Skuter narobe vžge

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Danes sem spet šraufal mojo Formulo 50LC. (Italjet) Pred časom, mi je med vožnjo zgubila moč in crknila. Skuter je na minimum delal, ko pa sem dal gas, nobene moči, se ni niti premaknil. Potem je začel še "streljat" in "sekat" iz auspuha in dokončno odpovedal sodelovanje.

Sem pešačil proti domu ... po posvetu s kolegom, mi je svetoval menjavo magneta. (po 55.000km zna bit da je kaj v navitju narobe)

Danes sem izdelal orodje in odstranil magnet iz ta drugega skuterja, ki imam za rezervne dele ... (sicer zračno hlajena Formula, vendar z veliko enakimi deli) Magnet ima cca 15 tisoč km.. Enak model, enake šifre, vse se ujema ... montiram, iskra je lepa .. skuter vžge (v par poskusih) in tu pa se pojavi problem, ki ga še nisem srečal ... skuter dela, vendar gre nazaj
13.gif
Tudi po večkratnih poskusih prižiganja, mi motor vedno vžge kontra in se pelje nazaj.
Vmes je tudi še 2x vsekalo iz auspuha ....

Sumim, da je nekaj s predvžigom narobe, zaradi čudnega delovanja, pa tudi obrate pri končni nima ta prave ... Je možno da mi vrže iskro v nepravem trenutku in se posledično motor zalaufa v napačno smer?

Na statorju nisem videl, da bi bilo kje za premikat predvžig .. kako je to rešeno pri skuterjih? Kaj skrbi za to?

Morem še odpret plastike, da poskusim zamenjat še "tisto sivo škatlico", ki je nekje pod sedežem .... Je možno da je tam težava?

(bobino sem že zamenjal z novo, pa je enako) Morem prestavit s ta drugega skuterja, vse kar je povezano z elektriko, pa da vidim če bo potem laufal.

Nikoli dolgčas s tem skuterjem
cheer.gif

2041273-1.jpg
 

Priponke

  • 2041273-1.jpg
    2041273-1.jpg
    74,3 KB · Ogledi: 1.415

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.263
5.641
113
Hmmm...kako ti ga kontra vžge če pa štarter zavrti v pravo smer? Razen......če že štarter u kontra vrti? Probaj z nožnim...ta valda ne bo šel v kontra
hysterical-1.gif


Kompresija je...prevelika? Razmišljam da bi bat nazaj vsekalo v kontra....kot pri kakih BCS-kah?
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.263
5.641
113
Al pa je predvžiga preveč......in ustavi eksplozija bat na poti gor....in začne v kontra vrtet....sam si ne predstavljam kako to zgleda v reali!

Se ti scooter odpelje izpod riti?
smile-1.gif
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Ma prvič sem to videl danes na skuterju
smile-1.gif
Za Tomose vem da se jih je dalo vžgat kontra ... štirko si porinil v rikverc, pa v prvo in je vžgala in peljala nazaj ...

Kompresija je pomojem ok, ker zadnjih deseti tisoč odkar sem bat menjal z novim je delalo ok.

Vžgem pa na "kurbl" , štarter vrti, sam mi že dolgo ne prižiga preko gumba ... Že nekaj let nožni zagon....

V rikverc pa se ne znam vozit
sprasujem se.gif
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Tudi sam sumim na predvžig, da pač prižge na napačnem mestu in zavrti motor nazaj.

Samo da ugotovim kje se naštela
smile-1.gif


Drugače pa skuter dela normalno, pol pa dam gas, pa namesto naprej lahko voziš nazaj
smile-1.gif
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Danes govoril z "majstrom", ki mi je podaril prvi skuter za rezervne dele ... pravi da zna bit težava v rotorju. Ker sem zamenjal komplet stator in rotor in je verjetnost da imata zračno in vodno hlajen Italjet drugače nastavljen predvžig, oz. drugačno postavitev magnetov v rotorju.

Jutri poskusim nazaj montirat moj original rotor. Pa da vidim v katero smer bo potem vozil
smile-1.gif
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
Haha.... Ko sem prebral naslov nisem verjel da je to mozno!!

