Upornosti oziroma porabe, kot jo navajaš ti nima smisla meriti s posebnim merilcem. Danes ima že vsak moped serijsko vgrajen mikrokontroler, ki skrbi za kup preostalih funkcij na mopedu. Vsaka žarnica ima svojo upornost, ki ob določenem toku ustvari tudi določen padec napetosti. Padec napetosti je preko ohmovega zakona direktno odvisen od upornosti. Danes ima že vsak mikrokrmilnik kup analognih vhodov s katerimi je možno zajemati padec napetosti. Če žarnica pregori predstavlja to našemu sistemu neskočno upornost, kar mikrokrmilnik zazna bodisi kot, da ni padca napetosti na prvi žarnici oziroma kot povečanje padca napetosti na drugi žarnici (odvisno od vezave smernikov). Software potem ustrezno ukrepa s spremembo hitrosti utripanja delojočega smernika z nastavitvijo ustreznega časovnika znotraj kontrolerja. V kolikor menjaš smernike na motorju, ki ima prvotno nameščene smernike s klasičnimi žarnicami, za tiste z LED diodami, spremeniš celotnemu sistemu utripalk upornost. LED diode namereč nimajo enake upornosti kot žarnice z žarilnimi nitkami. Kako se bo celoten sistem ob spremembi upornosti obnašal je pa odvisno od programerja, ki je programiral kontroler na dotičnem motorju. V primeru menjave klasičnih smernikov z LED smerniki, je potrebno torej uskladiti še upornosti novih smernikov z vezavo ustrezenga predupora bodisi celotnemu sistemu, bodisi vsakemu smerniku posebej. Na kratko, v takih sistemih upornosti ne merimo direktno ampak indirektno preko padca napetosti. Pprogram v mikrokrmilniku določi kako se bo odzval sistem v primeru spremembe upornosti. S spremembo smernikov spremenimo upornost, ki jo postavimo na vrednost, ki odgovarja kontrolerju z montažo predupora.
Pri avtomobilih je situacija enaka. Na enak način se recimo meri padec napetosti ob izpadu zavorne luči. Zadnjič sem imel na dvorišču eno Vectro letnik 2000, ki je računalnik javljal napako zavorne luči po enakem principu merjenja padca napetosti. Če so avtomobili poznali ta sistem že leta 2000, ne vidim nobene težave v tem, da ga mopedi letnik 2004 ne bi imeli že vgrajenega.
Aja, če poznorno poslušaš novejše avtomobile, tisti zvok ob vklopu smernika in ga primerjaš s starejšimi avtomobili. Je razlika? Je, je. Pri starih avtomobilih slišiš preklaplanje releja, ki te hkrati opozarja, da smerniki delujejo. Pri novejših pa ta zvok več ni tako "mehanski", ker ga oddaja zvočnik. V tem primeru se recimo padec napetosti uporabi za vklop zvočnika, oziroma zvočnega signala.
Ista štorija je bila recimo pri prvih avtomobilih z vgrajenimi mikrokontrolerji ob pojavu čudnih simptomih na avtomobilu. Si šel k avtoelektričarju in ti je rekel, da zadnja "štopluč" ni imela dobre mase. Si mu dal 10.000 SIT in se počutil nategnjenega, dejansko pa je tista slaba masa vplivala na padec napetoti in računalnik (kontrler) je zaradi slabo napisanega programa "bluzil". Danes te slabe mase mikrokotrolerji v avtomobilih k sreči že znajo prepoznati in jih tudi ustrezno ovrednotiti.
Ista štorije je recimu tudi pri airbagih. Mah, dovolj, saj si po moje dojel.