Razlicni nacini glede nakupa/lizinga/najema avta

LaUros

Pripravnik
13. feb 2008
327
0
16
Ljubljana
Kupit moram avto pa iscem najbolj optimalno varianto. Imam d.o.o., sem direktor, zaposlen sem pa v drugi firmi.

Kaksne moznosti sploh obstajajo? Lizing, najem, nakup na firmo, kaj se splaca, v cem je razlika? Ni bla ena tema o neki storitvi, kjer ti samo placas mesecno najem avta - vem da je bila cela debata tukaj.

Avto mislim uporabljat zasebno in sluzbeno, zasebno vec kot 500km na mesec. Je kak problem v katerem od zgornjih primerov, ce avto uporablja se kdo drug?

PS: Sem prebral eno starejso temo , samo so drugacne okoliscine.

Hvala vsem!
 

Klemen_Savli

Pripravnik
6. apr 2010
38
0
6
Mogoče se je v zadnjem letu ali dveh kaj spremenilo ampak pred tem sem naredil več izračunov in vedno je bilo najbolj optimalno kupiti avto kot fizična oseba na gotovino. Razen v izrednih primerih (npr. želja po starem športnem avtu z nizko nakupno ceno in ogromnimi stroški).
Kakšen avto bi imel, koliko bi prevozil za svoje podjetje, koliko za podjetje v katerim si zaposlen, ...
 

LaUros

Pripravnik
13. feb 2008
327
0
16
Ljubljana
Hvala za odgovor. Priznam, da me tvoj odgovor cudi (da je najbolj optimalno kupiti avto kot fizicna oseba) - vem da lizing/najem preplacas vrednost avta, ampak trenutno je denar na firmi in v vsakem primeru precej zgubim ce ga hocem spraviti ven.

Avto bi bil nekje med 20-25K EUR, prevozenih cca. 25K na leto, vecinoma bi bilo kar privat.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.219
7.038
113
Zaradi tega, ker fizična oseba potem piše potne naloge, ki so..hm...0.37 na km, kar je ogromno. Če pa bo na firmo, pa ne bo nič tega.
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.860
394
83
Če gre za nov drag avto, potem je najbolje vzeti na firmo.

Pri nakupih na keš ljudje pozabljajo, koliko jih stane dobiti za cel avto denarja iz firme (davki na dobiček itd).

Jaz si raje kupim 30% boljši avto na firmo, kot pa da si izplačam gotovino (dobiček) za nakup.

Seveda potem lepo daješ tudi vse servise, nakupe gum, skratka vse stroške povezane z avtom lepo v stroške.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.219
7.038
113
So pa potem komplikacije glede osebne uporabe, ker je potrebno vse beležiti in potem tudi obračunati zadeve, kako sicer, mi ni jasno?
 

LaUros

Pripravnik
13. feb 2008
327
0
16
Ljubljana
0.37 na km je res veliko, ampak me vseen zanima, kaksne so sploh variante. Kot je nekdo dobro napisal zgoraj, da denar spravim iz firme placam 36%, kar pomeni da lufta nekaj vsekakor je.

Lahko je avto last firme - firma placuje vse stroske za avto (servis, registracija, gume), meni se najbrz to obracuna kot boniteta? Bila je se neka posebnost, ce zasebno naredis manj ali vec kot 500km mesecno. Kako je v tem primeru z boniteto, kako je obracunana? Lahko tak avto vozi kak druzinski clan?

Vem pa, da je bila se ena fora - nek poslovni najem ali kaj... izbral si avto, placal mesecni najem, ki je sel direkt v stroske (kot storitev, ne amortizacija), ampak ne najdem vec.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
447
83
Stroški se ne štejejo v boniteto. Tja se šteje odstotek preostale vrednosti vozila pri čemer je "amortizacijska stopnja" predpisana s strani DURSa. Prvo leto 100%, potem vsako leto 15% dol, po petem letu pa 10%. Odstotek pa je (bil) 1,5% mesečno za neomejeno uporabo oz. pol manj za do 500km mesečno. Plus 25%, če podjetje plačuje gorivo za zasebno rabo.

Tista "fora" je poslovni najem oz. operativni lizing - mesečni obrok predstavlja strošek podjetja in to je vsa papirologija. Boniteta se obračunava enako ne glede ali je avto na lizing ali v lasti podjetja. Je pa tako, da če gledaš na lizing kot na inštrument, ki ti omogoči takojšnjo pridobitev in uporabo osnovnega sredstva, ki ga potrebuješ za posel, je to priročna zadeva. Če pa ga vzameš kot način financiranja (alternativo nakupu za svoj račun) in računaš, da bo vozilo enkrat prešlo v tvoje roke, potem je to absolutno predrag štos. Ker boš vozilo bistveno preplačal.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
447
83
Prvo leto se obračuna od 20k - se pravi 20.000 * 1,5% = 300€ mesečno (za neomejeno osebno uporabo, gorivo zanjo plačuješ sam)
Naslednje leto se osnova zmanjša za 15%, se pravi na 17.000€ itd.

edit: pojasnilo dursa
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.070
6.917
113
pri taščici
Hvala
se tole; lahko tudi druzinski clan uporablja - gre zena po otroka s tem avtom v vrtec ali samo jaz?
Je pa kar lep znesek pri novem avtu.
Se tisto si moram razjasnit; odkup preko leasinga se ne splaca pravis. Kaj se potem najbolj splaca delat da drzava in leasingodajalec ne pobereta 2x vrednost avta v petih letih(pa da denar das od firme za avto, preko place te spet oberejo(davek, prispevkim, dohodnina).
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
447
83
Lahko ga uporablja družinski član.

Kaj se splača in kaj ne je odvisno od želja in potreb posameznika. Generičnega odgovora čez palec tule ni. Mogoče je še najbližje že omenjen nasvet, da voziš lastno vozilo in obračunavaš kilometrino 37c. V veliko primerih se prav to izkaže za optimalno izbiro.
 

LaUros

Pripravnik
13. feb 2008
327
0
16
Ljubljana
Kot pravim, lastno vozilo OK, ampak da denar spravim iz firme, pusnem precej. S tem da toliko potnih spet ni in jih kako leto dve tudi ne bo.

Ce placujes boniteto, ga torej lahko uporablja tudi druzinski clan. Kaj pa pri najemu? Nasel sem podjetje, za katerega vem da sem ze bral tukaj - Kreativni najemi. Uporablja kdo? Izkusnje?
Na forumu mladi podjetnik sem nasel eno dost zanimivo temo ( tukaj ), kjer je uporabnik tudi napisal kako je zadovoljen s tem najemom in koliko placuje.

Ceprov ne vem, meni se zdi precej drago, vsaj za podatke ki sem jih vnesel.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.070
6.917
113
pri taščici
Potem bi bila neka opcija da prvi dve ali tri leta uporabljas avto samo za firmo, kasneje ko pa vrednost pade pa se boniteta. Oziroma da kupis nekaj rabljenega 5+ let kjer je neka majhna boniteta, ce sem prav razumel samo od 10% vresnosti novega avta.
Se pravi za do 500km
20000*10%=2000*0,75%=15 evrov+25% gorivo=18,75evra.
gorivo stane vec za 500km.
Kje imam napako?
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
447
83
Nope, 10% je minimalna osnova od nabavne vrednosti avtomobila, ki jo dosežeš po 8. letu uporabe. Pri čemer je nabavna vrednost tista, po kateri si kupil (ali najel ali karkoli) vozilo, novo ali 10 let staro, nima veze. Žal prvih x let uporabe ne moreš preskočit... to bi bilo podobno kot v tistem vicu, ko pride človek spraševat za službo in vpraša šefa po plači:
"Najprej 700€, čez pol leta pa jurja"
"OK, pridem čez pol leta"
mal heca mora bit
smile-1.gif


Lahko pa seveda preskočiš uporabo za zasebne namene, kot si napisal zgoraj. Ampak to še vedno pomeni, da si prvih nekaj let brez avtomobila.

Boniteta za rabljeno vozilo je torej manjša, ampak samo toliko, kolikor je cena rabljenega nižja od cene novega. Vedno pa začneš pri 100%.

@LaUros: tega vprašanja ne razmuem najbolje
Citat:

Ce placujes boniteto, ga torej lahko uporablja tudi druzinski clan. Kaj pa pri najemu?
Boniteta in najem sta dva različna pojma, ki nimata neposredne povezave. Najem (operativni lizing) je način pridobitve vozila, druga je recimo nakup z lastnimi sredstvi ali finančni lizing. Ne glede na to, kako si pridobil vozilo pa moraš v primeru njegove uporabe v zasebne namene obračunat boniteto. Kar btw. razumi kot navidezno povečanje tvoje bruto plače, od katerega se obračunajo davki in prispevki, tebi pa namesto neto dela ostane pravica do uporabe vozila.
 
Nazadnje urejeno:

LaUros

Pripravnik
13. feb 2008
327
0
16
Ljubljana
Hvala za vse odgovore in pojasnila.

Malo sem se cudno izrazil - ce te prov razumem, v vsakem primeru lahko druzinski clan uporablja avto, ti pa v vsakem primeru placujes boniteto?
Je v katerem primeru potrebno ves cas pisariti potne naloge?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.070
6.917
113
pri taščici
Mislim da ja
blazko; nekje zgoraj mislim da si omenjal 5 let cepra mi matematika ni sla skupaj-5x15=75 in ne 90
da popravim zgornji izracun
kupiš 8 let star avto za 5ke
5000*7,5%=37,5 evra+25% gorivo=cca 47e
letno to pride cca 560 evrov.
Minus je pa birokracija s potnimi nalogi katere moras pisati "vnaprej"
ni nekega waw profita napram 37 c/km za katere lahko potni nalog tudi na koncu meseca napises.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
447
83
Citat:
Malo sem se cudno izrazil - ce te prov razumem, v vsakem primeru lahko druzinski clan uporablja avto, ti pa v vsakem primeru placujes boniteto?
Da.


Citat:
Je v katerem primeru potrebno ves cas pisariti potne naloge?
Potne naloge pišeš samo za službene poti, ne glede na lastništvo vozila (tvoj ali od firme). Za zasebne poti pač ne. Če uporabljaš vozilo do 500km mesečno moraš tudi paziti, da imaš razliko do dejansko prevoženih kilometrov krito s potnimi nalogi, drugače si v prekršku.


Citat:
blazko; nekje zgoraj mislim da si omenjal 5 let cepra mi matematika ni sla skupaj-5x15=75 in ne 90
Mišljeno je bilo, da po 4. letu pada nabavna vrednost 10% letno, do takrat pa 15%.
EDIT: sem preveril, ni do 5. ampak do 4. leta
1 leto....100%
2....85%
3....70%
4....55%
5....45%
6....35%
7....25%
8....15%
9 leto in naprej 10%


Citat:
letno to pride cca 560 evrov.
Tako nekako, koliko boš dejansko plačal to boniteto v višini 560€ pa moraš izračunat sam.


Citat:
Minus je pa birokracija s potnimi nalogi katere moras pisati "vnaprej"
Tudi če voziš na kilometrino, moraš praviloma pisat naloge vnaprej. V praksi seveda ni nujno tako, imaš pa v primeru nesreče (bog ne daj) ali obiska inšpektorja lahko težave.
 
Nazadnje urejeno: