Predpriprava za domačo polnilno postajo

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Živjo,

sodelujem pri izgradnji enega luštnega večstanovanjskega naselja, kjer bo imelo vsako stanovanje svoj nadstrešek in včeraj smo imeli na sestanku debato, kako izvesti predpripravo, da si bo stranka v primeru nakupa električnega avta lahko omislila polnjenje le-tega. V projektu je predviden elektro priklop (ena navadna + ena trofazna vtičnica), zaenkrat več kot toliko ni, je pa arhitektom v velikem interesu zadeve pripraviti lično in korektno.

Malo sicer spremljam zadeve, nisem pa prišel čisto do nekega suverenega zaključka glede domačih polnilnih postaj. Namreč, zanima me, ali je le vtičnica dovolj (ima vsak avto priložen kabel), ali pa se trend nagiba k tem, da boš moral imeti namensko polnilno postajo za polnjenje avtomobila? ...in, ali nisem zasledil, ali pa dejansko ni trenda, da bi polnilne postaje za na zid izgledale vsaj kolikor toliko podobno, da bi lahko predvidel prostor (dimenzijsko) že v naprej?

lp
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Jaz si ne v delal nepotrebnih stroškov.
Bi pa na vsakem nadstrešku imel neko dozo, in do nje nek močnejši trifazni kabel, oziroma vsaj neko pošteno cev, po kateri bi lahko kasneje potegnil željen kabel.
Potem pa ob nakupu avta vsak posebej rešuje polnjenje iz te doze naprej. Ker zadeva se bo najbrž še precej spreminjala, in danes ljudem prodajati neke zadeve katere ne bodo nikdar potrebovali, je....?!

Kako pa boste rešili obračun elektrike . Vsak nadstrešek svoj (odstevalni) števec?
Mogoče bi pri vsakem pustil neko 1f vtičnico da lahko posesas avto ali kaj podobnega. Seveda ce boste imeli resen obračun elektrike. Sicer bo hitra huda kri, ker sosed vsak vikend sesa avto, jaz pa samo vsak mesec, placava pa oba enako.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Predpriprava je že upoštevana in zavedena v projektu. Vsako parkirno mesto je lastniško urejeno in ima iz pripadajočega stanovanja potegnjen kabel, tako da se izogne problematiki obračunavanja energije. Načeloma je ideja, da bo imel vsak svojo pod ključem, bo pa itq imel opcijo, da si na daljavo prižge/ugasne dovod elektrike do svojih vtičnic (stanovanja imajo vgrajen SmartHome sistem in dovod v nadstreške bo vezan preko upravljanega kontaktorja). Vtičnice se pripravijo neglede na tip avta, ker vsakega je treba tu in tam posesta
grin1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
To je tako, kot sem si jaz uredil, torej oz stanovanjske omarice potegnjen kabel do garaze.

Pomemben podatek tukaj je, kaj boste pripeljali do stanovanja? 3x32A ali kaj drugega?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
(hitro?) Polnjenje avta zahteva 3x32A?
Običajno stanovanje ima največkrat dovolj 3x20A kar je 7kw.
3x32 je obračun 22kw.
To je 3x več od 7kw. Se pravi vsak mesec cca 25 evrov za elektriko več ne glede na porabo.
Že 3x25A zadevo prepolovi (10kw)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Glede na razdaljo do stanovanja je tu verjetno bolj na mestu vprašanje preseka kabla in da je zadeva future proof bi dal kable, ki prebavijo 3x32A.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ni nujno. V nasa stanovanja je bilo prvotno misljeno, da bi imeli trifazno elektriko, zato imamo tudi potegnjene 5x6mm2, potem pa so nas priklopili z 35A enofazno po teh trofaznih kablih.
Posledicno imam do garaze le enofazno do 25A.

Odvisno od tega, kaj jim bodo dejansko pripeljali do stanovanj je odvisno, kaj potegniti naprej do uporabnikovih garaz.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Glede na razdaljo do stanovanja je tu verjetno bolj na mestu vprašanje preseka kabla in da je zadeva future proof bi dal kable, ki prebavijo 3x32A.

Za presek kablov ni potrebno skrbeti. Odisej oz njihov elektricar bo gotovo znal oceniti debelino kabla za zahtevano razdaljo.

Kar je pomembno vedeti je to, kaksen priklop bo prisel do stanovanj. Enofazni? Trofazni? Koliko Amperov?
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Jaz bi povlekel kable ki omogočajo glavne varovalke 3x35A in polnjenje do 3x32A,
od števca do razdelilca 10mm2 od razdelilca do nadstreška 5x6mm2
stanovanje se priklopi na 3x20A in uporabnik ima možnošt preklopa na 3x25A ali 3x35A

Pri nadstrešku bi montiral plastično omarico npr Prebil Plast 450x600 pod ključem
v katero se pripelje kabel 5x6mm2 v omarici pa
FID 40A 30mA tip A
3-polna varovalka C16A
vtičnica 5-polna 16A
od 1 do 3 šuko vtičnice


Velika omarica zato da vanjo lahko shraniš tudi polnilni kabel.
Polnilno postajo bi uporabnik lahko namontiral zraven, npr nekaj takega kar prodaja Petrol
http://www.petrol.si/na-poti/za-vozilo/elektromobilnost/domace-polnilnice
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
V tvoji konfiguraciji, ce EV ne bo omogocal trifaznega polnjenja, se bo lahko polnil z maksimalno 16A enofazno.

