Normiran S.P. in poslovni TRR odprt v tujini

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
Imam normirani s.p. in sem atipični zavezanec za DDV.

Določena nakazila dobivam v tuji valuti (GBP). Ker slovenske banke za prilive v tuji valuti na poslovni račun zaračunavajo mastne (6,50€ do 15€) provizije in ker teh GBP ne morem direktno zapravit kadar se nahajam v UK, ampak jih moram najprej pretvorit v EUR potem pa se pri plačilu v UK pretvorijo nazaj v GBP. Da ne omenjam, da če želim dvigniti GBP na bankomatu v UK so tukaj spet dodatne provizije in konverzije.

Zaradi zgoraj naštetih razlogov sem se odločil, da bom odprl TRR v UK in se tako rešil vseh problemov.

Vem, da moram FURSu prijaviti nov poslovni račun v tujini preko obrazca DR-04. Je to vse, kar moram storiti, ali so tukaj še kakšne dodatne (mesečne) obveznosti? Recimo poročanje transakcij, ipd.?
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.458
432
83
Marsikdo uporablja osebni račun, ampak op sprašuje nekaj drugega.

Kot je meni znano nimaš nobenih dodatnih obveznosti, razen prijave.

Ampak vseeno ti svetujem, da povprašaš tudi na Furs. Spusti jim mejl in dodaj telefonsko številko, te pokličejo in so vsaj po mojih izkušnjah zelo prijazni in pripravljeni pomagati. Sploh malim s.p.-jem.

(ravno danes dobil klic od njih in so mi razložili kako izvesti postopek, za katerega "vsi vedo, da ni možen")
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
Predno bo UK izstopila iz EU bo še trajalo. Danes je bil sprožen 50. člen lizbonske pogodbe, pogajanja bodo trajala najmanj 2 leti, če ne več implementacija oz. prehodno obdoje pa tudi vsaj toliko, stroški pa se bodo med tem nabirali. Predno sem začel dobivati nakazila v tuji valuti, sem tudi sam uporabljal osebni račun, nato pa sem odprl poslovnega, predvsem zaradi ugodnejšega menjalnega tečaja. Sedaj delam kalkulacijo in nisem prepričan, da ugodnejši menjalni tečaj pokrije vse dodatne stroške nastale s tem.

Osebni račun reši le strošek provizije za prilive v tuji valuti, ne reši pa problema oz. stroškov z dvigovanjem gotovine ter stroškov dvojne konverzije pri plačevanju v UK.
 
Nazadnje urejeno:

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
Klic je fajn, ti pa ne bo nič pomagal, če te bo obiskal inšpektor in nabil kazen, ker si on zakon drugače razlaga.
Ko te naslednjič pokličejo jih povej, da prosiš za PISNI odgovor.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.458
432
83
Rad verjamem, da so ti časi minili. Sploh pri odgovorih na enostavna vprašanja.

Po mojih izkušnjah te pokličejo, ker je določene stvari lažje in hitreje razjasniti po telefonu, pri bolj kompleksnih vprašanjih pa ti potem pošljejo tudi uradni pisni odgovor. Recimo pri zadnjem klicu so mi samo razložili postopek, papirja ne rabim. Ko pa sem želel razčistiti nejasnosti pri DDV in poslovanju s tujino, so mi najprej razložili zadevo, nato pa poslali tudi uradni odgovor.

