Odgovornost javnih uslužbencev za svoje delo

  • Ustvarjalec teme Izbrisan uporabnik #9334
  • Začetni datum

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Ta komentar na Žurnalovi strani je dober:

''Predlog so poslali pravosodnemu ministrstvu in zdaj nestrpno čakajo zavrnilni odgovor. Le s čim ga bodo tokrat argumentirali in poskusili ohranjati obstoječi sistem nazadovanja in vsesplošnega razsula v Sloveniji, se sprašujejo.''
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
sploh nisem bral, sem sklepal po naslovu.
hvala za razlago.

upam na uspeh. danes ko komu povem kaj si mislim o njegovem delu, dobim čustvene izpade in strokovno samostojnost. če uspe, bom z veseljem tiho in vlgal zahteve za presojo oz odgovornost.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Jaz do zdajle nisem vedel za to združenje, da obstaja. Zame je to obrat v pravo smer in srčno upam, da se bo prijelo.
 

Tenforest

Guru
3. sep 2007
5.820
555
113
42
povsod malo
hysterical-1.gif
 

Trigger

Guru
13. avg 2007
2.510
1.927
113
na temni strani lune
ksz......

A ni vsak javni uslužbenec podpisal pogodbe, v kateri so opredeljene vse njegove zadolžitve
confused-1.gif

Če dela ne opravlja strokovno in pravilno, bi ga morali brez dodatnih zakonov sankcionirati. Tko pa v banana republiki potrebujemo zakone, da se lahko držimo zakonov o napisanih zakonih.
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.105
464
83
45
dolenska
E to. Da le sprejmejo čimprej. Kaj bo nadaljevalna tema? Policist mi ni spregledal pregorelo parkirno ali pas 2 metra pred domom, medicinc in dohtr bosta stancala zaposlene in napol pregled opravila, pravosodni bodo vršil pritisk na barabe da bodo čimveč pisarjenja mel.....
A ni boljše da rečemo, ajde odpustit pol JU, naj ostane najozja zlahta not in bo problem resen. A mislis da bo eden k je priden kasnej dobil odpoved k tvoj od sefa brat ali stric?
Eh, mislim da sem tole brezveze napisal, ker itak se motim
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ja, tudi moj način razmišljanja izhaja še iz tistih časov, ko je bilo to samoumevno.
 
13. jul 2011
2.677
626
113
Res žalostno, da naj bi potrebovali poseben zakon za sankcioniranje nevestnega dela. Pa naj bo, če je treba - podpiram. Se je pa treba zavedati, da bo potem za sposobne kadre potrebno bolj razvezati mošnjiček.
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Ne podpiram, razlog pa se skriva v drugem odstavku članka:
''Vse to bi ugotavljala posebna komisija, izrečena kazen pa bi se lahko gibala od opomina, omejitve pooblastil in premestitve na drugo delovno mesto pa vse do prepovedi opravljanja dela za čas od šestih mesecev do 10 let.''

V realnosti bo to izgledalo takole: ustanovilo se bo še nek nov organ, kjer bo zaposlenih še dodatnih 50 javnih uslužbencev, ki ne bodo delali nič.Vodja te komisije bo seveda politično imenovan, tako da bo postala še en aparat v rokah političnega obračunavanja.
 

Bush

Fizikalc
19. okt 2008
1.735
0
36
V ZUP je nekaj govora o upravni inšpekciji - http://www.dz-rs.si/wps/portal...s&mandat=VI
Citat:
307.b člen

(1) Če so pri nadzoru ugotovljene kršitve pravil upravnega postopka, ki imajo za posledico očitno prikrajšanje javnega interesa, pravic oziroma pravnih koristi strank, ali druge ponavljajoče se kršitve pravil upravnega postopka, ki niso odpravljene v določenem roku, lahko upravni inšpektor z odločbo odredi, da se uradna oseba ponovno udeleži usposabljanja za vodenje in odločanje v upravnem postopku.

