Citat:
Vprašanje 1: V tujini sem kupil navigacijsko napravo, ki se mi je pokvarila. Naprava je še
v garanciji in jo nameravam vrniti prodajalcu, ki mi jo bo zamenjal. Kaj moram narediti,
da po zamenjavi ne bom plačal carine? (1. 1. 2015)
Odgovor
V splošnem velja, da se za blago, ki se začasno izvaža na popravilo, uporabi postopek
pasivnega oplemenitenja. Pri pošiljanju pokvarjenega blaga v tretjo državo oseba izpolni
ustrezen obrazec za popravilo in priloži izjavo, da se blago pošilja na popravilo v garanciji.
Če se bo izdelek poslal preko Pošte Slovenije, se je treba z blagom oglasiti v Finančnem uradu
uradu Ljubljana, Oddelku za carinjenje Pošta, Cesta v Mestni log 81, 1000 Ljubljana (tel. 01 476
7500).
V primeru, da bo izdelek poslan v tretje države preko podjetja, ki se ukvarja s poštnimi
storitvami (DHL, TNT, UPS, itd.), je treba podjetje izrecno opozoriti, da se blago začasno izvaža
na popravilo.
Carinske formalnosti (vložitev deklaracije in carinski postopek) pri začasnem izvozu in
ponovnem uvozu bo v primeru poštnega pošiljanja za vas opravila Pošta Slovenije oz. izbrano
podjetje.