I
Citat:
Uporabnik softi pravi:
skoda ker samo za stečaje. moralo bi biti za vsa dela. od a do ž
Citat:
307.b člen
(1) Če so pri nadzoru ugotovljene kršitve pravil upravnega postopka, ki imajo za posledico očitno prikrajšanje javnega interesa, pravic oziroma pravnih koristi strank, ali druge ponavljajoče se kršitve pravil upravnega postopka, ki niso odpravljene v določenem roku, lahko upravni inšpektor z odločbo odredi, da se uradna oseba ponovno udeleži usposabljanja za vodenje in odločanje v upravnem postopku.
307.d člen
Če je pri opravljanju nadzora ugotovljeno, da ima dejanje uradne ali druge osebe v konkretni upravni zadevi znake kaznivega dejanja, za katero se storilec preganja po uradni dolžnosti, mora upravni inšpektor to naznaniti pristojnemu organu oziroma vložiti kazensko ovadbo.
Citat:
258. člen - Nevestno delo v službi
Uradna oseba ali javni uslužbenec, ki zavestno krši zakone ali druge predpise, opušča svoje nadzorstvo ali kako drugače očitno nevestno ravna v službi, čeprav predvideva ali bi morala in mogla predvidevati, da lahko nastane zaradi tega hujša kršitev pravic drugega ali škoda na javni dobrini ali premoženjska škoda, in res nastane kršitev oziroma večja škoda, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do treh let.
259. člen - Ponareditev ali uničenje uradne listine, knjige, spisa ali arhivskega gradiva
(1) Uradna oseba, ki v uradno listino, knjigo, ali spis vpiše lažne podatke ali ne vpiše kakšnega pomembnega podatka ali s svojim podpisom oziroma pečatom potrdi uradno listino, knjigo ali spis z lažno vsebino ali s svojim podpisom oziroma uradnim pečatom omogoči sestavo uradne listine, knjige ali spisa z lažno vsebino, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Enako se kaznuje tudi uradna oseba, ki uradno listino, knjigo ali spis z lažno vsebino uporabi v službi kot resnične ali ki uradno listino, knjigo ali spis uniči, skrije, jih precej poškoduje ali kako drugače napravi neuporabne.
(3) Kdor protipravno odtuji, uniči ali prikriva arhivsko gradivo, ali ga napravi neuporabnega, se kaznuje z zaporom od treh mesecev do treh let.
260. člen - Izdaja tajnih podatkov
(1) Uradna oseba ali druga oseba, ki v nasprotju s svojimi dolžnostmi varovanja tajnih podatkov sporoči ali izroči komu tajne podatke ali mu kako drugače omogoči, da pride do njih, ali zbira take podatke, zato da jih izroči nepoklicani osebi, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Enako se kaznuje, kdor protipravno pride do tajnih podatkov, da bi jih neupravičeno uporabil, kakor tudi, kdor take podatke brez dovoljenja javno objavi.
(3) Če je dejanje iz prvega odstavka tega člena storjeno iz koristoljubnosti, se storilec kaznuje z zaporom do petih let.
(4) Če je dejanje iz prvega odstavka tega člena storjeno iz malomarnosti, se storilec kaznuje z zaporom do enega leta.
261. člen - Jemanje podkupnine
(1) Uradna oseba ali javni uslužbenec, ki zase ali za koga drugega zahteva ali sprejme nagrado, darilo ali kakšno drugo korist ali obljubo oziroma ponudbo take koristi, da bi v mejah svojih uradnih pravic opravila uradno dejanje, ki ga ne bi smela opraviti, ali da ne bi opravila dejanja, ki bi ga morala ali smela opraviti ali kako drugače zlorabila svoj položaj, ali kdor posreduje pri takem podkupovanju, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let in denarno kaznijo.
(2) Uradna oseba ali javni uslužbenec, ki zase ali za koga drugega zahteva ali sprejme nagrado, darilo ali kakšno drugo korist ali obljubo oziroma ponudbo take koristi, da bi v mejah svojih uradnih pravic opravila uradno dejanje, ki bi ga tudi sicer morala ali smela opraviti, ali da ne bi opravila dejanja, ki ga tudi sicer ne bi smela opraviti, ali kako drugače uporabila svoj položaj, ali kdor posreduje pri takem podkupovanju uradne osebe, se kaznuje z zaporom od enega do petih let.
(3) Uradna oseba ali javni uslužbenec, ki, potem ko opravi oziroma ne opravi uradnega dejanja iz prejšnjih odstavkov, zahteva ali sprejme v zvezi s tem nagrado, darilo ali kakšno drugo korist, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do treh let.
(4) Sprejeta nagrada, darilo in kakšna druga korist se vzamejo.
262. člen - Dajanje podkupnine
(1) Kdor uradni osebi ali javnemu uslužbencu obljubi, ponudi ali da nagrado, darilo ali kakšno drugo korist zanjo ali za koga drugega, da bi v mejah svojih uradnih pravic opravila uradno dejanje, ki ga ne bi smela opraviti, ali da ne bi opravila dejanja, ki bi ga morala ali smela opraviti ali da bi kako drugače zlorabila svoj položaj ali kdor posreduje pri takem podkupovanju, se kaznuje za zaporom od enega do petih let in denarno kaznijo.
(2) Kdor uradni osebi ali javnemu uslužbencu obljubi, ponudi ali da nagrado, darilo ali kakšno drugo korist zanjo ali za koga drugega, da bi v mejah svojih uradnih pravic opravila uradno dejanje, ki bi ga tudi sicer morala ali smela opraviti, ali da ne bi opravila dejanja, ki ga tudi sicer ne bi smela opraviti ali da bi kako drugače uporabila svoj položaj, se kaznuje z zaporom od šestih mesecev do treh let.
(3) Storilcu kaznivega dejanja iz prejšnjih odstavkov, ki je dal nagrado, darilo ali kakšno drugo korist na zahtevo uradne osebe ali javnega uslužbenca, pa je dejanje naznanil, preden je bilo odkrito ali preden je izvedel, da je odkrito, se sme kazen odpustiti, če to ne nasprotuje pravilom mednarodnega prava.
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Ne podpiram, razlog pa se skriva v drugem odstavku članka:
''Vse to bi ugotavljala posebna komisija, izrečena kazen pa bi se lahko gibala od opomina, omejitve pooblastil in premestitve na drugo delovno mesto pa vse do prepovedi opravljanja dela za čas od šestih mesecev do 10 let.''
V realnosti bo to izgledalo takole: ustanovilo se bo še nek nov organ, kjer bo zaposlenih še dodatnih 50 javnih uslužbencev, ki ne bodo delali nič.Vodja te komisije bo seveda politično imenovan, tako da bo postala še en aparat v rokah političnega obračunavanja.
Jaz bi raje dopolnil ZUP in Kazenski zakonik, ki sta sistemska zakona in ena izmed najbolj upoštevanih.Citat:
Uporabnik skala pravi:
zakonski fetišizem. za vsak mušičji drek je potrebno sprejeti zakon, ki se ga potem nihče ne drži. za dobo 10 let bi lahko sprejeli moratorij na sprejemanje novih zakonov, dokler se ne bodo politiki in ostali držali starih in dokler se marsikaj ne porihta.
se z obema strinjam.Citat:
Uporabnik Bush pravi:
Jaz bi raje dopolnil ZUP in Kazenski zakonik, ki sta sistemska zakona in ena izmed najbolj upoštevanih.Citat:
Uporabnik skala pravi:
zakonski fetišizem. za vsak mušičji drek je potrebno sprejeti zakon, ki se ga potem nihče ne drži. za dobo 10 let bi lahko sprejeli moratorij na sprejemanje novih zakonov, dokler se ne bodo politiki in ostali držali starih in dokler se marsikaj ne porihta.
Glej moje citate iz teh dveh zakonov. To bi se lahko še poostrilo.
Se pa strinjam, da je regulacije preveč. Še tisti, ki so za to plačani (javna uprava), se zakonov niso sposobni zaradi kompleksnosti upoštevati. Kaj šele, da bi običajni državljan vedel, kjer je meja med legalnim in nelegalnim...