Copy/paste članka iz Financ:
Lastniki avtomobilov preplačajo vzdrževanje slovenskih cest
Borut Godec Borut Godec
vsi članki avtorja
Finance 253/2009
30.12.09 00:01
Država za upravljanje in tekoče vzdrževanje cest porabi le tri četrtine denarja, ki ga zbere s pobrano takso za uporabo cest
Vladni predstavniki tarnajo, da država nima dovolj denarja za boljše vzdrževanje omrežja državnih cest. Eden izmed vzrokov za pomanjkanje denarja pa je, kot kažejo podatki, tudi nenamensko trošenje denarja, ki ga lastniki avtomobilov plačajo kot letno povračilo za uporabo cest.
Na ugotovitev neodvisne mednarodne analize, da so slovenske ceste nevarne za uporabnike zaradi prepočasnega vzdrževanja, so se odzvali predstavniki direkcije za državne ceste, češ da Slovenija obnovam cest preprosto ne nameni dovolj denarja. Podatki iz državnih proračunov minulih let pa kažejo, da država denar, namenjen cestam, troši nenamensko.
Vozniki uporabnino cest plačujejo
Lastniki avtomobilov morajo letno ob registraciji vozila plačati tudi posebno takso za uporabo cest. Lani se je iz tega naslova v proračun nateklo dobrih 106 milijonov evrov. Država oziroma direkcija za ceste, ki v imenu države skrbi za državno cestno omrežje, pa je v proračunu dobila za upravljanje in tekoče vzdrževanje državnega cestnega omrežja nekaj manj kot 78 milijonov evrov. Podobno je tudi letos, le da je denarja za upravljanje in tekoče vzdrževanje v državni malhi še nekaj manj.
Zaradi nenamenskega trošenja denarja, ki bi ga država morala porabiti za vzdrževanje cest, ni presenečenje, da so slovenske ceste preslabo vzdrževane. Kar 60 odstotkov glavnih državnih cest je v zelo slabem stanju in le četrtina jih lahko dobi oceno zelo dobro, kažejo podatki cestarjev. Še bolj skrb zbujajoč pa je podatek, da je življenjska doba obrabnih plasti na državnih cestah v povprečju 17 let, obnove pa dočakajo v povprečju vsakih 34 let.
LP,
PIC
Lastniki avtomobilov preplačajo vzdrževanje slovenskih cest
Borut Godec Borut Godec
vsi članki avtorja
Finance 253/2009
30.12.09 00:01
Država za upravljanje in tekoče vzdrževanje cest porabi le tri četrtine denarja, ki ga zbere s pobrano takso za uporabo cest
Vladni predstavniki tarnajo, da država nima dovolj denarja za boljše vzdrževanje omrežja državnih cest. Eden izmed vzrokov za pomanjkanje denarja pa je, kot kažejo podatki, tudi nenamensko trošenje denarja, ki ga lastniki avtomobilov plačajo kot letno povračilo za uporabo cest.
Na ugotovitev neodvisne mednarodne analize, da so slovenske ceste nevarne za uporabnike zaradi prepočasnega vzdrževanja, so se odzvali predstavniki direkcije za državne ceste, češ da Slovenija obnovam cest preprosto ne nameni dovolj denarja. Podatki iz državnih proračunov minulih let pa kažejo, da država denar, namenjen cestam, troši nenamensko.
Vozniki uporabnino cest plačujejo
Lastniki avtomobilov morajo letno ob registraciji vozila plačati tudi posebno takso za uporabo cest. Lani se je iz tega naslova v proračun nateklo dobrih 106 milijonov evrov. Država oziroma direkcija za ceste, ki v imenu države skrbi za državno cestno omrežje, pa je v proračunu dobila za upravljanje in tekoče vzdrževanje državnega cestnega omrežja nekaj manj kot 78 milijonov evrov. Podobno je tudi letos, le da je denarja za upravljanje in tekoče vzdrževanje v državni malhi še nekaj manj.
Zaradi nenamenskega trošenja denarja, ki bi ga država morala porabiti za vzdrževanje cest, ni presenečenje, da so slovenske ceste preslabo vzdrževane. Kar 60 odstotkov glavnih državnih cest je v zelo slabem stanju in le četrtina jih lahko dobi oceno zelo dobro, kažejo podatki cestarjev. Še bolj skrb zbujajoč pa je podatek, da je življenjska doba obrabnih plasti na državnih cestah v povprečju 17 let, obnove pa dočakajo v povprečju vsakih 34 let.
LP,
PIC