307.d člen

Če je pri opravljanju nadzora ugotovljeno, da ima dejanje uradne ali druge osebe v konkretni upravni zadevi znake kaznivega dejanja, za katero se storilec preganja po uradni dolžnosti, mora upravni inšpektor to naznaniti pristojnemu organu oziroma vložiti kazensko ovadbo.

Drugače pa imaš na voljo še Kazenski zakonik ( http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=201250&stevilka=2065 ):
Citat:

258. člen - Nevestno delo v službi

Uradna oseba ali javni uslužbenec, ki zavestno krši zakone ali druge predpise, opušča svoje nadzorstvo ali kako drugače očitno nevestno ravna v službi, čeprav predvideva ali bi morala in mogla predvidevati, da lahko nastane zaradi tega hujša kršitev pravic drugega ali škoda na javni dobrini ali premoženjska škoda, in res nastane kršitev oziroma večja škoda, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do treh let.

259. člen - Ponareditev ali uničenje uradne listine, knjige, spisa ali arhivskega gradiva

(1) Uradna oseba, ki v uradno listino, knjigo, ali spis vpiše lažne podatke ali ne vpiše kakšnega pomembnega podatka ali s svojim podpisom oziroma pečatom potrdi uradno listino, knjigo ali spis z lažno vsebino ali s svojim podpisom oziroma uradnim pečatom omogoči sestavo uradne listine, knjige ali spisa z lažno vsebino, se kaznuje z zaporom do treh let.

(2) Enako se kaznuje tudi uradna oseba, ki uradno listino, knjigo ali spis z lažno vsebino uporabi v službi kot resnične ali ki uradno listino, knjigo ali spis uniči, skrije, jih precej poškoduje ali kako drugače napravi neuporabne.

(3) Kdor protipravno odtuji, uniči ali prikriva arhivsko gradivo, ali ga napravi neuporabnega, se kaznuje z zaporom od treh mesecev do treh let.

260. člen - Izdaja tajnih podatkov

(1) Uradna oseba ali druga oseba, ki v nasprotju s svojimi dolžnostmi varovanja tajnih podatkov sporoči ali izroči komu tajne podatke ali mu kako drugače omogoči, da pride do njih, ali zbira take podatke, zato da jih izroči nepoklicani osebi, se kaznuje z zaporom do treh let.

(2) Enako se kaznuje, kdor protipravno pride do tajnih podatkov, da bi jih neupravičeno uporabil, kakor tudi, kdor take podatke brez dovoljenja javno objavi.

(3) Če je dejanje iz prvega odstavka tega člena storjeno iz koristoljubnosti, se storilec kaznuje z zaporom do petih let.

(4) Če je dejanje iz prvega odstavka tega člena storjeno iz malomarnosti, se storilec kaznuje z zaporom do enega leta.

261. člen - Jemanje podkupnine

(1) Uradna oseba ali javni uslužbenec, ki zase ali za koga drugega zahteva ali sprejme nagrado, darilo ali kakšno drugo korist ali obljubo oziroma ponudbo take koristi, da bi v mejah svojih uradnih pravic opravila uradno dejanje, ki ga ne bi smela opraviti, ali da ne bi opravila dejanja, ki bi ga morala ali smela opraviti ali kako drugače zlorabila svoj položaj, ali kdor posreduje pri takem podkupovanju, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let in denarno kaznijo.

(2) Uradna oseba ali javni uslužbenec, ki zase ali za koga drugega zahteva ali sprejme nagrado, darilo ali kakšno drugo korist ali obljubo oziroma ponudbo take koristi, da bi v mejah svojih uradnih pravic opravila uradno dejanje, ki bi ga tudi sicer morala ali smela opraviti, ali da ne bi opravila dejanja, ki ga tudi sicer ne bi smela opraviti, ali kako drugače uporabila svoj položaj, ali kdor posreduje pri takem podkupovanju uradne osebe, se kaznuje z zaporom od enega do petih let.

(3) Uradna oseba ali javni uslužbenec, ki, potem ko opravi oziroma ne opravi uradnega dejanja iz prejšnjih odstavkov, zahteva ali sprejme v zvezi s tem nagrado, darilo ali kakšno drugo korist, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do treh let.

(4) Sprejeta nagrada, darilo in kakšna druga korist se vzamejo.

262. člen - Dajanje podkupnine

(1) Kdor uradni osebi ali javnemu uslužbencu obljubi, ponudi ali da nagrado, darilo ali kakšno drugo korist zanjo ali za koga drugega, da bi v mejah svojih uradnih pravic opravila uradno dejanje, ki ga ne bi smela opraviti, ali da ne bi opravila dejanja, ki bi ga morala ali smela opraviti ali da bi kako drugače zlorabila svoj položaj ali kdor posreduje pri takem podkupovanju, se kaznuje za zaporom od enega do petih let in denarno kaznijo.

(2) Kdor uradni osebi ali javnemu uslužbencu obljubi, ponudi ali da nagrado, darilo ali kakšno drugo korist zanjo ali za koga drugega, da bi v mejah svojih uradnih pravic opravila uradno dejanje, ki bi ga tudi sicer morala ali smela opraviti, ali da ne bi opravila dejanja, ki ga tudi sicer ne bi smela opraviti ali da bi kako drugače uporabila svoj položaj, se kaznuje z zaporom od šestih mesecev do treh let.

(3) Storilcu kaznivega dejanja iz prejšnjih odstavkov, ki je dal nagrado, darilo ali kakšno drugo korist na zahtevo uradne osebe ali javnega uslužbenca, pa je dejanje naznanil, preden je bilo odkrito ali preden je izvedel, da je odkrito, se sme kazen odpustiti, če to ne nasprotuje pravilom mednarodnega prava.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.478
9.778
113
EU
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Ne podpiram, razlog pa se skriva v drugem odstavku članka:
''Vse to bi ugotavljala posebna komisija, izrečena kazen pa bi se lahko gibala od opomina, omejitve pooblastil in premestitve na drugo delovno mesto pa vse do prepovedi opravljanja dela za čas od šestih mesecev do 10 let.''

V realnosti bo to izgledalo takole: ustanovilo se bo še nek nov organ, kjer bo zaposlenih še dodatnih 50 javnih uslužbencev, ki ne bodo delali nič.Vodja te komisije bo seveda politično imenovan, tako da bo postala še en aparat v rokah političnega obračunavanja.

Podobno kot se je zgodilo s poročilom Protikorupcijske komisije . Vsi bi s sklicevali da niso krivi, dokler sodišče ne dokaže. Potem bi dobili še nekaj tisoč primerov na sodiščih, ki bi se reševali deset let
bonk.gif
 

lanos

Majstr
4. feb 2011
6.655
450
83
hja.. res je vse odvisno, kaj se za tem skriva. Kdo spada zdaj pod "vsi javni uslužbenci" (ok... kr razložte mi kteri so vsi).
Javni usližbenec je predsednik države, parlamenta.......vmes pa xxxx....... čistilka, vratar. Nekako se mi zdi, da naj bi bilo to namenjeno vodilnim, ki so zaj_ebali milijarde državnega denarja. Prav bi bilo tako. To, da max 10 let takšen ne bi smel delati na takšnem delovnem mestu, ni vredu. Takšnemu prepoved zaposlitve v javni upravi. Če se bodo pa pod krinko tega zakona takšni skrivali in nameščali nepravilnosti podrejenim... bo pa huda. Še zmeraj bo takšen kader ostajal.
Zmeraj je veljalo in še velja, da če se dela... se tudi kdaj greši. Zmoti.....naredi napaka. In napaka se mora odpraviti s strani tistega, ki jo je storil. In če je nekdo po napaki izplačal nekomu 100000€ namesto 10000 se ne more enako tretirati kot neki čistilki, ki je pozabila izprazniti koš. Ali nek referent nekje pozabil poslati včeraj pošto in jo je šele danes. Če te je policist samo opozoril, da ti ne dela desna zadnja luč, mislim da ni zanemarjanje dolžnosti in da bi te moral kaznovati. (če ne sveti nobena, je drua zadeva) Luč "crkne" ko si sam v avtu. Če si v avtu nisi zunaj in ne gledaš če vse sveti.
Moje skromno osebni mnenje je, da bi ta zakon moral že skoz veljati in ga izvajati na najvišjih mestih najbolj.
Bojim se samo, da bi se vse skupaj izvajalo tako, kot pri "dolžnikih", ki jim rubijo. Tisti, ki je dolžen 20€, mu rubijo hišo... tisti ki je pa dolžen miljone, pa bicikl.
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
zakonski fetišizem. za vsak mušičji drek je potrebno sprejeti zakon, ki se ga potem nihče ne drži. za dobo 10 let bi lahko sprejeli moratorij na sprejemanje novih zakonov, dokler se ne bodo politiki in ostali držali starih in dokler se marsikaj ne porihta.
 