Ocitno je...
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.352
766
113
Da izkoristim temo... Doma imam en skuter, Daelim NS 125, ki se uporablja občasno, za kakšne skoke kilometer, dva, okoli hiše. Opažam pa dva problema: nekje okoli 60-80km/h (odvisno od dneva) ima "mejo", čez katero ne gre... Motor zaduši, kot bi bila blokada, hitrost pade za kakih 5km/h, potem pa jovo na novo... Občasno se zgodi, da to "mejo" prebije, potem pospeši lepo naprej do 100km/h recimo... Drugi problem pa je pri vožnji v strmejši klanec, začne izgubljati hitrost, kot da bi vozil v previsoki prestavi... Ko pa obrati že precej padejo, takrat pa lepo potegne in pospešuje. Tako da je včasih bolje malo popustiti plin, ker potem bolje potegne in hitreje prevoziš klanec...
Ima kdo kakšno rešitev glede tega...?
 

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
124
Avtorju teme: možnost, da je pred vžig nastavljen napačno, bi bil tudi moj predlog. Ker pa ne vem, kako se nastavlja pred vžig pri tvojem motorju, sem bil tiho.

 
Nazadnje urejeno:

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.297
1.922
113
xxxl..koliko pa ima skuter kilometrov?

ker ni mus da je z motorjem kaj narobe..lahko je problem v prenosu?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.473
5.766
113
pomojem so valjčki že 4 kotni, jermenice pa zažrte na določenih mestih.
To mi najprej na pamet pride
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.352
766
113
Nekje okoli 15000... Je zelo malo vožen, ker je precej druge motorizacije pri hiši... Včasih pa sede v japonkah sesti na moped in se odpeljati...
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
@XXXL

Najprej valjčke preverite, še posebej če niso bili dolgo menjani. Valjčki, jermen, vzmeti na sklopki .. tu je še najmanj stroškov za to zamenjat.

Danes sem mojo Formulo porihtal ... najprej sem zamenjal rotor z mojim "original" .. torej navitje (stator) od skuterja donatorja, rotor od mojega ... prižgem v 5 poskusu, skuter še vedno pelje rikverc .... potem sem menjal še en črn rele, pa še regler, na koncu še novo vžigalno tuljavo ... prižgem skuter še vedno rikverca
jezen.gif


Obrnem kable na tuljavi, skuter vžge s prve "na gumb"
cheer.gif


Tako da sem ugotovil, da če ti dve žici na tuljavi obrnem gre skuter rikverc, če dam na prav pa gre normalno naprej.

Zanimivo, da prej s starim magnetom (ki je imel en del navitja malo skurjen) in staro tuljavo, je v vsakem primeru šel skuter naprej ...

No tako sem se naučil še nekaj novega
smile-1.gif


Zaenkrat kaže dobro, skuter vžge s prve "na gumb" kar se mu že nekaj zadnjih let ni dogajalo .. jutri bom videl če je še vedno ok ,natankam, pa testni krog nekaj kilometrov
smile-1.gif

2042547-2.jpg
 

Priponke

  • 2042547-2.jpg
    2042547-2.jpg
    51 KB · Ogledi: 1.126

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Morda ga kdo kupi, ko mu dodaš še stikalo za preklop na rikverc. :D
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.263
5.641
113
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Da izkoristim temo... Doma imam en skuter, Daelim NS 125, ki se uporablja občasno, za kakšne skoke kilometer, dva, okoli hiše. Opažam pa dva problema: nekje okoli 60-80km/h (odvisno od dneva) ima "mejo", čez katero ne gre... Motor zaduši, kot bi bila blokada, hitrost pade za kakih 5km/h, potem pa jovo na novo... Občasno se zgodi, da to "mejo" prebije, potem pospeši lepo naprej do 100km/h recimo... Drugi problem pa je pri vožnji v strmejši klanec, začne izgubljati hitrost, kot da bi vozil v previsoki prestavi... Ko pa obrati že precej padejo, takrat pa lepo potegne in pospešuje. Tako da je včasih bolje malo popustiti plin, ker potem bolje potegne in hitreje prevoziš klanec...
Ima kdo kakšno rešitev glede tega...?

Ker ti scooter "žaga"....pospeši...pa s5 ne...pa se matra...in ker si rekel da ima jermen že 15000km (predvidevam da ni bil nikoli menjan!)

Bi jaz rekel da je samo jermen obrabljen in ti zdrsuje iz jermenice....posledično se furaš v "previsoki prestavi"...občasno pa mu uspe celo splezat višje in takrat se pač pelješ 100km/h
smile-1.gif


Jermen se menja tm na cca sezono...dve če hočeš optimum......kdaj je obrabljen veš ali ko je že tako kot pri tebi...ali pa ko ga snameš dol in pomeriš s šubljerjem...

Na pamet....debelina novega je 18mm.....ko se iztroši na 17,5mm je potrebna zamenjava....ma pa to vsaka znamka malo drugače...ponavadi najdeš v service manualih če jih dobiš kje na googlu....