napetost na zarnici ...

ericks

Majstr
10. sep 2007
2.781
221
63
vem da smo to ze enkrat obdelovali, ampak ne najdem linka ... takrat je bila ideja, da se zarnice vezejo direktno na akumulator preko releja, ki je krmiljen s stikalom za luci.

danes sem pomeril napetost direktno na zarnici in na akumulatorju. na zarnici je bilo 12,8V, na akumulatorju pa 14,1V. pri delujocem motorju.

vecja napetost, vecja svetilnost. koliko se v praksi to pozna? to da se zivljenska doba zarnice drasticno zmanjsa je jasno. koliko pa to pomeni v praksi?

jasno, gre za navde zarnice na zarilno nitko ne za xenon ....
 

Rogue

Pripravnik
26. avg 2009
89
0
6
Živjo,

Meni so posamezniki, s katerimi sem se pogovarjal o teh zadevah rekli, da je kar velika razlika v svetilnosti, če je razlika v voltaži velika (recimo 1,5+ volta). Jaz mam pri svojem avtu tako situacijo, da imam na žarnici zgolj 12,5V, na akumulatorju pa 14,39V pri prižganem motorju. O tem zadevi sem se pogovoril z električarjem, ki mi je dejal, da ima moj avto že ta sistem, da so luči na releje in da ne gre nič čez stikala. zato mi je rekel, da bi se splačalo pregledat kontakte, maso itn. V glavnem rekel je, da tak padec absolutni ni normalen.
Enkrat sem tudi na netu zasledil navodila, kako izmeriti padec na + in na - polu... Ker lahko da imaš večino padca zaradi slabe mase... in tako dalje...
Meni se pozna, da luči svetijo malo bolj klavrno, bolj rumenkasto. Ni pa take krize, da bi preslabo videl. Mam ene Philipsove žarnice z boljšo svetilnostjo pa se solidno vidi. Bom pa ob priliki skušal odpraviti ta problem, ker recimo če je orenk dež ti prav pride kakšna dodatna svetilnost, ne pa da ti črn asfalt vse vpise in si slep, sploh pri visokih hitrostih.
Toliko z moje strani pa naj še kdo drug kaj napiše
smile-1.gif

Lp
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Pri boljših avtih žarnica ni zvezana direkt ampak je vmes še upor, ki služi elektroniki da kontrolira, ali je žarnica prižgana oziroma zanič. In če je žarnica zanič ti javi na displayu. Tako da tak padec napetosti ni nujno da je napaka.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Pri boljših avtih žarnica ni zvezana direkt ampak je vmes še upor, ki služi elektroniki da kontrolira, ali je žarnica prižgana oziroma zanič. In če je žarnica zanič ti javi na displayu. Tako da tak padec napetosti ni nujno da je napaka.

Sploh ne drži. Sistem, ki ga omenjaš, deluje drugače. Sploh pa tudi če bi deloval tako, kot ti govoriš, vsekakor ne bi bilo normalno, da bi se voltaža toliko znižala.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Pri boljših avtih žarnica ni zvezana direkt ampak je vmes še upor, ki služi elektroniki da kontrolira, ali je žarnica prižgana oziroma zanič. In če je žarnica zanič ti javi na displayu. Tako da tak padec napetosti ni nujno da je napaka.

Sploh ne drži. Sistem, ki ga omenjaš, deluje drugače. Sploh pa tudi če bi deloval tako, kot ti govoriš, vsekakor ne bi bilo normalno, da bi se voltaža toliko znižala.
Sistem v mojem avtu deluje tako, kot sem opisal. Nisem pa meril, koliko napetost na uporu pade, v električnio shemi pa tudi ni podatka o upornosti upora, da bi se dalo izračunat.
 

mihagr

Fizikalc
25. avg 2007
405
26
28
Ljubljana
Sistem lahko deluje tako, pri tem mora biti v vsaki veji upor na katerem nastane padec cca.0,6v ker je to približna napetost s katero lahko odprejo tranzistor. Tak padec pa dobiš na uporu 0,15ohm-a, pri moči žarnice 48W in napetosti 12V je to 4A toka.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik mihagr pravi:
Sistem lahko deluje tako, pri tem mora biti v vsaki veji upor na katerem nastane padec cca.0,6v ker je to približna napetost s katero lahko odprejo tranzistor. Tak padec pa dobiš na uporu 0,15ohm-a, pri moči žarnice 48W in napetosti 12V je to 4A toka.
Pri meni je na oba konca upora vezan komparator, izhod iz njega pa gre v računalnik.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
pozna se precej ce potegnes malo debelejse kable dirakt z akuja.
Finta pa ni v relejih ampak ker so ponavadi precej dolgi in tanki kabli pade napetost pri zarnicah. Potrebno je dat cimkrajse in mocnejse kable direkt na zarnice. Z original kabli pa samo "krmilis" rele. Potem sveti precej bolje,
 
Nazadnje urejeno:

mihagr

Fizikalc
25. avg 2007
405
26
28
Ljubljana
Ja saj je prav, saj komparator dela točno tako. Ko je razlika napetosti med + in - vhodom (oz. padec nap.na uporu) večja kot ......... komparator preklopi stanje na izhodu in to je povezano v rač. - luč je prižgana/ugasnjena, ali ne deluje.