naknadna vgradna grelca za vodo.

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
stvar je taka. Iz ene lagune sem cukno tisti grelec na 4 žarilne svečke za vodo v pečko. Tole si mislim zmontirat v moj avto, ki tega nima.
Kako bi zadevo rešil glede lektrike. Obstaja kak časovni rele 10 minutni recimo. In pač po potrebi na tipkalo vklopim, poem se pa čez 10 min izklopi.
Oziroma kako bi lahko to rešil?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Tukaj je največji "problem" pogruntat kako so te svečke krmiljene. Večina klasičnih svečk je namreč napajano z udarno napetostjo (z napetostjo, višjo od nominalne) z namenom, da se doseže čimhitrejše segrevanje. Izvedbe so različne, od časovnih omejitev do sodobnejšega PWM načina.

Kakorkoli, kar sem hotel povedat je to, da svečke ne bodo zdržale pri polni napetosti 10 minut, ampak bodo prej zgorele. Kako so te svečke za ogrevanje vode napajane, se nisem nikoli poglabljal, zato ti svetujem, da zadevo pomeriš na enem delujočem avtu. Ko imaš ta podatek, potem pa lahko greš gledat naprej. Če gre za kakšno posebno izvedbo svečk, ki delujejo v trajnem "S1" režimu pri polni napetosti, potem ni problema - vzameš en močnostni rele in en časovni rele. Slednjega dobiš ne eBayu za par eur.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
misliš da bo zadeva zgorela? Glede na to, da je preko nje konstantni pretok vode ki ima manj ot 5°C
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
Jaz sem si to naredil in že 2 leti zadeva deluje.
Sem pa namesto 3 svečk vklopil samo 2, ker je poraba toka prehuda in alternator kar malo cvili, če so vse 3 vklopljene.
Elektronika načeloma vklaplja 1, 2 ali vse 3 svečke, glede na temperaturo vode in zunanje temperature.

p.s. Moram priznat, da ne opazim neke razlike pri ogrevanju avta...

lp
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
12 V ogrevanje je bolj tako za okras. Za resno ogrevanje rabiš takoj par kW moči. Na 12V to pomeni nekaj 100 A toka - kar je no go.
smile-1.gif

Reč bi se splačala samo na kakih hibridih z visokonapetostnim generatorjem in baterijo. Iz 400 V dobit 2 kW je samo 5 A. Pa še to se ne vidi, da bi se proizvajalci hibridov matrali z električnim ogrevanjem, samo električarji.
Hibridizatorji se raje ogrevajo iz toplote bencinskega motorja. Konec koncev je bencinski motor odlična pečica, pa slab motor. Večino energije namreč odpade na toploto.
smile-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
12 V ogrevanje je bolj tako za okras. Za resno ogrevanje rabiš takoj par kW moči.

to ni mišljeno za ogrevanje ampak za dogrevanje pri dizlih pozimi dokler se avto ne zagreje..
in če bi blo za okras zakaj ima to not marsikateri avto?
vem, da foter ma to original in po minuti ali dveh začne pihat toplo. Motor pa še vedno hladn. recimo grema iz rogle dol in piha tolko toplo da šipe odmrzne praktičo po minuti. Mene zebe ko pesa dokler ne pridema v zreče in začnem gas pritiskat.
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.144
667
113
jz mam to na touranu in bi rad vn vrgu, ker mi zadeva občasno tk kadi, da ženi trkajo po oknu, da se ji je avto vžgal
smile-1.gif
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.144
667
113
my bad:(
res je... slabo sem prebral...

ampak bi rajši imel tega tvojga električnega kot mojga kurjača na nafto
smile-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
ta električn je kot da bi dal dreku focn proti vebastotu kaj se tiče učinkovitosti.
 

model1a

Fizikalc
14. dec 2008
1.204
45
48
Jaz ga mam v toyoti tovarniško nameščenega (električnega) pa niti ni tako slab... Se pozna pri hladnem motorju, da se prej segreje, posledično se tudi kabina prej segreje.

LP
 

JustOne

Pripravnik
20. avg 2007
436
24
18
Gorenjska
Tole ne bo čisto držalo. Za primer vzemi recimo 80 l bojler v stanovanju/hiši, kjer so vgrajeni grelci od 1200 W dalje.

Pri avtu gre za precej manjše količine vode in za dogrevanje vode ki kroži skozi motor, ne za primarni vir ogrevanja.
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
Električni grelci za vodo so pri avtomobilih vgrajeni tik preden gre voda v pečko od kabine. Tako, da tisto toploto porabiš za gretje kabine.

lp
 

JustOne

Pripravnik
20. avg 2007
436
24
18
Gorenjska
Vem, kje so vgrajeni, tudi konkreten primer Renaultove rešitve sem že videl ( kvadraten element z ogrevalnimi svečkami na cevi ki pelje v kabino). Hotel sem reči le to, da do grelca pride že delno ogreta voda iz motorja in ni potrebe po nekih strašnih nekaj kW grelcih, da dosežeš efekt dogrevanja. Zato tudi ne drži, da to toploto porabiš izključno za ogrevanje kabine, ampak pripomore tudi k hitrejšemu doseganju primerne (delovne) temperature motorja.

Enako velja tudi za Webasto/Eberspächer sisteme, le da tu ne rabiš delujočega motorja, ker vodo poganja namenska električna črpalka. voda pa prav tako kroži tudi skozi motor, ne le skozi kabinsko pečico.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
pri meni bi se toploto uporabljalo izklučno za gretje kabine.
Ker pri temperaturah pod 5° ti pečka tisto vodo takoj ohladi. Ko je enkrat temperatura motorja nad 20° pa tak nima več veze, ker je dovolj toplo, da se preživi brez bunde.