prometna nesreča in nedelovanje ABS

noviUporabnik

Zelenc'
17. maj 2009
1
0
1
Pred dvema dnevoma smo imeli prometno nesrečo, kjer je na srečo utrpela škodo samo pločevina. Ker se z drugim voznikom nisva našla skupnega mnenja o krivdi, sva to tudi zapisala v EU poročilo. Policisti so pripisali krivdo obema (???) in rekli, da dobiva oba sodnika za prekrške.

Po sledovih zaviranja se jasno vidi (krepki, neprekinjeni sledovi), da drugemu vozilu ni deloval ABS (je vozilo višjega razreda in letnika, kjer je že dolgo pred tem modelom vsaj ABS serijsko povsod vgrajen).

Ima mogoče kdo kakšne informacije ali izkušnje, če lahko in kje (zavarovalnica, sodnik, ...) to obrnemo sebi v prid?

Hvala za vsak koristen odgovor.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Obrnil bi lahko sebi v prid, če bi bilo zakonsko opredeljeno obvezno delovanje ABSa. Pa ni. Na tehničnem tega ne preverijo, ampak samo zavorno silo...tko da, žal, nič ne bo.
p.s. a ti je v rit priletel?
 
Nazadnje urejeno:

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.252
328
83
Mogoče raje ne. Če abs ni deloval, je v vozilu najbrž gorela oranžna opozorilna lučka. Če se je kljub temu vozil (avto, ki ni brezhiben), potem se temu reče vsaj huda malomarnost, kar je zadosti za dokazovanje krivde. Mogoče tožba proizvajalca vozila, če dokaže, da abs ni delal, da je vozilo v garanciji, da tudi senzorika napak za abs ni delala, skratka amerika....
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Če ABS ne dela, gori lučka. Zakaj ni to zrihtal, je pa njegova stvar. To dvoje ti dam prav, vse ostalo kar si napisal je pa bedarija.
grin1.gif

p.s: če ti ABS ne dela, ti zavore delujejo normalno! To je pa dovolj za opravljen tehnični pregled....
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
Tako je. Mene je samo opozoril,da naj zrihtam ABS, ker je lucka pac gorela....drugace se pa normalno peljes s takim avtom, isto kot z enim, ki abs-a sploh nima.....tko da, ni treba pretiravat s takimi izjavami, da je to neko hudo kriminalno dejanje....
bonk.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Ce ima avto ABS in je ta v okvari zavore delujejo normalno. Drugace pa je ce ima evto EBS.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Brez zamere, ampak tudi vozila z ABS puščajo sledove zaviranja!
rolleyes-1.gif


Recimo sedaj v toplem vremenu z zimskimi gumami tudi z ABS potegneš črto BP ..

Skratka to da je nekdo kriv ker mu (naj) nebi delal ABS je tak iz trte izvit izgovor.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Pri meni do sedaj z vsemi avtomobili, ki sem si jih lastil, ni avto z ABSom naredil črte. Gume nimajo veze s tem, senzorji na vsakem kolesu pa še kako. Če ti ABS potegne črto,vidno, potem je fuč senzor na tem kolesu. Pa tudi na snegu mi ni blokiral kolo, razen zadnji meter oz. tik preden se avto ustavi. Ampak to je tako sprogramirano, saj kolo, ko zablokira, potlači sneg in le ta ga (lahko) hitreje ustavi.

Je pa res, da iskati izgovor za nesrečo zaradi nedelovanja ABSa je...
bonk.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Verjemi da tudi z ABS lahko potegne črto.

Senzor je dejansko na "osi" in tam meri hitrost vrtenja osi .. platišče se načeloma vrti z enako hitrostjo, drugače je z gumo, ki je "mehak" material. Ob močnem zaviranju pri velikih hitrostih nastane precej velik pristisk na gumo in dejansko se guma deformira. Ker se guma v taki "obliki" ne more vrteti tako zdrsne (in ja, naredi črto). Pojav je še posebej viden na mehkih gumah oz. na gumah z velikim presekom (balon), na nizkopresečnih letnih gumah seveda tole ne bo vidno.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Če ta teorija drži, je to logično. Balonov pa nisem dosedaj imel nikoli...bom probal še na moji italijanki.
p.s. kakšno vezo imajo potem zobniki na strani končnika?
confused-1.gif
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.252
328
83
Saj zato sem napisal da je ostalo Amerika (če bi dokazal da je avto pod garancijo, da ABS ni delal, da tudi lučka za ABS ni delala, pa bi morala, da je računal na ABS, da se pri delovanju ABS nesreča ne bi zgodila, pa še da bi bil v Ameriki, bi mu mogoče uspelo
write.gif
). Ampak nismo v Ameriki, pa tudi ostalo ne drži, tako da je kot ste napisali (in sem napisal)...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.061
5.659
113
http://www.carbibles.com/brake_bible.html

The hidden gremlin of ABS - what they don't advertise.

If you look at the statistics for crashes, a large percentage of them are "fender benders" - low-speed impacts that only do a little damage and so slow that the vehicle occupants are in no danger; less than 15mph normally. I'll give you one guess what the typical "minimum activation speed" is for ABS. That's right. Your average ABS system is useless much below 15mph. Seriously. Try it yourself. Find an empty road on a slight downhill grade - even better if its on a dewy morning. Run your ABS-equipped car up to about 15mph and jam on the brakes as hard as you can. The car will skid to a stop and the ABS system will remain totally silent.
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Če imaš kakšne mehke gume in zaviraš na meji, toliko da se ABS še ne vklopi, se poznajo črte.
Če pa močno pohodiš zavorno pedalo, potem so pa črtkane črte, zaradi delovanja ABSa.

Pri veliki večini primerov je ABS sigurno prednost, kdaj pa tudi ne. Če je naprimer tisti trenutek ko močno zaviraš eno kolo na asfaltni površini, drugo pa ravno na kanalizacijskem jašku, se pelješ z isto hitrostjo še nekaj metrov, nato začne šele zavirati. Sprobano na večih avtomobilih.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Zato je pa nadgradnja ABSa, EBD (Electronic Brake Distribution), ki deluje tudi v navezi z ESPjem.
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Kakšna pa je funkcija EBDja?
redface-1.gif

Drugače je pa tudi za ESP enako... v npr. 99% je zelo koristen, v 1% pa lažje sam obvladaš avto.