Utekavanje novega motorja.

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Da vidim kaj porečete na to Alter strokovnjaki. Na spletu je toliko različnih teorij, nekateri zagovarjajo vožnjo na "izi" prvih tisoč km, spet drugi zagovarjajo čim bolj normalno vožnjo z čim večjim variranjem obratov, medtem, ko tretji zagovarjajo "gas do daske", češ, da se drugače batni obročki ne uležejo tako kot bi se morali.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.025
11.148
113
normalna vožnja, tistega utekavanja kao do recimo 3000 vrtljev, ni več,
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Piše v navodilih!
evil.gif
(ponavadi samo nekaj v stilu da se gas pritiska do 3/4 max. obratov, da se vozi do 3/4 končne hitrosti in da se vozilo prekomerno ne obteži [prikolica itd.])

Sicer pa eni motorji so iz tovarne opremljeni z drugačnim oljem, ki ga je potrebno potem tudi dokaj hitro zamenjat. Torej nekaj je na temu, da je "utekavanje" potrebno zaradi same fine "nastavitve" gibajočih se delov.

Se pa v osnovi motor v tistih 5000 km ne bo toliko obrabil kot se bo z "napačno" vožnjo naslednjih 50k km, torej se ne sekirat preveč.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
3000 rpm.
smile-1.gif


No, pa še moje izkušnje pri prejšnjem avtu. Z kolegom sva približno enak čas kupila enaka avta, jaz sem ga utekaval po prvi metodi (do 500km striktno do 3000rpm, nato pa stopnjevanje obratov vsakih 100km) on pa ga je utekaval po drugi metodi (normalna vožnja, občasno "gas do daske"). Rezultat je bil takšen, da je bil njegov motor bolj odziven in tudi olja ni porabil nič, medtem, ko si je moj motor vzel nekje 3/4 litra olja na 10k km. Zdajšnji avto sem tudi jaz utekaval po takšni metodi in mi v prvih 15k km ni spil niti kapljice olja.

Tudi po tujih forumih je podobna zgodba, tisti, ki so avto ujčkali sedaj vlivajo vajn olje kot nori, tisti, ki so ga tiščali pa ne.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Normalna vožnja in to je to.

rdeče polje pa po 1.000 km-jih.

Priganjanje takoj od novega je idiotizem in se kvečjemu tistemu, ki to zagovarja mora kaj uleči
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.025
11.148
113
verjetno to novinarje ne moti, s testnimi :D zato pa so zgonjeni pri 10 kilo toliko kot običajen avto pri 100.000 in več
smile-1.gif
 

Speedy

Pripravnik
31. jul 2007
724
0
16
38
CENTAR LJ
Vsak avto že preden gre iz tovarne prestane take in različne teste. Tako da če se s testnim malo "tišči" z avtom nebo nič hujšega. Razen če se ga zanalašč mrzlega priganja, in zanalašč nabija blokado, na polno čez ležeče itd, itd..
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.530
896
113
eno je utekovanje novega motorja, drugo (kar velika večina radi pozabi) pa so ti novodobni turbo motorji, katere ne smeš tiščati mrzle in ugasniti vroče in se lahko dogaja dnevno.
Po moje je tu večji problem za motor in turbino, kot pa utekovanje. Drugače pa neko količino olja motor porabi tako ali drugače...
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Sicer poznas vse lastnike, ampak napisem se ostalim v vednost;


Crysler Crossfire 3,2 V6 07' ; brez utekavanja, že prvi dan smo kroge risali, pa se naganjali v šentiljski rondo; prodan po 2 letih
in 70k brutalnih kilometrov, samo servisi, brez problemov


Audi T.T. 07'; predvsem ledeno mrzel motor do 7k rpm je bil specializiran za tako vožnjo, prodan po 2 letih in cca 50k gnanih
kilometrov, brez težav; seveda je bilo utekavanje prvi dan po ptujski 180 na bremzo in nazaj probat če gre 190.
Leon 1.9TDI; avto istega lastnika pred tem TTjem; delal bp.

Audi A5 3.0TDI; umirjene mrzle vžige je poznal takrat ko ga je sestra od lastnika vozla, sicer še danes poln gas, mrzel seveda,
140k km & running; servisi in to je to

BMW 325 08'; sploh nebom komentiral, glede nato da je brat od lastnika reli voznik in tudi tamlajšemu je to v krvi

Renault Senic 06' 1.9DCI, 225k km; lastnik je vrgel avto na dve koli kadarkoli je imel zato čas; bi še delal danes ampak ga je
malo čohnil. Sedaj vozi Pasatta 1.9TDI; avto se mi smili, ampak zaenkrat brez težav. (razen naftni filter je menjal)


Na to utekavanje ne dam kaj dosti, mogoče ni ravno super da se ga meče malo pod blokado, ampak če se normalno vozi
nima kaj bit. Je pa treba mogoče dizlu namenit malo več pozornosti kot pa bencinaru.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
12.005
6.176
113
Citat:
Uporabnik cizy pravi:
3000 rpm.
smile-1.gif


No, pa še moje izkušnje pri prejšnjem avtu. Z kolegom sva približno enak čas kupila enaka avta, jaz sem ga utekaval po prvi metodi (do 500km striktno do 3000rpm, nato pa stopnjevanje obratov vsakih 100km) on pa ga je utekaval po drugi metodi (normalna vožnja, občasno "gas do daske"). Rezultat je bil takšen, da je bil njegov motor bolj odziven in tudi olja ni porabil nič, medtem, ko si je moj motor vzel nekje 3/4 litra olja na 10k km. Zdajšnji avto sem tudi jaz utekaval po takšni metodi in mi v prvih 15k km ni spil niti kapljice olja.

Tudi po tujih forumih je podobna zgodba, tisti, ki so avto ujčkali sedaj vlivajo vajn olje kot nori, tisti, ki so ga tiščali pa ne.

Tole mene zanima bolj iz strokovnega stališča. Recimo malo manj kot "baba čula, baba rekla".

Sam sem nov avto prvih 1500 kilometrov res vozil recimo do 3000 obratov, ker so mi v sami trgovini tako svetovali in ker je v knjigi "Navodila za uporabo" tako pisalo. Pri 4 kkm sem tudi zamenjal olje z svežim. Sicer olje ni bilo videti svinjsko. Se pa spomnim na fotrov avto, ki je enak model kot moj le eno generacijo starejši, da je takrat pri prvi menjavi na cca 5kkm imel olje, kot bi gledal srebrno metalik barvo. Menda zaradi začetne obrabe.
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
maš ti same opasne kolege.

butli brez smisla za tehniko.


Hotel sem povedat da delajo z avti kot svinja s kurbusom, pa avti delajo bp, je pa res da so večina bili v6, imeli redne servise
kot predpisano ipd...


Sicer pa nenazadnje najebe tak pol tam tretji, četrti lastnik po 6ih letih, prvi dve leti nima kaj resnega crknit, če pa že pa je itak garancija.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.270
113
sm ravno hotel napisat to ja, da dejansko vse posledice teh kretenizmov v začetnih kilometrih potem padejo na naslednje lastnike... tako da ne moreš ravno govorit, da je vse to početje brez minusv... le njim se pač ni treba s tem ubadat, če bi pa bolj normalno delali z avtomobili pa bi bili zadovoljni še naslednji lastniki....
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.025
11.148
113
točno to, malo je avtmobilov s težavami v poznem obdobju, ko se je že od začetka delalo lepo. Tisto kar smo pri nas novega kuplii, je so vitalni deli vedno delali brez problema tudi potem after, ko se reče da je avtomobil že amortiziran. pustmo kakšno elektriko.
 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Mislim ej kire neumnosti tukaj berem... pa kaj potem če padejo na naslednje lastnike? Meni cisto lepo dol visi, kaj se bo zgodilo z avtom ko je pri drugem lastniku. Ce hoces bit ziher kupis novo, ce pa ne pa rabljeno...

kretenizmi gor al pa dol...jaz avto vozim tako kot ga in mi na kraj pameti ne pride de bi se sekiral kaj se bo zgodilo cez pet let novemu lstniku...