Pri ZM ni potrebno.
https://www.zav-mb.si/fileadmin/dokumenti/Promocija/Zlozenke/ZM_Denar_na_roko_web.pdf
Največja "odškodninska" družba pri nas reklamira, da so v njihovih vrstah zaposleni največji strokovnjaki odškodninskega prava in celo magistri. Krasen tralala.
Že sama logika pove, da strokovnjak ne bo pisal odškodninskih zahtevkov, katere sestavljajo na "Obrazcih" samo cifre spreminjajo in podatke. Večinoma imajo zaposlene ljudi s srednješolsko izobrazbo, ki samo zbirajo dokumente in jih posredujejo dalje odvetnikom, s katerimi sodelujejo.
Takšna odškodninska družba se na veselo reklamira z zavajajočimi oglasi, pri čemer ne pozabljajo niti na "konkurenco". Tako je bilo zadnjič mogoče prebrati, da če greš k odvetniku vzame provizijo od 10-15%.
Gre za klasično zavajanje.
Plačilo odvetnika po pooblastilu je možno na dva načina:
- po odvetniški tarifi (to priznavajo zavarovalnice in povrnejo stroške direktno odvetniku) in
- po dogovoro o pavšalni nagradi od 1% - 15%. (tega ne priznava zavarovalnica, ampak zgolj po tarifi).
Tarifa je nastavljena tako, da za poravnavo velja 100% povišek, zato je dogovor o pavšalni nagradi pri nižjih zneskih (teh ko je največ) v škodo odvetnika, saj dobi bistveno manj.
Poglejmo primer, da bo vsem popolnoma jasno kakšna mafija so odškodninske družbe:
Odškodnina = 1000 EUR.
Odvetnik:
a. plačilo po tarifi = 183,60 EUR brez ddv
b. plačilo po pavšalu = 10 (1%) EUR do 150 (15%) EUR brez ddv (zagotovo pa noben ne kasira več kot 10%)
Stranki zavarovalnica izplača 1000 EUR odškodnine, odvetniku pa po predloženem računu nakažejo stroške vedno 183,60 EUR.
V primeru, da je bil sklenjen dogovor o pavšalu zavarovalnica kljub temu plača stroške po tarifi 183,60, tako odvetnik dobi celo več kot pa se je zmenil s stranko.
Če bi se lahko odvetniki reklamirali, bi se torej lahko reklamirali tako, da bi reklamirali 0% provizijo !!! , ker itak dobijo svoje po tarifi.
Odškodninska družba:
Odškodnina=1000 EUR
S stranko se dogovorijo za pavšalno provizijo, ki zgornje meje nima (pri odvetniku je omejena z zakonom), ima jo le v zakonu (OZ), ki govori o oderuštvu. Ponavadi imajo provizijo od 4%-15%.
Zavarovalnica stranki izplača 1000 EUR, od tega pa mora stranka plačati družbi provizijo od 40 do 150 EUR, tako da dobi izplena le 850-960 EUR + ddv na storitev.
Zavarovalnica takim družbam ne priznava stroškov po odvetniški tarifi (logično, saj niso odvetniki) oziroma jim stroškov sploh ne priznava.
Varianta 3, ki je skrita očem in uveljavljena praksa.
Nekdo se spomni in ustanovi odškodninsko družbo, lahko je po izobrazbi celo mesar (brez zamere) in ne ve niti, da se predpisi objavljajo v Uradnem listu. V nekaj primerih je znano celo, da so ustanovitelji takšnih družb bili celo odvetniki.
Kako d.o.o. odgovarja itak vemo, odvetniki pa imajo sklenjeno zavarovanje.
Takšna družba hitro naveže stik s kakšnim odvetnikom, s katerim se zmenijo, da mu bodo dostavljali oziroma kar pripravljali v njegovem imenu zahtevke z njegovim žigom, da bodo zahtevki na zavarovalnico prihajali kar v imenu odvetnika.
Stranka za notranje razmerje seveda ne ve. Odškodninske družbe pa so nekatere izjavljale, da ima lahko vsaka družba svojega odvetnika. To je že res, vendar da zastopa zadeve in probleme družbe, ne pa za zadeve strank, ki morajo dati pooblastilo neposredno.
Odškodnina = 1000 EUR
Odvetnik, ki je vložil v svojem imenu zahtevek spet dobi 183,60 EUR, vendar od tega odtrga nek procent (tudi 50%) odškodninski družbi, ki je zrihtala posel, da je on lahko samo čičal in pritinisl štampiljko.
Stranka pa spet dobi od 850-960 EUR - ddv, saj je dala pooblastilo družbi s katero se je zmenila za pavšal.
Zaključek:
V odškodninski družbi so vpleteni
- umazani odvetnik, ki na tak način zbiranja strank nelojalno konkurira ostalim
- umazana odškodninska družba, ki se na veliko reklamira
Zadnja taka afera je bila npr. v Mariboru. Odškodninska družba je na urgenci plačevala sestram/tehnikom neko nagrado, da so jim takoj posredovali podatke bolnikov, nakar je družba čez par dni bolnikom na dom poslala "reklamo", seveda osebno naslovljeno
- uboga stranka ki nima pojma kaj se dogaja.
Kaj pa dela reklama in agresivno oglaševanje, zavajanje ljudi itd. pa je vsem znano. Zanimivo, da ne odvetniška zbornica, ne varstvo potrošnika ne ukrenejo ničesar pametnega...