Bush

Fizikalc
19. okt 2008
1.735
0
36
Citat:
Uporabnik skala pravi:
zakonski fetišizem. za vsak mušičji drek je potrebno sprejeti zakon, ki se ga potem nihče ne drži. za dobo 10 let bi lahko sprejeli moratorij na sprejemanje novih zakonov, dokler se ne bodo politiki in ostali držali starih in dokler se marsikaj ne porihta.
Jaz bi raje dopolnil ZUP in Kazenski zakonik, ki sta sistemska zakona in ena izmed najbolj upoštevanih.
Glej moje citate iz teh dveh zakonov. To bi se lahko še poostrilo.

Se pa strinjam, da je regulacije preveč. Še tisti, ki so za to plačani (javna uprava), se zakonov niso sposobni zaradi kompleksnosti upoštevati. Kaj šele, da bi običajni državljan vedel, kjer je meja med legalnim in nelegalnim...
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
ja rahli popravki zakonov, predvsem lukenj v zakonih. regulacija novotarij, kjer je to potrebno. ampak nasplošno je stanje tako, da se pri nas sprejema zakone samo... no pravzaprav ne vem zakaj. mogoče da imajo pravniki po n kolenu delo...
pa janševi prazniki ko enkrat na leto sitnari s spreminjanjem ustave...

o preveč predpisih pa - smo bolj papeši od papeža.

zanimivo bi bilo tudi pogledati, koliko % zakonov se sprejme po skrajšanih/nujnih postopkih čeprav ni nobene nuje sprejemati take zakone.
 

lanos

Majstr
4. feb 2011
6.655
450
83
Citat:
Uporabnik Bush pravi:
Citat:
Uporabnik skala pravi:
zakonski fetišizem. za vsak mušičji drek je potrebno sprejeti zakon, ki se ga potem nihče ne drži. za dobo 10 let bi lahko sprejeli moratorij na sprejemanje novih zakonov, dokler se ne bodo politiki in ostali držali starih in dokler se marsikaj ne porihta.
Jaz bi raje dopolnil ZUP in Kazenski zakonik, ki sta sistemska zakona in ena izmed najbolj upoštevanih.
Glej moje citate iz teh dveh zakonov. To bi se lahko še poostrilo.



Se pa strinjam, da je regulacije preveč. Še tisti, ki so za to plačani (javna uprava), se zakonov niso sposobni zaradi kompleksnosti upoštevati. Kaj šele, da bi običajni državljan vedel, kjer je meja med legalnim in nelegalnim...
se z obema strinjam.
Tudi že iz obstoječih zakonov, bi se dalo našo elito spravit na v položaj, kamor oni spravljajo državljane RS.
In kot smo že ugotavljali, če se za vse največje napake "elite" ugotovi odgovornost, da je bil nekdo za nekaj plačan in je to naredil v svojo korist, zlorabil položaj.. ...kazen...plus povračilo sredstev. In verjamem, da je večina "elite" (če že ne vsi) okuženih. Slovenija bi imela dnarja, da ne bi bilo problem pametnim gospodarstvenikom zalaufat slovenskega gospodarstva.
PS. Nekje sem bral, da imamo med največ poklicev v EU. (smeri) In to za to, ker se je za to dobil državni denar. Pa so uvajali kr neke smeri. Kot bi imel šolanega frizelja za blondinke in črnolaske
 
Nazadnje urejeno: