotka, nad 50 do 75 kW 3 odstotke in nad 75 kW 5 odstotkov.

Skratka za novega do 50kw je DMV 2%, najbrž tudi za rabljeno velja enako.

Pa okoljska dajatev:
Znesek okoljske dajatve za onesnaženje okolja zaradi nastajanja izrabljenih motornih vozil za leto 2010 je 0,0063 eurov za kilogram vozila (7. 1. 2010)

Najbolje vprašati na davčno
smile-1.gif
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
8.952
7.285
113
Vsekakor bom pred odhodom čez mejo pridobil vse potrebne informacije! Mislim, da uvoz ne podraži preveč nakupa motorja in da je good deal!
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Ta "manjko" sem omenil na motosvetu.

Glede na težo, fahrberajt 200kg+ ima kar dovolj konjev (66). Sploh če si sam.

Če pogledaš npr. Hondo Varadero, ki ima okoli 95PS, je potrebno upoštevati, da je mrha fahrberajt 276kg težka, torej kot da bi mel še eno osebo naloženo. Zato tudi rabi večjo mašino in več konjev, da premika dodatno težo.

Drugače pa bi verjetno versys bil idealen, če bi imel mašino nekje 750ccm in okoli 80-90ps. Tu je trg majhen, pri teh srednjih "endurah" med 650-900.

Meni je tudi ok vizualno, edino šipo bi imel brez tistega "nastavka", rdeče ščitnike za roke ter gel zic.

Je pa hecn ta model tourer
smile-1.gif
ima stranske kufre, ne pa centralnega, ki ga ne moreš imeti v tej kombinaciji. To ima samo Givi.
Po drugi strani pa imaš city verzijo s centralnim kufrom, a brez stranskih.

p.s. vidim kakšen motor imaš v opisu. Si moreš mislit, da ima versys skoraj enak navor kot tvoj in to pri bistveno nižjih obratih
smile-1.gif
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Amm ne, ZZR ima 63Nm, Versys pa 45Nm. Ni neke bistvene razlike, ampak meni je všeč na ZZRju "turbo" efekt (9 - 13.000 obratov)
smile-1.gif
Spet po drugi strani je pa dvovaljnik super za zavite ceste in ga kar pogrešam...
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Narobe si gledal
smile-1.gif


ZZR ima 63-64Nm (najbrž pri 10.000 obratih+), Versys pa 61Nm pri 6800 obratih.

Tebi tam butne v obratih, ker je dirkač, temu pa zaradi dveh cilindorv že prej.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Ja, saj je kul, pač druga barva in brez ščitnikov in povišane šipe (kar oboje ugodno vpliva na samo vožnjo, najbolj se pozna seveda na avtocesti pa ob slabšem vremenu).
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.767
167
63
Ko ga dobiš, da si naštelaj vzmetenje. Fabriško bi naj blo nastavljeno za 75kg, vendar je za moje pojme veliko pretrdo nastavljeno.

lp
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
8.952
7.285
113
Motorja še ne bom kupil tako kmalu, saj še ni prišel na vrsto! Trenutno zbiram informacije itd... Ko sem se včeraj vsedel nanj v TC Motorshop se mi je sedež zdel precej trd. Baje da se da nekaj naštelat, vendar nimam pojma kaj. Mogoče višino!? Sam imam cca. 87 kg, tako da ne vem...Če je tovarniško nastavljen na 75 kg, je zame potem pretrdo?
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.767
167
63
Meni je bil z nekaj kilami manj pretrd. Odvsino kako misliš vozit. Če ga boš nmormalno vozil po cestah, občasno stisnil v kak ovinek, potem ga zmehčaj. Obstajajo navodila na motosvetu.

lp
 

ghibli

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
18. sep 2007
2.132
1
38
Ko boš kupil motor v tujini(EU) od pravne osebe. Rabiš: račun, ki ga še na eni upravni enoti poštemplajo za naše birokratske bedake, ker za njih ni veljaven "le" račun potrjen iz strani EU prodajalca ampak rabiš še to bedarijo. Odjavljeno prometno dovoljenje in homologacijo. V nemčiji ti trgovec vse priloži razen te neumnosti na upravni enoti ali notarju. Potem z vsemi temi papirji in motorjem greš na npr. LPP in tam plačaš cca 100€ za postopek homologacije, dobiš en list na kateremu so itak samo prepisani podatki o emisijah s katerim greš na eno davčno po izračun davka(DMV) priporočam Domžale. V Ljubljani zadeva traja od treh(3) tednov do enega meseca v Domžalah pa največ 2 dni. Plačaš davek(jaz sem ga plačal 13%) in spet nazaj na davčno po potrdilo da si to plačal. Vse skupaj spet neseš na LPP in ti tam če imaš srečo naslednji dan izdajo homologacijski kartonček(prepisani). Sledi tehnični, registracija, zavarovanje in gaaaaaaasssssssssaaaaaaaa:)
Marsikomu se postopek ne bo zdel logičen ker smo kao del EU ampak je.biga realno smo z birokracijo še vedno globoko na Balkanu.