Nastavitev ročne opel, disk.

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.102
6.940
113
pri taščici
Ročno je možno štelat med sedežema pri ročici z enim vijakom (za obe kolesi hkrati). Vsaj pred nastavitvijo pa je desna bistveno manj prijela kot leva. Leva je bila ok, desna ne.

Sedaj pa me zanima ali je zadevo možno nastaviti tudi na posameznem kolesu?
Prilagam sliko ”priklopa” zajle na kolo.
Nožna bremza na valjih dela dobro.
1925338-20140104_111924.jpg
 

Priponke

  • 1925338-20140104_111924.jpg
    1925338-20140104_111924.jpg
    48,9 KB · Ogledi: 1.756

luka51

Guru
16. avg 2007
14.495
5.790
113
s tistim vijakom med sedežema se ne štela ročna, ampak napetost zajle, ko se raztegne recimo.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.384
5.658
113
A ni tm pr unem "fedru" na zajli uzad za mehanizmom (se ne vid na sliki) nobene matice za stelat zajlo
sprasujem se.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.102
6.940
113
pri taščici
Ne zajla je direkt zataknjena tam na desni strani. Sam bovden nima nobenega navoja kjer bi se štelal. Sem šel prav staro zajlo gledat če je kje kak navoj na bovdenu (kot na biciklih), pa ga ni. Niti zadaj pri kolesu, niti na sredini na ”vagi”

Luka: sem jo malo prišravfal med sedežema. Prej je prijela na 3 /5 zob (kolo v zraku) sedaj prime ”takoj”. Sem jo zadnjič do konca potegnil najbrž, da je v nekem hudem klancu počakal avto.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.102
6.940
113
pri taščici
Tole za bobne znotraj diska moram ps res preverit, čeprav mislim da pri meni ločen batek stisne samo ploščice.
Bavarci, starejši golfi imajo dve zajli do ročice. Jaz pa imam obe zajli priklopljene na ”vago” pod zadnjim sedežem od tam do ročne pa samo eno zajlo.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.401
235
63
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Ročno je možno štelat med sedežema pri ročici z enim vijakom (za obe kolesi hkrati). Vsaj pred nastavitvijo pa je desna bistveno manj prijela kot leva. Leva je bila ok, desna ne.

Sedaj pa me zanima ali je zadevo možno nastaviti tudi na posameznem kolesu?
Prilagam sliko ”priklopa” zajle na kolo.
Nožna bremza na valjih dela dobro.

Na sliki bi se moral vzvod na katerega je pripet konec pletenice, vrniti nazaj do omejilca - za to skrbi vidna vzmet. Preveri, če sta kota odklona levo/desno enaka.
Običajno je potrebno pri vijakih za nastavljanje sprostiti pletetnico, omejilec naj bi skočil čisto nazaj (skušaj mu malo 'pomagati'). Po tem parkrat močno pohodiš nožno zavoro, da se bat v čeljusti ustrezno nastavi.

Če to ne bo delovao, so možne napake:
- pletenica blokira - to boš enostavno preveril,
- čeljust blokira in ne omogoča vračanja vzvoda - potrebna bo obnova/menjava za novo.

Sam sem imel zadnji problem in kljub nastavljanju in podmazovanju mehanizma ročna zavora ni delovala, kot bi morala. Po obnovi čeljusti je bila težava v celoti odpravljena.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.102
6.940
113
pri taščici
Na sliki mislim da je ročna nekoliko zategnjena. Bom jutri preveril ali je nazaj do omejilca, sedaj ko sem za ene tri navoje nategnil zajlo med sedežema.
Predlani sem menjal ploščice, lani mi je zmrznila zajla (voda prišla v njo pri uničenem mehu) in sem nekaj km naredil z delno zabremzanim kolesom (opazilo se je v leru da se avto hitreje ustavlja). Mogoče sem takrat naredil kakšno neumnost. Ob priliki grem na tehničnega (ga imam sredi meseca) na valje da vidim kaj sem naredil danes. Če nisem nič, potem bo treba do mehanika. Mi pa ročna precej enakomerno naredi špuro na mokrem asfaltu,desna sicer malo kasneje.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Glede na sliko bi rekel da ročna stisne isti bat kot pedal. Vidi pa se da se ne vrne do konca. To, da si jo šponal je verjetno napaka. Načeloma se zajla ročne špona samo če se pretirano raztegne, kar je možno mogoče pri menjavi, potem pa niti ne več. Najverjetneje šteka sama čeljust, kar najlažje preveriš tako, da zajlo snameš. Če se ne vrne do omejilca, potem sigurno ni v redu. Če se ne vrača, ne deluje avtomatska nastavitev v čeljusti, zato ročna ne bo prijela kot je treba oziroma bo prijela neenakomerno glede na levo in desno stran. Če boš snel zajlo, preveri ali ima vzvod za ročno luft - se ruka in se zatika - kar pomeni požrto pušo in zanič semering ali po domače rečeno - obnovo ali menjavo čeljusti. Sem imel podoben problem na laguni, ki ima podoben sistem. Najprej pa zajlo za ročno spet losaj, in sicer toliko da ob spuščeni ročni oba vzvoda na obeh čeljustih prideta do konca nazaj. Nato močno parkrat pritisni pedal, da se bat nastavi in boš videl da bo ročna kar naenkrat prijela prej kot do sedaj.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.747
1.530
113
ksz..

Ker je nova originalna zavorna čeljust verjetno precej draga (poleg tega je najbolje delati obnovo obeh v paru na isti osi), ti, če bo treba, priporočam zavorne komponente Budweg (gre za obnovljene dele ATE), ki jih dobiš pri Potokarju na Parmovi:
http://potokar.si/parmova-2

Dobiti se da tako kompletne zavorne čeljusti, kot tudi same kromirane batke, ki so del čeljusti.
zmaga.gif
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.655
473
83
Tolmin
Tukaj se uporablja samo en cilinder za zavore in ročno.
Glede na sliko bi dejal, da je zajla že preveč našponana in se ročica ne vrne nazaj v "mrtvo" lego.
Posledično tudi manj zategne ploščice k disku.
Predlagam, da zajlo popustiš za tiste tri navoje in razmigaš mehanizem.
Jaz sem snel zajlo pri vzvodu in razgibal-demontažo čeljusti toplo odsvetujem..
Pri meni je prejšnji lastnik tudi preveč napenjal zajlo in posledično zažgal diske, čeljusti,....
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.534
71
48
Kranj
Meni pa ročna vsako leto višje prime. Sedaj sem nekje že na 8-9 zobu. Ali lahko tole matico pod naslonom za roko malo privijem, da bo ene dva zoba manj potrebno potegnit?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.102
6.940
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Robert pravi:
Tukaj se uporablja samo en cilinder za zavore in ročno.
Glede na sliko bi dejal, da je zajla že preveč našponana in se ročica ne vrne nazaj v "mrtvo" lego.
Posledično tudi manj zategne ploščice k disku.
Predlagam, da zajlo popustiš za tiste tri navoje in razmigaš mehanizem.
Jaz sem snel zajlo pri vzvodu in razgibal-demontažo čeljusti toplo odsvetujem..
Pri meni je prejšnji lastnik tudi preveč napenjal zajlo in posledično zažgal diske, čeljusti,....
Kaj če sem še jaz lani kaj zažgal ko sem se nekaj km peljal z zategnjeno ročno ker je zmrznila? Pa je ravno toliko držala da se je čutilo da avto ne gre tako kot običajno. Recimo da bi se v leru ustavil 10% hitreje kot prej preden sem jo zategnil.
Jaz plavih diskov nimam, prav tako mi nožna zavora na istem kolesu prime brezhibno, ročna pa precej slabo.(najbrž takrat nisem ničesar pregrel, ne vem pa ne)
 
Nazadnje urejeno:

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Ročna zavora se nastavalja zadaj (za pakne) in ne v kabini, če je težava, da eno kolo bolj prime, kot drugo, potem se samo še malo spusti dol kajlico in tako se razširijo pakne, ampak ne preveč bobn je potrebno še dat gor. Lahko čez lukjnico, ampak je težko v kabini se potem dokončno nastavi.
Če so pakne stare, zarjavele, slabe, se komplet menja.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.102
6.940
113
pri taščici
Kaj pa v naslovu?
Sicer pa je dal v oklepaju za pakne.
Popoldne preverim ali je zadeva do omejitve, če ni, jo bom spustil.
 
Nazadnje urejeno: