TomTom z velikimi načrti na slabotnem trgu avtonavigacij
Prihodnje leto želimo doseči četrtino trga s prodajo prek 11 tisoč cestnih navigacij z začetno ceno od 139 evrov, nam je ob včerajšnjem prihodu TomToma na naš trg zaupal podpredsednik družbe Luca Tammaccaro. Njegov največji tekmec, vodilni Garmin, pravi, da je priložnost za zaslužek s cestnimi navigacijami na našem trgu zamujena.
Citat:
»TomTom ponuja več kot le usmerjanje od točke A do B, delež navigacijskih sistemov v avtih pa je še vedno razmeroma majhen, zato bomo prihodnje leto naše navigatorje prodali prek 11 tisoč Slovencem,« je prepričan podpredsednik izdelovalca navigacijskih naprav TomTom Luca Tammacarro.
Tammaccaro, ki je kot podpredsednik TomToma odgovoren za Italijo, Slovenijo in države nekdanje Jugoslavije, ima na našem trgu zelo optimistične cilje, saj želi že v prihodnjem letu imeti četrtino trga.
»Naše naprave niso zgolj navigacijske naprave, ki te vodijo od točke A do točke B, ampak ponujajo precej več. Uporabniku na podlagi naloženih podatkov (pozneje bo na voljo tudi spremljanje informacij o prometu v živo), ki jih dobi s pomočjo informacij uporabnikov, že danes izračuna najhitrejšo pot do cilja, ob tem ponuja informacije o stacionarnih radarjih na cestah, povezljivost s pametnimi telefoni, različne aplikacije, denimo Googlov iskalnik, iskalnik poti trip adviser, aplikacijo za iphone, informacije o restavracijah, znamenitostih in podobno na želeni lokaciji, grafično, kmalu tudi zvočno usmerjanje med voznimi pasovi, preprosto upravljanje in podobno.
Ob tem bodo uporabniki tudi pri nas lahko sami izboljševali pokritost z lastnimi vnosi, ki jih bo TomTom po preverjanju vnesel v zemljevid vsake tri mesece. Sistem bo enako deloval tudi na Hrvaškem.
Močan položaj v Evropi mu daje pogum
Tammacarro je pri napovedih za naš trg optimističen tudi zaradi močnega položaja TomToma, saj si je ta lani v Evropi odrezal vodilni 48-, v Italiji 60- in v Nemčiji 40-odstotni tržni delež.
Znamka je vodilna tudi na drugih celinah, le v Severni Ameriki je na prvem mestu Garmin . Sogovornika ne skrbi prihod poceni vgrajenih navigacijskih naprav, tudi njihove znamke, v novih avtomobilih (denimo novi volkswagen vw up! bo imel vgrajeno navigacijo za ceno manj kot 400 evrov), saj s prenosnimi navigacijami cilja na celoten vozni park, ki v Sloveniji šteje milijon avtomobilov.
Pri Garminu opozarjajo, da priložnosti ni več
Njegov največji tekmec v Sloveniji, znamka Garmin, je pri napovedih posla s cestnimi navigatorji precej bolj zadržan.
»Trg je bil močan pred tremi ali štirimi leti, ko je bila navigacijska naprava priljubljen gadget (elektronska igračka), danes pa so to iphohi, ipadi in pametni telefoni. V tistih časih smo prodali tudi 45 tisoč naprav na leto, letos bo prodaja dosegla le 25 tisoč enot, ob tem so močno upadle cene in zaslužki.
Če bi zdaj prodajal le cestne navigacije, bi najbrž že zaprl podjetje,« položaj na trgu komentira direktor družbe Geoset (distributer Garmina) Jure Mohorič, ki si pri nas s cestnimi navigatorji reže večinski tržni delež.
Garmin močan zaradi velike baze uporabnikov
»Položaj Garmina je sicer dober, saj smo dolga leta trdo delali, vlagali v razvoj in prepoznavnost, predvsem pa smo se ukvarjali le s tem, zato imamo danes prek 120 tisoč uporabnikov,« pravi Mohorič in dodaja, da boljše zaslužke kot pri cestnih napravah dosega pri športnih in navtičnih navigatorjih.
Kot oviro posla s prenosnimi cestnimi navigacijami pa navaja še dostopne poceni navigacije, ki vam jih avtomobilski proizvajalci za 400 ali 500 evrov vgradijo v avto.
Vir: Finance