Resen grafični oblikovalec in da ni "zlatar"?

igi

Guru
13. okt 2007
5.604
1.206
113
Celje
Imamo tu gor kaksnega grafičnega oblikovalca?

Jst vizitke za " jožata" pa plakat za "vaške frajle" že zložim skupaj, za kaj bol resnega pa nisem, oziroma mi preveč časa vzame...
Ker pa kar dosti printam za raznorazne naročnike mi občasno uleti tudi kakšno povpraševanje po oblikovanju, oziroma vse skupaj s tiskom, ampak tisto bom že jst uredil.

V glavnem rabim oblikovanje za eno glasbeno skupino. Vse od plakatov, kartic, ovitka za cd, facebook,... Želijo kvaliteto, odzivnost in predvsem resnost.

Je kakšen mojster?
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.778
1.594
113
Emona / Carnium
Jaz poznam samo zlatarko. V kombinaciji s kvaliteto, ozivnostjo in resnostjo.

p.s: če gre za kako rock/metal skupino, potem imam tudi nezlatarskega grafičarja.
 
Nazadnje urejeno:

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
775
22
18
Zanimiva tema!
Letos sem sprobal ene par teh oblikovalcev in lahko samo rečem "no comment", če nočem koga preveč žalit.

To je folk, ki pričakuje, da mu daš nekaj za narisat in ti pošlje n neuporabnih osnutkov, ki so res za nikamor in potem pričakuje, da mu boš vse ure, ki jih je pustil v tem tudi drago plačal. In to jih seveda učijo v šoli in jih tudi prepričajo, da je delo oblikovalca necenjeno in da se morajo boriti za svoj jaz.
In potem ti pošlje 5 osnutkov, ki ni noben niti blizu temu, kar bi upal pokazati končni stranki, pa račun za par 100 eur, ker je on pač pustil toliko ur v tem. S tem, da če bi končni stranki potem rekel tako ceno, ki jo želi tak oblikovalec, bi tisti moment zgubil tudi stranko.

Pač ne stojijo na realnih tleh.
 
Nazadnje urejeno:

mistique

Guru
16. jun 2009
13.778
1.594
113
Emona / Carnium
Ja, o tem bi lahko razpravljali na polno. Dejstvo je, da je "grafičnih oblikovalcev" veliko. Med njimi je veliko poznavalcev orodij, ne pa toliko poznavalcev oblikovanja. To pride do izraza predvsem, ko ob njihovih izdelkih pogledamo na koledar in vidimo, da ni 1995.

Druga plat medalje pa je naša lakomnost, ko si želimo za male pare vizionarski cgp ali pa logotip, ki bo iz našega "one man band" espeja naredil novo znamko a la Nike al pa Apple.

Da se ne zakolješ, prej pogledaš portfolio t.i. oblikovalca. Če ga nima, potem prosiš za kakšne vzorce (čim več), primere njegovega dela,...potem kmalu ugotoviš tudi kje si cenovno...naslednji korak je: vadi pare.
 

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
775
22
18
Citat:
Uporabnik softi pravi:
Nerealno se gleda na njih.

Zakaj je zate predlog neuporaben?

Ni glih tko no. Sej včasih se res najde folk, ki tega dela ne ceni, ker si misli, sej je samo malo sedel za računalnikom in potem zaračunal ure. Sem sam v teh vodah in vem točno kako to gre, tudi iz strani stranke. Pač stranka je pripravljena plačati tisto, kar je narejeno tako, da se sklada z željami stranke.
Če pa stranka točno pove, kaj želi in potem dobi 5 osnutkov, ki so čist kontra od njenih želja, tega dela pač ne bo hotela plačat.
Res je, da včasih dobiš idejo hitro, včasih pa traja. Ampak potem moraš najti nek kompromis, kako to zaračunati stranki, da bo to še pripravljena plačati. Če boš ti zdej enmu reku, da si 1 teden premišljeval, da si dobil ustrezno idejo in mu zaračunal 1 teden premišljevanja, te bo poslal v k.urac.
wink-1.gif
To ni probem od stranke, če oblikovalec nima ideje in je počasen. In ta del ni jasen tem mladim oblikovalcem, ki so prepričani, da lahko zaračunajo vsako uro, ki so jo porabili za iskanje ideje, pa čeprav končni izdelek ni po željah stranke.
Nekako tako, kot da bi ti mehanik, ki ne zna najti vzroka okvare na tvojem avtu, zaračunal vse ure, ko je avto stal pri njem in je on kao premišljeval, kaj bi lahko bilo narobe. Zato imajo mehaniki približno normirano kolk ur se porabi za določeno stvar, recimo menjavo sklopke itd, da ne bo en ubrisal 20 ur, drugi pa 3 ure. In tudi v grafiki se približno ve, koliko je vredna neka storitev, recimo oblikovanje logotipa, oblikovanje, vizitke, itd... Če ti bo nekdo zaračunal 300 eur zato, da ti bo oblikoval vizitko (ker je kao par dni rabil da je dobil idejo), verjetno naslednjič ne boš več šel k njemu.
wink-1.gif
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.778
1.594
113
Emona / Carnium
Mehanik te zlahka nategne, grafični oblikovalec malo težje. Oba pa kmalu dobita renome. Da pa se pri kakovosti in ceni pogovarjamo o tem, da nekdo računa čas, ko ni ustvarjalen, je pa selfexplainatory o kakšnih "oblikovalcih" in rangu se pogovarjamo.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.594
9.813
113
40
MB
dejstvo je pač, da je v tej branži v 95 % krivda na strani naročnika
smile-1.gif
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.778
1.594
113
Emona / Carnium
Ja, sej vsake oči imajo svojega malarja. Ampak to se da preverit, če so tvoje oči in oči oblikovalca "on the same page". Mal pogledaš kaj je do sedaj uspel narediti. Tako dobiš najboljši občutek, česa je sposoben in tu se odločiš ali boš sploh hotel sodelovati s takšnim. Če ti je všeč delo, je fajn, da ti je všeč tudi oblikovalec. To pomeni, da razume kaj hočeš, ti svetuje in naredi tako, da si zadovoljen
smile-1.gif


Pri web-u grafični oblikovalci brez pridevnika SPLETNI, pogosto ne poznajo osnovnih principov postavitve elementov na strani in mu moraš razlagati, da web ni enako tisku in...ufff...
Ampak sej pravim, te dogodivščine, ki jih opisujem, so v glavnem z "nizkocenovniki", ki obratujejo iz garaže ipd.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
ja. drži. prvo moraš ugotovit, ali je tvoj stil isti k njegov.

potem je pa problem, ker tvoja stranka pa misli drugače kot on.
to je men eno najbolj nehvaležnih del. sicer smernice, grobe ocene dobiš na podlagi prejšnjih del, a to je tudi vse.