Kaj, ce bodo stanovalci kupili npr. Soul EV, AmperaE, Nissan Leaf, e-Golf? Ni nujno, da bodo vsi kupovali i3 ali Zoe ali Teslo.

Moj predlog bi bil, da je do stanovanj potegnjeno 3x32A, ena od treh faz gre do nadstreska, torej 1x32A, za stanovanje pa ostaneta 2 fazi.
Pri taki konfiguraciji bosta stanovanje in EV neodvisna od obremenitev drug do drugega in stanovalcem se ne bo potrebno obremenjevati, da ce se jim polni EV, da ne smejo pognati se pralnega, pomivalnega stroja, pa se kaj, hkrati, EV pa se bo se vedno lahko polnil s 7.2kW (tudi Zoe in Tesla in i3 z enofaznim polnilcem), kar je v eni noci za 56kWh, kar zadostuje za minimalno 250km dnevnega dosega pozimi in cca 350km poleti.

Seveda, do vsakega nadstreska se potegne drugo enofazo, zato da se bremena na fazah enakomerno porazdelijo, ne da bi ponoci bile vse dvefazi razbremenjeni (stanovanja), tretja enafaza pa bi bila polno obremenjena od vseh EVjev, ki bi se hkrati polnili.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
(hitro?) Polnjenje avta zahteva 3x32A?
Običajno stanovanje ima največkrat dovolj 3x20A kar je 7kw.
3x32 je obračun 22kw.
To je 3x več od 7kw. Se pravi vsak mesec cca 25 evrov za elektriko več ne glede na porabo.
Že 3x25A zadevo prepolovi (10kw)

Priklop 3x35A je brez porabe 44,32EUR/mesec, tisti ki to rabi mu ni problem doplačat nekaj EUR,
pomembno je le da so kabli pripravljeni, inštalacije se dela za 40 let naprej.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
E, ravno za to sprašujem, ker vem da ste znalci. Torej pri nekaterih avtih trofazno polnjenje dejansko ne gre in je tista vtičnica brezveze-neuporabna? (Tudi če se kupi polnilna postaja - ker kot razumem koncept, razni plug-in avti grejo na običajno vtičnico?) Razdelitev enofazne vtičnice na vsakem stanovanju na drugo fazo niti ni slaba ideja (čeprav izvedbeno malo zakomplicira), tako da ne bo elektro imel težav
smile-1.gif


Gradnja je na nekako tak način, da so po štiri stanovanja v objektu, pred njim pripadajoči parkingi. Razdalje torej ne bodo problem. Stanovanja bodo imele v štartu (trenutno projektirano) priklop glavne varovalke 3x20A z možnostjo nadgradnje. Kak kabel je predviden za ven še nisem čisto ziher, ali bo 5x2,5mm2 ali bo 5x4mm2 ali kaj več. Cevi so skopali prejšnji teden, ven vlačilo se bo čez en mesec tako da je še čas
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Skupni imenovalec vseh EVjev je enofazni prikljucek, tako da s tem ne mores zgresiti. Vsi EVji pridejo s polnilnim kablom, ki ima Schuko vtikac z 10A.
Pri majstrih, kakrsen je slovenski Metron (Pecjak) dobis suko polnilne kable, ki omogocajo polnjenje do 16A, zato priporocam, da ce boste montirali suko vticnice pod nadstreske, da montirate industrijske kvalitete, to so tisti, s podaljsanimi jezicki znotraj luknjic, da je kontaktna povrsina cim vecja in s tem toplotne izgube na kontaktu vticnica/vtikac cim manjse.

Drugace pa ja, trofazna elektrika do stanovanj, ena faza do nadstreska, ostali dve fazi za stanovanje. In ne sparati z debelino kablov - naj bodo futureproof, ce bi si kdo od stanovalcev zazelel mocnejsi priklop, tako da do nadstreskov predlagam 5x6mm2. Za zacetek lahko fazo in nulo date na vsak svoj par zic, zemljo pa na peto zico - tako imam jaz. S tem bodo izgube se manjse, hkrati pa je kabel predpripravljen na morebitno 3x32A nadgradnjo v prihodnosti, ce bi si kdo zazelel.

Ampak, kot sem rekel ena faza z 32A do nadstreska poskrbi za vse EVje in vec kot zadostuje tudi za daljse dnevne dosege.

Vi pripravite instalacijo in za zacetek pod nadstresek prikljucite na tiste industrijske suko vticnice, o katerih sem govoril, ko pa si bo kdo kupil kaksen EV, si pa sam postavi omarico in polnilno postajo, za katero se bo sam odlocil.
Kaj pa ves, mogoce bodo nekateri samo sesali avte, drugi pa bodo imeli AmperoE.
Ne z omaricami in overkilli obremenjevati s stroski vse stanovalce. Kdor bo montiral polnilno postajo, mu bo ze elektricar dogradil vse potrebno.
 
Nazadnje urejeno: