Pred časom sem bil v podobni situaciji, nato sem po temeljiti raziskavi v lastni režiji uvozil avto iz Nemčije, ko sem obupal nad ponudbo pri nas. Primerjalno gledano je bila Alhambra cenejša od Sharana oz. sem ob enaki ceni dobil več opreme. Sicer pa so razlike v:
- Sharan ima: DLA (Dynamic Light Assist), ACC radarski tempomat in LED dnevne luči (slednje je omenil tudi MTL)
- Drugačna maska spredaj in zadaj, skupaj z obliko luči, to je zgolj stvar dizajna
- Določeni senzorji in elektronika, npr. kontrolni modul za ključavnico voznikovih vrat je pri Alhambri Made in Romania, pri Sharanu pa Made in Germany, verjetno to ni izoliran primer
DLA Alhambra nima in po mojih info tudi ne bo imela, 2019 modeli Alhambre bodo imeli ACC oz. bi se ga teoretično dalo tudi nadgraditi.
Glede ostale opreme: toplo priporočam DSG menjalnik, pri avtu tega ranga in velikosti je dobrodošel. Minus je dodaten servis na 60k in 2-3 % višja poraba na AC zaradi krajših prestavnih razmerij. Naslednja super zadeva je Webasto ogrevanje na daljavo. To ima dosti vozil v DE in če nimaš zaprte garaže, pride pozimi še kako prav. Usedeš se v ogret avto z odtajanimi stekli - čisti luksuz. Pri starejših modelih je fino imeti vsaj RCD510 radio (se da nadgraditi za normalno ceno), medtem ko mene serije 310/315 ne prepričajo, navigacija je itak superiorna na vsakem telefonu z Google Maps... Ampak pri facelift modelu tega "problema" nimaš. Osebno mi je fajn še Light Assist, deluje dovolj dobro večino časa oz. situacij, je pa seveda VW-jev DLA še boljši. Xenon po želji, osebno mi je to muß.
Memory paket je komot, če avto redno uporabljata dva voznika z veliko razliko v višini ... se potem avtomatsko nastavijo zunanja ogledala in sedeži glede na ključ, ampak drugače je tudi funkcija sinhroniziranega poklopa špeglov zadosti komot. Elektronskega zapiranja vrat oz. kuferama nimam ... bi pa slednje prišlo prav v kombinaciji z easy open in Keyless.
Sedeži - osnovna izvedenka oz. Trendline imajo potrjeno slabše sedeže in se ne dajo poklopiti (sovoznikov). Pazi, ker imaš včasih top opremljen avto in šele po VIN vidiš, da je naloadan Trendline. Zadnji sedeži po mojih izkušnjah nudijo dovolj prostora tudi za višje odrasle (košarkaši in odbojkaši izvzeti), medtem ko lahko 3. vrsto enostavno odstraniš s Torx vijaki, če že dobiš avto s 7 sedeži. Enako velja za 2. vrsto, če je kdaj potreba: 6x Torx in odklop airbagov. Ni ravno 30-sekundna zadeva, ampak opraviš kljub temu doma. Sicer je prostora zares ogromno, sploh ob podrtih sedežih.
Kar se samega avta tiče pri skoraj 200k (od tega 60k v mojem lastništvu) zgolj dve izredni okvari (enkrat senzor višine, enkrat ključavnica vrat), pri prejšnjem lastniku 1x park senzor, ostalo tankaj in vozi. Seveda pa je po mnenju povprečnega slovenskega kupca voz z 200k samo še za v prešo
Avto je odličen, prijetno udoben, z zanesljivo lego na cesti in 140 KM TDI je dovolj tudi za kakšna tesnejša prehitevanja (ne pogrešam več moči, kickdown naredi svoje). Ob priliki bi rad sprobal DCC prilagodljivo podvozje, pa morda ACC za stop&go promet v zastojih. Dieselgate updata nisem delal in tudi ne nameravam, a če boš imel uvožen avto bo to že na žalost narejeno (se pa da revertati pri tunerjih). Poraba realnih-izračunanih ~6.5 l/100 km ob 90 % vožnje po AC. Prideš komot tudi pod deklariranih 5.7 litra, če se cijaziš po regionalkah v 6. prestavi.
Minusi? Zasnova avta je iz leta 2010 in nima predvidenega naslednika, po mestu je malo velik in okoren (v primeru ozkega parkiranja), v kombinaciji z merami in razmeroma visoko maso so temu primerne vozne lastnosti na zavitih cestah, ampak kdor je to kupil za dirkanje čez ovinke je malo falil. DSG je razen pri 4Motion izvedbi omejen na 6 prestav, kar na AC pomeni previsoke obrate in posledično porabo. Auto-hold se ne da nastaviti na najnižjo silo in pri hitrejšem speljevanju cukne, ker prepozno popusti.
Kot zanimivost, verjetno zaradi novega cikla porabe v 2019 konfiguratorjih ni več na voljo močnejših dizlov s 184 KM in tahudih bencinarjev
Prav tako zaenkrat ni 4Motion/4Drive DSG izvedenke.