NEVEM PA, KAJ POMENI TO OZ. TA DATUM , IMAMO RES ČAS DO 22.APRILA
Rok za oddajo davčnih obračunov premaknjen na 22. april!
Normiranci, ki bodo davčne obračune za davek od dohodka pravnih oseb (d.o.o.) in davek na dohodek od dejavnosti (s.p.) predložili v elektronski obliki preko portala eDavki, lahko to letos izjemoma storijo do 22.4.2014.
Ne glede na možnost kasnejše predložitve davčnega obračuna, pa rok za plačilo obveznosti po obračunu ostane nespremenjen. To pomeni, da bodo morali normiranci razliko v davčnem obračunu plačati najkasneje 30.4.2014.
Nespremenjen ostane tudi rok za vračilo davka po davčnem obračunu. DURS bo normirancem preveč plačani znesek po obračunu vrnila najpozneje v 30 dneh od datuma dejanske predložitve obračuna.
Normirancem, ki pa so davčne obračune za leto 2013 že predložili v elektronski obliki na eni od predhodnih različic podpornih programov Silvester Pelias oziroma Silvester Fineus, teh obračunov ni treba ponovno predlagati na zadnji veljavni različici. To velja tudi za tiste normirance, ki so davčne obračune predložili v papirni obliki.
Vir: DURS
IMAM PDF DOKUMENTA ZA (če kdo potrebuje) :
•Register osnovnih sredstev,
•Evidenca izdanih računov.
Evidenca oziroma register osnovnih sredstev
Pravilnik o poslovnih knjigah in drugih davčnih evidencah za fizične osebe, ki opravljajo dejavnost (UL RS, št. 21/2013) od normiranca zahteva, da mora voditi evidenco osnovnih sredstev. Poleg tega je smiselno voditi evidenco osnovnih sredstev, če kdaj pride do situacije, da bi normiranec želel ali pa moral preiti na ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem dejanskih odhodkov, saj bo moral takrat ugotavljati knjigovodske vrednosti svojih osnovnih sredstev.
Evidenca osnovnih sredstev mora vsebovati:
1.zaporedno številko osnovnega sredstva
2.datum listine, ki je podlaga za pridobitev osnovnega sredstva
3.oznaka listine, ki je podlaga za pridobitev osnovnega sredstva
4.opis dobavitelja osnovnega sredstva
5.opis osnovnega sredstva
6.nabavna vrednost osnovnega sredstva (v skladu s SRS 39)
7.amortizacijsko obdobje
8.datum pridobitve osnovnega sredstva
9.datum izločitve osnovnega sredstva
10.knjigovodska vrednost osnovnega sredstva ob odtujitvi
Evidenco oziroma register osnovnih sredstev lahko pridobite na tej povezavi.
Kaj je knjigovodska listina?
Definicija knjigovodske listine je navedena v Slovenskih računovodskih standardih (SRS 39), ki pravi, da je knjigovodska listina papirni ali elektronski zapis o poslovnih dogodkih (npr. o prodaji blaga, izvedeni storitvi itd).
Najbolj pogosta računovodska listina, ki jo mora normiranec evidentirati, je izdan račun.
Račun mora vsebovati:
1.zaporedno številko (številko računa)
2.podatke o izdajatelju računa (podatki o podjetju in davčna številka podjetja)
3.kraj in datum izdaje
4.podatki o poslovnem dogodku (blago: vrsta in količina blaga; storitev: vrsta in obseg storitve)
5.podatki o prejemniku računa
6.v ustrezni valuti izražena vrednost poslovnega dogodka (znesek računa)
7.v primeru, da je normiranec zavezanec za DDV, mora račun vsebovati neto znesek (brez DDV), vrsto obdavčitve (splošna ali znižana) in znesek davčne dajatve ter bruto znesek (z DDV)
Knjigovodska listina pa ni samo račun, ampak tudi druge listine, s katerimi normiranec evidentira svoje poslovanje, kot so npr. obračuni potnih nalogov, obračuni prispevkov, bančni izpiski, temeljnice itd.
Knjigovodske listine se vpisuje v evidenco knjigovodskih listin (evidenco izdanih računov, ki jo najdete na tej povezavi.
Roki april 2014: akontacija dohodnine, prispevki, davčni obračun
V nadaljevanju so našteti pomembni roki, ki se jih je potrebno držati v tem mesecu, torej v aprilu 2014:
10. april 2014 – plačilo akontacije dohodnine
•Kaj je potrebno napraviti?
Do 10. aprila je potrebno plačati akontacijo dohodnine. Višino akontacije za vaš s.p. izračunate našem kalkulatorju.
Podatki za plačilo so naslednji:
TRR: SI56 0110 0888 1000 030,
referenca: SI19 vaša davčna številka-40002.
Koda namena: LBRI
Namen plačila: akontacija dohodnine
15. april 2014 – plačilo prispevkov
•Kaj je potrebno napraviti?
Poglejmo najprej za tiste, ki imate polni s.p. (niste zaposleni drugje):
Če še niste, se registrirajte v sistem eDavki. Po uspešni registraciji v sistem izberete obrazec PODO-OPSVZ. V naslednjem koraku je potrebno izpolniti obdobje, za katerega se predlaga davčni obračun. Ko se vlaga obračun za prvi mesec zavarovanja zavezanca, je potrebno na polju Razlog izbrati Prijava. Tedenski sklad ur za zavezanca, ki je na svojem podjetju polno zaposlen, je 40 ur.
Osnova za obračun prispevkov pri zasebniku je minimalna plača ali n-kratnik zadnje objavljene povprečne plače. Osnova za zasebnika, ki je pričel s poslovanjem, je minimalna plača. Ta trenutno znaša 789,15 EUR (januar 2014), medtem ko se povprečna plača spreminja iz meseca v mesec. Ko je obračun zaključen, si lahko podjetnik sam pripravi plačilne naloge. Iz obračuna so poleg posameznega zneska prispevkov razvidni tudi transakcijski račun davčne uprave in sklici. Izpolnjen obrazec je potrebno le še oddati.
Če imate popoldanski s.p. (za polni delovnik zaposleni drugje), je postopek podoben, le bolj enostaven. Razlike so le v:
- obrazca PODO-OPSVZ v e-davkih ni potrebno oddajati,
- zneski so fiksni ne glede na prihodke, podatki za plačilo so naslednji:
Prispevek Znesek v EUR Sklic TRR Koda namena BIC banka prejemnika
PIZ 32,17 SI19 davčna številka-44008 011008882000003 TAXS BSLJSI2X
ZZ 32,36 SI19 davčna številka-45004 011008883000073 TAXS BSLJSI2X
22. april 2014 – oddaja davčnega obračuna
•Kaj je potrebno napraviti?
Oddati je potrebno davčni obračun.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ali je potrebno to dvoje res tako natančno voditi, po teh dveh listinah, ali niso dovolj le natisnjeni računi, prav tako ne pozabite na obresti pozitivnega stanja na računu, ker to tudi morate prišteti k dohodku.
•Register osnovnih sredstev,
•Evidenca izdanih računov.