Na spodaj zapisano sem že velikokrat pomislil, sedaj me pa zanima še kaj alterjevci mislite o tem
V videospotih velikokrat opažam da nekaj »telovadijo« z filmsko kamero, konkretno super8. V kratkem sem to videl v spotu Vlada Kreslina in Nine Pušlar, je pa to opaziti tudi v tujih.
Meni gre to kar konkretno »na ogran«. Zakaj? Zato ker na nek način ponižujejo film kot medij.
V teh videospotih največkrat prikazujejo kao da snemajo na film, sam pa močno dvomim da je tisti ki filmsko kamero drži v roki ali pa režiser sploh kdaj posnel kak meter fimskega traku.
Kot rezultat pa potem prikažejo močno popačeno, seveda digitalno obdelano sliko »kao film« ki se kaže kot poškodovan film, ali pa močno pre/pod osvetljen, no lahko pa še kot nepravilno razvit film (nepravilna barvna reprodukcija). Pri spotih velikokrat uporabijo kar kombinacijo vseh teh efektov.
Sam sem posnel kar precej metrov filma, vsi tisti ki smo vsaj malo povohali magični čar filma pa vemo da film niti slučajno ni tako slab kot ga »ponižujejo« v videospotih. Nasprotno. Ob predpostavki da se z filmom pravilno rokuje, skladišči, predvaja na tehnično brezhibnih projektorjih so opisane napake izjemno redke. Meni ob vseh posnetih filmih niso ob razvijanju zaje*** niti enega. Ta napaka se mi zdi primerljiva kot da bi odpovedala v današnjem času profi spominska kartica, ali pa še manj. Se pa spomnim enega slučaja ko je kolega doma našel star film na pol posnet v kameri, hmm, me je prešinilo dajmo ga do konca posnet in poslati v razvijanje, film je bil kr konkretna leta čez rok uporabnosti. Ko smo film dobili nazaj so bile barve le malo neustrezne, a predstavljajte si pogled kolega ko je sebe videl v plenicah in pa že pokojno staro mamo.
Kvalitete filma in njegovo barvno globino video še nekaj časa ne bo dosegel, ravno nekaj mesecev nazaj sva s sodelavcem, delava oba profesionalno že konkretna leta v brodcastu razpravljala o tem kakšna pa je ločljivost 35mm filma. Na netu sva izbrskala podatek da okoli 400 mega pixlov. o.k., seveda je potem odvisno (zaradi zrna) koliko je film občutljiv tako da je to le približno. Sedaj se pa vprašajmo kdaj bo elektronsko tipalo v velikosti ff 35mm imelo tako ločljivost. Verjetno ne prav kmalu in tudi verjetno ne pri današnji generaciji tipal.
Za doseganje večje barvne globine za video brodcast so se mnogi resni režiserji spotov/dokumetarnega/tv produkcije odločili materijal posneti na film. Tega so potem še kot negativ digitalizirali frame by frame in potem šele šli v nadaljno produkcijo. Verjetno to niso naredili le zaradi nostalgije do filma?
Lp&hvala za komentarje.
V videospotih velikokrat opažam da nekaj »telovadijo« z filmsko kamero, konkretno super8. V kratkem sem to videl v spotu Vlada Kreslina in Nine Pušlar, je pa to opaziti tudi v tujih.
Meni gre to kar konkretno »na ogran«. Zakaj? Zato ker na nek način ponižujejo film kot medij.
V teh videospotih največkrat prikazujejo kao da snemajo na film, sam pa močno dvomim da je tisti ki filmsko kamero drži v roki ali pa režiser sploh kdaj posnel kak meter fimskega traku.
Kot rezultat pa potem prikažejo močno popačeno, seveda digitalno obdelano sliko »kao film« ki se kaže kot poškodovan film, ali pa močno pre/pod osvetljen, no lahko pa še kot nepravilno razvit film (nepravilna barvna reprodukcija). Pri spotih velikokrat uporabijo kar kombinacijo vseh teh efektov.
Sam sem posnel kar precej metrov filma, vsi tisti ki smo vsaj malo povohali magični čar filma pa vemo da film niti slučajno ni tako slab kot ga »ponižujejo« v videospotih. Nasprotno. Ob predpostavki da se z filmom pravilno rokuje, skladišči, predvaja na tehnično brezhibnih projektorjih so opisane napake izjemno redke. Meni ob vseh posnetih filmih niso ob razvijanju zaje*** niti enega. Ta napaka se mi zdi primerljiva kot da bi odpovedala v današnjem času profi spominska kartica, ali pa še manj. Se pa spomnim enega slučaja ko je kolega doma našel star film na pol posnet v kameri, hmm, me je prešinilo dajmo ga do konca posnet in poslati v razvijanje, film je bil kr konkretna leta čez rok uporabnosti. Ko smo film dobili nazaj so bile barve le malo neustrezne, a predstavljajte si pogled kolega ko je sebe videl v plenicah in pa že pokojno staro mamo.
Kvalitete filma in njegovo barvno globino video še nekaj časa ne bo dosegel, ravno nekaj mesecev nazaj sva s sodelavcem, delava oba profesionalno že konkretna leta v brodcastu razpravljala o tem kakšna pa je ločljivost 35mm filma. Na netu sva izbrskala podatek da okoli 400 mega pixlov. o.k., seveda je potem odvisno (zaradi zrna) koliko je film občutljiv tako da je to le približno. Sedaj se pa vprašajmo kdaj bo elektronsko tipalo v velikosti ff 35mm imelo tako ločljivost. Verjetno ne prav kmalu in tudi verjetno ne pri današnji generaciji tipal.
Za doseganje večje barvne globine za video brodcast so se mnogi resni režiserji spotov/dokumetarnega/tv produkcije odločili materijal posneti na film. Tega so potem še kot negativ digitalizirali frame by frame in potem šele šli v nadaljno produkcijo. Verjetno to niso naredili le zaradi nostalgije do filma?
Lp&hvala za komentarje.
Nazadnje urejeno: