tlak turbine niha

gregor

Fizikalc
31. jul 2007
399
35
28
Dolina hmelja
Xantia 1.9TD, letnik 98, motor DHX, navaden turbodizel, z egr in katalizatorjem
menjana je bila glava, batni obročki, ojnični ležaji.

Osnovni problem: avto gre BISTVENO manj, kot drug avto z enako mašino. Sicer je avtomatik, ampak vseeno mu avt. menjalnik ne more pojest 20 konjev.

egr ventil je odklopljen. Ni pa blindiran.
Poskusil sem konkretno povečati količino goriva, in ni bilo nekega efekta, razen dimne zavese zadaj.
Potem sem sumil tlak turbine, zato sem priklopil (na cev, ki gre na boschpumpo, torej takoj za turbino, pred interkulerjem) manometer, da vidim tlak turbine.

Opazil sem, da tlak turbine močno niha, npr pri ca 2800 obratih, ko pohodim gas, leti kazalec od 0.5 do skoraj 1.5 bara, tako hitro, da ga komaj vidiš. Manometer ob tem brenči, in vibracije se tudi na cevki do manometra čutijo.

Kaj bi lahko bil razlog za nihanje tlaka?
sprasujem se.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
kaj pa motor pri tem laufa enakomerno ali trokira?
Verjetno je problem v turbini, lahko so poskodovana tesnila "da si vlece zrak". Jaz bi najprej blindiral EGR in spet preveril tlak.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
predvidevam da tista cevka ki ti gre na Boschpumpo povecuje dovod goriva.Noter je membrana ki potem mehansko pomakne regulator goriva in ce ti tlak res tako niha ti regulator ne deluje.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Da izkoristim temo......kaj se zgodi če blindiraš ERG ?

Namreč imam trafika in ta hudič noče nikamor...pa ima 100 konjev (disel).Kaj se da nardit da bi šlo to bolj?
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
37
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
(kot je meni znanec povedu) EGR ventil je zato, da se del plinov, namesto da grejo skozi auspuh ven, gredo nazaj notr v mašino in potem ven. Kao, boljši izkoristek.. Za motor je vseeno oz. ni škode, če ga nimaš. Novejši športni avtomobili naj ga nebi imeli oz. naj bi bili serijsko plombirani.

Če je starejši, ga plombiraš sam-odpreš, med loputama vstaviš kovinsko ploščico in nazaj zaprej (laično rečen). Če je pa elektronski, ti pa tud odklop ne pomaga, ker ti bo skos gorela lučka(jaz sem to na simlp rešu
grin1.gif
).

Dvomim pa, da ti zaradi EGR-a počasneje gre.. Mogoče kak slab deci več pokuri (egr je v delovanju samo pri majhnem gasu-pri polnem motor potrebuje svež zrak in ne že segretega izpušnega plina), da bi pa počasnej šel... Nisem opazu tega, pa se že nekaj časa vozm z prirejenim egrom...
grin1.gif


Če sm pa kje mim pihnu, nej me pa kdo z veseljem poprav...
wink-1.gif
 

gregor

Fizikalc
31. jul 2007
399
35
28
Dolina hmelja
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
predvidevam da tista cevka ki ti gre na Boschpumpo povecuje dovod goriva.Noter je membrana ki potem mehansko pomakne regulator goriva in ce ti tlak res tako niha ti regulator ne deluje.

tako je, povečuje količino goriva.
Sem že razmišljal, če je tu problem, ja. Ker v višjih obratih tlak malo manj niha, in takrat se mi zdi da malo boljše gre. Če uspem prilezit na 160(po števcu:) ), se bom tudi v rahel klanec peljal 160, dokler ne rabim zmanjšat na 140, potem pa začne brzina padat.

Že na štandgasu se nekaj dogaja, ker že takrat manometer brenči. (v avtu, ki gre normalno, pa ne)
Mašina drugače normalno laufa.

Bom blindiral egr in poročam naprej.
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
Ne ni tu problem, vsak navaden manometer če ga priklopiš da bi zmeril tlak v motorju brenči in vibrira! Tlav v sesalni cevi ni konstanten, navaden manometer je preveč občutljiv in nima dušenja. Vsi manometri, ki jih kupiš za merjenje tlaka turbine imajo priloženo dušilko, to je ponavadi šoba z luknjo 0,5mm, ki jo daš pred manometer. Če imaš kakšno staro dizo od uplinjača jo porini v cev pred manometer.
Potem izmeri tlak, odvisno od motorja mora držati tlak v določenih obratih pod obremenitvijo, za tvoj motor se pozanimaj. Če je tlak premajhen je lahko več vzrokov. Lahko kje pušča npr, intercooler, cevi,.. ali pa imaš problem z regulacijo. Stari td motorji imajo ponavadi klasično regulacijo tlaka z waste gate membrano in ventilom, kateri pobira referenčni tlak kar iz tlačnega dela kompresorja. Ponavadi z leti membrane in vzmet v njej malo popusti in ventil v izpušnem delu turbine ne zapira dovolj močno, kar pomeni, da ga izušni plini porinejo stran, in turbina ne polni zadosta. Torej da bi več zvedel zmeri tlak in ga primerjaj z vrednostmi, ki bi jih moral doseči. Lahko probaš tudi na drugem motorju, če praviš da je ok. Če so vsi parametri ok lahko izključiš tlak polnjenja in iščeš napako naprej, verjetno na črpalki ali šobah.