svečke predgretja - menjava?

markopo

Pripravnik
3. feb 2010
91
1
6
ob priklopu avta na računalnik (preventivnem) je zaznal napako na eni izmed svečk - avto gre normalno, ni nobenih sprememb. sedaj ne vem ali naj svečke zamenjam ali ne - glede na menjavo, se priporoča da se menjajo vse 4 naenkrat (dodatnih 100e).

motor je 1.6hdi peugot 306 2005 letnik. Imam sicer redni servis in sedaj ne vem ali je to potrebno menjati? ni se pa vklopila nobena lučka ali kakršnikoli drugi simptom.

Lahko sicer, da se bo sedaj v hladnejših dneh kaj poznalo?

hvala
 

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
Vžigalne svečke služijo samo zagonu hladnega motorja. Tako da če "vžge", bo naprej delal normalno. Po mojem ni kakšne krize. Je pa bolj vprašanje, če je dobro za motor.
 

Konec

Guru
Izključen uporabnik
22. avg 2007
1.924
753
113
GO rica
Pri hdi , cdi ..motorjih za vzig svecke skorajda niso potrebne razen v res zelo hudem mrazu...pri teh motorjih svecke opravljajo tudi druge funkcije, naprimer obremenitev motorja med regeneracijo dpf...svecke se uklapljajo pri hladnem motorju tudi ko je ze uzgan da omogoca pravilno zgorevanje brez belega dima....in ce na enem cilindru svecka ne deluje pac ta dela na mrzlo dokler ne doseze delavne temperature, na dogi rok vsekakor ni vredu.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Če imaš namen avto še dolgo vozit menjaj. Trenutno je vseeno ker se niti ne vklapljajo, boš pa imel probleme pod ničlo kjer začnejo opravljat svojo funkcijo.

Če ti je škoda denarja zamenjaj vsaj problematično.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
zanimive slikce, jih lahko kak stručko kaj pokomentira. (poldo, c&B...)

Vse to je res. Vzameš filter ven in je ta "pesek" v filtru. če menjaš samo turbo ker crkne prvi zaradi tega "peska" si lahko ziher, da bo drugi spet kmalu crkno.
 

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
Oljnem.

Zdaj zakaj sem dal to priponko pod naslov vžigalnih svečk?

Ker je nekdo pojasnil, da pri teh motorjih vžigalne svečke opravljajo še druge funkcije kot samo štart hladnega motorja (recimo da pride ob nepravilnem delovanju le teh do nepravilnega izgorevanja).

Tako sem se spomnil, da ko sem bil s takim motorjem na servisu - priporočljivem (in predvidevam, da imata Peugeot in Citroen enake), da so mi povedali, da je hiba teh motorjev, da sčasoma popustijo podložke pri injektorjih. Zato naj bi se jih preverjalo (vijake) na vsak servis, na cca 150.000 km pa zamenjalo z novimi (podložke in vijake), ki niso več bakrene kot prva vgradnja.
Ko je dvignil pokrov na motorju (plastiko) se je videlo, da je malce nafte okoli dveh injektorjev. Pa včasih je tudi v kabini zasmrdelo po nafti.

Povedali so, da zaradi tega pride do nepravilnega izgorevanja in da lahko delci ogljika pridejo do turbine.

Zato so zadevo sanirali, očistili karter in dali novo olje.

Predvidevam, da do situacije, kot je v priponki pride v primeru resnega zanemarjanja avta, saj naj bi ti motorji bili precej zanesljivi ob rednem vzdrževanju.

Poanta vsega je torej, da naj avtor teme zamenja vžigalne svečke v izogib mnogo večjim stroškom.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Tak motor ni samo v citro-peug ampak tudi ford in mazda.

Glede podložk pod šobo. ne spustijo podložke, ampak se šrauf za šobo raztegne. Če spustijo začne motor sikat, ker kompresija piha mimo šobe. Podložke so vedno bakrene, tudi tiste nove. Ta podložka nima veze s puščanjem nafte. Če je nafta puščala je teklo kje na ceveh. Če bi tisto podložko prepihalo bi bilo okoli šobe vse črno kot neka žlindra strjena. V hudih primerih pa prav vidiš kak piha. Slišiš pa v vsakem primeru tudi če čisto malo piha.
Če se pa pri tem motorju nabira olje okoli šob pa to pomeni komplet pokrov ventilov dol in vse dihtunge nove plus, nove šraufe za šobe. Je za en šiht dela.
 

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Če bi tisto podložko prepihalo bi bilo okoli šobe vse črno kot neka žlindra strjena.

No, saj tako je bilo (okoli dveh šob). Sicer ne prav veliko. Samo nisem vedel, kako naj se izrazim.