Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
hvala za vse nasvete
Me pa zanima še naslednje. Kdaj se plača davek državi, sproti, za mesec nazaj, enkrat letno ...?
Med letom plačuješ akontacije za davek, ob koncu leta oz. najkasneje 30 dni po oddaji davčnega obračuna doplačaš oz. dobiš povrnjeno razliko med plačanimi akontacijami ter obračunanim davkom. Prvo leto plačaš akontacije od ocenjenega dobička (torej ob odprtju dejavnosti predvidevaš koliko približno bo dobička), vsa naslednja leta se akontacija obračuna glede na oddan davčni obračun za preteklo poslovno leto.
Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
Kako pa je z amortizacijo ... recimo računalnika?
Amortizacija računalnika....kot je že nekdo napisal računalnik vpišeš med osnovna sredstva in ga amortiziraš. Za računalniško opremo je največja davčno priznana stopnja amortizacije 50% letno, torej ti celotno preide v strošek najprej v 2 letih. Za vso ostalo opremo je največja davčno priznana stopnja amortizacije 20% letno, torej opremo zamortiziraš najprej v 5 letih.
za določena OS ti vsaj trenutno (odvisno kaj se bo vlada spomnila za naprej) pripada tudi 30% olajšave za investiranje.
Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
Kako je z računovodstvom? Najprej sem mislila, da bi sama vodila knjigo po sistemu enostavnega knjigovodstva (al kako se že reče), a vidim, da mi osnovni pojmi te dejavnosti niso jasni, zato bi to raje prepustila profijem. Kako se potem računovodstvu to plačuje pavšalno, neglede na to koliko računov na mesec imaš, al za vsak račun posebaj? Kakšne so okvirne cene.
Računovodstvo....V kolikor se ne spoznaš vsaj na osnovne pojme ti predlagam, da si poiščeš računovodski servis.
Glede plačila računovodstva se lahko zmeniš po pavšalnem znesku ali plačilo po uri opravljenega dela.
Vsaj pri nas je tako, da se za prvo leto skoraj vedno plačuje po opravljeni uri dela....torej plačilo po urah. Za naprej ko se malo vidi kako dejavnost lavfa in koliko je približno dela z vodenjem poslovnih knjig se lahko določi pavšalni znesek npr. na mesec.
Cene....osnova urne postavke ca. 20€ + DDV, pavšal od ca. 100-120€ mesečno naprej....odvisno od velikosti stranke ter zahtevnosti vodenja. Torej vsak ima nekaj posebnosti....
-Zanezanec za DDV / nezavezanec za DDV,
-Obračun DDV-ja mesečno (vsi začetniki + večji zavezanci za DDV / obračun DDV-ja tromesečno
-DDV po plačani realizaciji
- vodenje materialnega knjigovodstva ali samo vodenje glavnih knjig
...
...
..
-obračnni plač....prispevkov.....in ostale posebnosti, ki so od stranke do stranke različne
Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
Kaj pa je bolje da sem zavezanec za DDV al da nisem?
odvisno koliko bo prometa (ali boš avtomatsko morala biti zavezanec za DDV) ter s kakšno dejavnostjo se boš ukvarjala (storitveno / proizvodno) in kdo so tvoje stranke (podjetja/fizične osebe)
Torej v kolikor bo dejavnost bolj proizvodna, računaj da si lahko pri nakupu materiala, strojev, opreme ipd. v kollikor si zavezanet za DDV le tega tudi odbijaš....torej nakupuješ stvari brez DDV-ja. V kolikor bo šlo
Glede na to kdo so so tvoje stranke.....v kolikor so bolj fizične osebe oz. nezavezanci za DDV jim je bolje če jim izstavljaš račune brez obračunanega DDV-ja saj si ga tako ali tako ne bodo mogle odbijati, torej lahko svojo storitev obračunaš več. Oz če ti povem na primeru....v kolikor si zavezanec za DDV lahko ti izdaš račun za 120€ (100€ zaračunaš svojo storitev + 20€ddv-ja), stranka fizična oseba bo plačala 120€ kar je zanjo končni znesek.
V kolikor nisi zavezanec za DDV boš lahko storitev obračunala po 120€, torej bo šlo 120€ v tvoj žep in bo stranka plačala enako 120€, ali pa obračunaš npr. 110€ (v tvoj žep gre 10€ več kot če si zavezanka) stranka pa plača tudi 10€ in boš cenovno bolj konkurenčna drugim ponudnikom
torej malo premisli katerih strank je več.....fizičnih ali pravnih oziroma ali je več zavezancev za DDV ali je več takih, ki niso zavezanci za DDV