V starih časih pa ti tudi pisni odgovor, poštempljan in podpisan s strani odgovornih dacarjev, ni pomagal pri inšpekcijskem nadzoru. Takratni DURS si lahko zaprosil za *zavezujoče* mnenje / odgovor, ki pa ni bil zastonj. In edino to mnenje je imelo težo pri inšpektorju. Ampak še enkrat - glej moj prvi stavek
smile-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
Tudi jaz bi to zelo rad verjel, ker mi gre to zbirokratizirano poslovanje do konca na k..., vendar mi zadnje izkušnje nedolgo nazaj iz FURS Koper žal tega ne potrjujejo.
Po tem, ko sem končno telefonsko prišel do baje strokovnjakinje točno za to področje (vsi ostali niso vedeli baje nič o tem), mi je določene stvari trdila, ki so bile popolnoma v nasprotju s kmečko pametjo.
Sem rekel ok, bi prosil za pisni odgovor in mi je povedala tole: ne more dati ona pisnega odgovora, ker ni tam, da ona tolmači zakon, temveč le da ga izvaja
grims-1.gif
. In da ima vsak inšpektor svojo diskrecijsko pravico, da si razlaga zakon, kot želi.
orej, jaz lahko naredim kot mi je ona TELEFONSKO povedala (pisnega odgovora ne bo dala), vendar to ni garancija, da ne bom pokasiral kazni.
In to mi je prostodušno povedala BAJE STROKOVNJAKINJA za točno to področje. Moj občutek je bil, da noben noče prevzeti odgovornosti, če bi se karkoli zalomilo. Delajo pač po liniji najmanjšega upora in najmanjše izpostavljenosti. To, da jih mi plačujemo in da so tam zato, da nam pomagajo, jim seveda (večini, ne vsem, da ne bom krivičen do nekaterih, ki se res trudijo ) niti najmanj na pamet ne pride.
 

Mamca

Carica
12. avg 2009
2.404
116
63
Država ne more vsega v nulo predpisati, organ pa ne predvideti "v kakšnih okoliščinah, ob kakšnih lastnostih ali ravnanju ali v kakšni situaciji bi bilo še primerno ali celo nujno, da bi glede na javno korist ali intreres države, organ nekomu nekaj dovolili, prepovedal, naložil, podelili ali podobno...."(po Jerovšku).
Zakaj torej raje v svoji situaciji ne uporabiš svoje "zdrave pameti", kot praviš, namesto da pričakuješ od neke referentke, da ti bo dajala navodila ali celo davčno svetovala, če stvari niso jasno in podrobno predpisane?
Odgovornost za to, če se tebi kaj zalomi, res ne more biti na nikomur drugemu kot le na tebi.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.609
1.014
113
Citat:
Uporabnik Mamca pravi:
Država ne more vsega v nulo predpisati, organ pa ne predvideti "v kakšnih okoliščinah, ob kakšnih lastnostih ali ravnanju ali v kakšni situaciji bi bilo še primerno ali celo nujno, da bi glede na javno korist ali intreres države, organ nekomu nekaj dovolili, prepovedal, naložil, podelili ali podobno...."(po Jerovšku).
Zakaj torej raje v svoji situaciji ne uporabiš svoje "zdrave pameti", kot praviš, namesto da pričakuješ od neke referentke, da ti bo dajala navodila ali celo davčno svetovala, če stvari niso jasno in podrobno predpisane?
Odgovornost za to, če se tebi kaj zalomi, res ne more biti na nikomur drugemu kot le na tebi.

Eeee.

Kadar stvari niso jasne v zakonu se v NORMALNIH državah vedno odloči v korist DAVKOPLAČEVALCA.

AMEN
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Mamca pravi:
Država ne more vsega v nulo predpisati, organ pa ne predvideti "v kakšnih okoliščinah, ob kakšnih lastnostih ali ravnanju ali v kakšni situaciji bi bilo še primerno ali celo nujno, da bi glede na javno korist ali intreres države, organ nekomu nekaj dovolili, prepovedal, naložil, podelili ali podobno...."(po Jerovšku).
Zakaj torej raje v svoji situaciji ne uporabiš svoje "zdrave pameti", kot praviš, namesto da pričakuješ od neke referentke, da ti bo dajala navodila ali celo davčno svetovala, če stvari niso jasno in podrobno predpisane?
Odgovornost za to, če se tebi kaj zalomi, res ne more biti na nikomur drugemu kot le na tebi.
Hvala za odgovor podan z očitno strani tipičnega državnega birokrata. Mi lahko poveš, kako lahko nekdo nadzira izvajanje zakona, če ga ne razume oz. ni dovolj specifično zapisan oz. nima dovolj specifičnih razlag. Hvala.
Nato mi pa še povej, kako lahko to razumevanje pričakujete od nekega ''neukega'' državljana, če tega ni sposobna specialistka za točno tisto področje (pooblaščena s strani države in verjetno tudi ustrezno izobražena za to) razumeti in razložiti.
In absolutno ne prelagam odgovornosti za moja dejanja na nikogar. Pričakujem pa, da če nekdo nekaj predpiše, to naredi na način, da bo vsaj sam oz. njegovi pooblaščenci oz. tisti, ki so navedeni v zakonu za izvajanje tega zakona, le tega razumeli in tudi znali razložiti vsem nam neukim državljanom. Od tam naprej je pa odgovornost popolnoma na meni. Sicer pa, jaz sem svojo kmečko pamet uporabil, tako da ni panike.

