Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Masa se ne poveča!
Poveča pa se sila, sila pri zaviranju se poveča za 5-10x na prednjih nosilcih, v hitro odpeljanih zavojih se lahko poveča sila tudi za nekaj takega na zunanjih pritidiščih.
Pri vožnji po AC deluje zračni upor ki nekajkrat presega samo silo teže (maso). Upor deluje lahko v več smeri.
Ko prideš v wajdowšno ali pa pod velebit piha buraj 100km/h, tudi takrat lahko deluje precej velika sila na trugo.
Pod črto če vse te sile sešteješ prideš lahko do seštevkov blizu 500kg na eno pritrdišče in to načeloma nosilci zdržijo.
Jasno večja masa v določenih pogojih te sile lahko potencira, ne pa vedno (zračni upor, veter ... to ni odvisno od mase).
Ampak za družinsko pot na morje kjer malce paziš kako voziš in itak ne pretiravaš ker si na dopustu bo obremenitev summarno še vedno manjša kot pa obremenitev pri nekem privatniku ki sicer vozi samo 50kg robe ampak vozi ko osel.
Glede ukrivljenja nosilcev: dobri nosilci (verjetno so originalni všteti sem) so kvalitetni in se ne bodo ukrivili. Šparovi za 15EUR se pa verjetno uktivijo že ko jih nameščaš na streho.
Poškodbe strehe: to je bilo moderno v času yugotov in stoenk z jeklenimi nosilci ki so se pritjevali preko klešč dirketno na pleh. Vsi kvalitetni nosilci (sploh pa original ki so itak stalno na strehi. beri: vgrajeni v streho) ne morejo poškodovat pleha ob pravilni uporabi.
Pa še opozorilo, pri poceni nosilcih in poceni "trugah" je bolje nosilnost vzeti z rezervo medtem ko se recimo nek thule komplet BP preobremeni.