In pa še zadnje retorično vprašanje: zakaj lahko zakon tolmačite ustno in dajete ustna navodila, pisno pa ne.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Klic je fajn, ti pa ne bo nič pomagal, če te bo obiskal inšpektor in nabil kazen, ker si on zakon drugače razlaga.
Ko te naslednjič pokličejo jih povej, da prosiš za PISNI odgovor.

Včasih je bilo menda tako, da je pisna obrazložitev FURSa, ki si jo potegnil iz žepa ob inšpekcijskem nadzoru obveljala.

Pred kratkim pa so spremenili zakon, da to ne drži več. Skratka, velja samo tisto, kar določa zakonodaja, FURSova razlaga tebi pa ni obvezujoča zanje. In vsaj teoretično te lahko inšpektor cepi tudi, če delaš tako kot ti je prej razložil FURSov kontrolor.

Prava rešitev je ali dobro poznavanje zakonodaje ali pa dober računovodja, ki jo pozna namesto tebe...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
Hvala za dodatno ''odlično'' informacijo
uf-1.gif
.
Obstaja še ena lažja rešitev, ki glede na vse to sranje, postaja vedno bolj privlačna: podjetje preseliš v državo, kjer razumejo, da brez posla tudi davkov ne bo in ti ne mečejo polen pod noge povsod, kjer je možno.

PS: Se opravičujem, ker sem zasvinjal temo.
redface-1.gif
 

Mamca

Carica
12. avg 2009
2.404
116
63
Najprej hvala za prilepljeno etiketo
smile-1.gif

Saj ti je Tony vse lepo razložil. Zaradi takih splošnih predpisov, ki ne morejo zajeti vseh možnih situacij, obstaja pravica proste presoje oz. diskrecijska (kar ti je povedala in na kar se nanašajo zgornje Jerovškove navedbe), ki jo uporabi tisti, ki te nadzira oz. prouči tvojo konkretno situacijo.
Tisti, ki pa pavšalno odgovarja na tvoje bolj ali manj pavšalno vprašanje, ne more vedeti, ali sprašuješ "pošteno", ali si kaj zamolčal, ali je tvoja siatuacija res taka, kot praviš, ali gre po vsebini dejansko za kaj drugega.......in zato ti res ne more zavezujoče odgovoriti. Potem se v postopku nadzora lahko izkaže, da gre dejansko za nekaj drugega, kot si prej mogoče zamegljeno pojasnjeval, ti pa boš potem veselo mahal naokrog s tem odgovorom in preložil odgovornost na informatorja. Zaradi tega takšni odgovori ne morejo biti zavezujoči, in jih inšpektor lahko ne upošteva, če ugotovi, da gre za drugačno dejansko stanje, kot si ga ti (namerno ali ne) opisoval.
Nihče ne pričakuje, da bodo zavezanci vse znali, je pa na njih, da se poučijo (svetovalci, včasih odvetniki, naši informatorji....včasih kolaž tega vsega). Gospa ti je paš na svoj način hotela povedati, da FURS ni v prvi vrsti izobraževalni, pač pa predvsem nadzorni organ.
Tudi kdo od teh "iz druge strani" bi rajši delal v tujini z bolj urejeno zakonodajo (zato, da bi čim manj razmišljal o razlagah
wink-1.gif
) oz. vsaj z manj luknjami, ki jih nekateri od teh, ki "nam dajejo kruh" pridno izkoriščajo.
Pa še to, na pisno vprašanje dobiš pisni odgovor. Je pa seveda treba tudi znati formirati vprašanje
tongue-1.gif

Če je tvoje vprašanje res tako mejno, da ga še "strokovnjakinja" ne razume, in predvsem, če se nanaša na nameravano aktivnost (ne, da se že izvaja), lahko zahtevaš zavezujočo informacijo (14.čl ZdavP), vendar je le-ta plačljiva. Ta bo pa držala zdravo za gotovo
grin1.gif

p.s. jeza škoduje zdravju in lepoti
wink-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Mamca pravi:
Tisti, ki pa pavšalno odgovarja na tvoje bolj ali manj pavšalno vprašanje, ne more vedeti, ali sprašuješ "pošteno", ali si kaj zamolčal, ali je tvoja siatuacija res taka, kot praviš, ali gre po vsebini dejansko za kaj drugega.......in zato ti res ne more zavezujoče odgovoriti. Potem se v postopku nadzora lahko izkaže, da gre dejansko za nekaj drugega, kot si prej mogoče zamegljeno pojasnjeval, ti pa boš potem veselo mahal naokrog s tem odgovorom in preložil odgovornost na informatorja. Zaradi tega takšni odgovori ne morejo biti zavezujoči, in jih inšpektor lahko ne upošteva, če ugotovi, da gre za drugačno dejansko stanje, kot si ga ti (namerno ali ne) opisoval.
Ok, greva počasi čez: strokovnjakinji sem po telefonu točno opisal svojo situacijo in mi je ustno podala svoj odgovor. Torej očitno ni šlo za pavšalno težavo, temveč je očitno znala odgovor. Po tem sem jo prosil za njen mail, da ji PISNO zapišem svoje natančno vprašanje in mi ona na to odgovori. Odgovor je bil zgoraj zapisan. In če bi sam dobil ta odgovor, bi tako naredil. Če se v postopku izkaže, da sem kaj bistvenega zamolčal ali napačno zapisal zaradi ''hvatanja krivin'' bi seveda SAM PREVZEL ODGOVORNOST za to in pravično in pošteno pokasiral kazen. In jo tudi plačal. In seveda bi strokovnjakinja bila glede tega popolnoma čista in ne bi nosila nobene odgovornosti.
Citat:
Uporabnik Mamca pravi:
Pa še to, na pisno vprašanje dobiš pisni odgovor. Je pa seveda treba tudi znati formirati vprašanje
tongue-1.gif
hysterical-1.gif

Sam sem že večkrat doživel, da sem postavil pisno vprašanje na mail in sem dobil klic in odgovor samo v klicu. Zgoraj je tudi en tak primer podan še s strani nekoga drugega. Moj občutek je, da je to samo zato, da se lahko preloži odgovornost, če se kaj zalomi (pa spet ne mislim tukaj na hvalatanje krivin s strani davkoplačevalcev).
Citat:
Uporabnik Mamca pravi:
Če je tvoje vprašanje res tako mejno, da ga še "strokovnjakinja" ne razume, in predvsem, če se nanaša na nameravano aktivnost (ne, da se že izvaja), lahko zahtevaš zavezujočo informacijo (14.čl ZdavP), vendar je le-ta plačljiva. Ta bo pa držala zdravo za gotovo
grin1.gif
Spregledala si, da je očitno strokovnjakinja razumela moje vprašanje in ni bilo mejno, saj je takoj podala ustni odgovor, le pisnega ni želela.
grims-1.gif


Citat:
Uporabnik Mamca pravi:lahko zahtevaš zavezujočo informacijo (14.čl ZdavP), vendar je le-ta plačljiva. Ta bo pa držala zdravo za gotovo
grin1.gif
Bom naslednjič inšpektorju takole rekel: aha, tole in tole vas zanima, evo vam podam ustno vse podatke, če želite te zadeve pisno, je pa to plačljivo
grims-1.gif
. Upam, da razumeš kam merim in v kakšno groteskno situacijo nas država potiska. Namesto, da bi bila zakonodaja jasna in razumljiva, naj bi MI PLAČEVALI ZA RAZLAGO le tega. Ob tem pa po možnosti še čakali 1 mesec na odgovor.
 

Mamca

Carica
12. avg 2009
2.404
116
63
OK, se strinjam, kam nas potiska država (ene in druge). Hotela sem ti samo razložiti, da stvari niso tako preproste, kot je videti na prvi pogled, zato včasih tudi odgovori ne morejo biti preprosti in jasni.
Glede pisnosti odgovorov - pri nas je tako, dopuščam možnost, da je drugje drugače. Res je tudi, da mora pisni odgovor čez par rok in traja dlje, da se ga pripravi (če se le da, se stvari rešijo po telefonu). Gužva je grozna, verjemi, punce ne pridejo dol s telefonov, še za na WC komaj....toliko o lenosti in nepripravljenosti pomagati. Vidiš, kako si pavšalen
rolleyes-1.gif

Zavezujoča informacija (ki je plačiljiva) se lahko nanaša le za nameravane aktivnosti oz. posle, tam se sestane komisija, ki prouči zadevo in ti zavezujoče odgovori. Preberi si navedeni člen, kako mora biti postavljeno vprašanje (vsa možna dokazila in projekcije zraven). Tu je torej tudi vprašanje zavezujoče.
Inšpektorju moraš dati vse, kar zahteva (ne moreš mu ravno vsega zabrusiti
grin1.gif
)
Ok, zdaj pa dosti, moram danes še kaj pobrati
evil.gif

Ti pa tud pejd delat, da bom mela kej pobirat
10.gif
 
Nazadnje urejeno:

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Mamca pravi:toliko o lenosti in nepripravljenosti pomagati. Vidiš, kako si pavšalen
rolleyes-1.gif
Žal mi tega res ne moreš očitati, preberi si moj odgovor zgoraj, pa še poboldal sem.
Citat:
Uporabnik mtl pravi:Delajo pač po liniji najmanjšega upora in najmanjše izpostavljenosti. To, da jih mi plačujemo in da so tam zato, da nam pomagajo, jim seveda (večini, ne vsem, da ne bom krivičen do nekaterih, ki se res trudijo ) niti najmanj na pamet ne pride.
In ja, kapo dol vsem v javni upravi, ki delajo kot je treba in se trudijo za svoje ''stranke''. So tudi takšni in sem o njih tudi na Alterju že večkrat pisal in javno pohvalil.

Citat:
Uporabnik Mamca pravi:
Zavezujoča informacija (ki je plačiljiva) se lahko nanaša le za nameravane aktivnosti oz. posle, tam se sestane komisija, ki prouči zadevo in ti zavezujoče odgovori. Preberi si navedeni člen, kako mora biti postavljeno vprašanje (vsa možna dokazila in projekcije zraven). Tu je torej tudi vprašanje zavezujoče.
Nč bat, ko mene inšpektor nekaj vpraša se tudi sestane komisija
grims-1.gif
.
Citat:
Uporabnik Mamca pravi:
Ti pa tud pejd delat, da bom mela kej pobirat
10.gif
Tudi s.p. ima lahko kdaj prost dan
grims-1.gif
.

nahrung002.gif
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
Citat:
Uporabnik JakeOnBreak pravi:
Imam normirani s.p. in sem atipični zavezanec za DDV.

Določena nakazila dobivam v tuji valuti (GBP). Ker slovenske banke za prilive v tuji valuti na poslovni račun zaračunavajo mastne (6,50€ do 15€) provizije in ker teh GBP ne morem direktno zapravit kadar se nahajam v UK, ampak jih moram najprej pretvorit v EUR potem pa se pri plačilu v UK pretvorijo nazaj v GBP. Da ne omenjam, da če želim dvigniti GBP na bankomatu v UK so tukaj spet dodatne provizije in konverzije.

Zaradi zgoraj naštetih razlogov sem se odločil, da bom odprl TRR v UK in se tako rešil vseh problemov.

Vem, da moram FURSu prijaviti nov poslovni račun v tujini preko obrazca DR-04. Je to vse, kar moram storiti, ali so tukaj še kakšne dodatne (mesečne) obveznosti? Recimo poročanje transakcij, ipd.?


Pri vsem skupaj ne pozabi na knjiženje tečajnih razlik. Predagam, da se o vsem skupaj posvetuješ s tvojo računovodjo.
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
Do tečajnih razlik prihaja že sedaj, ko dobim GBP nakazilo na slovenski (EUR) TRR. Knjižit jih bom moral tako ali drugače.