montaža nizkotonca

fantastikus

Zelenc'
1. dec 2014
18
0
1
Rad bi se sam lotil montaže nizkotonca v avtomobil.
Imam aktivni nizkotonec od Blaupunkta.
Na nizkotoncu je tut hi-level vhod.
Torej stvar si predstavljam tako:
povežem plus in minus na akumulator, signalni kabel bi vezal na varovalko (recimo za osvetlitev),
kar se pa signala za ton tiče bi pa potegnu kabel z zadnjega L in D zvočnika.
Zanima me če moja teorija pije vodo, mi še kaj manjka, je kaj narobe? hvala za info
 

SimonS

Pripravnik
25. feb 2012
338
11
18
Ne ne ne! =D
- Potegni plus iz akumulatorja do prtljažnika. Obvezno daj vmes varovalko, varovalka pa mora biti čimbližje akumulatorju, oziroma kolikor se da.
- Minus pa potegni iz ojačevalca tja, kjer je pri zadnjih sedežih prišraufan varnostni pas. Pas odvij, spodaj pod vijakom na karoseriji dobro pobrusi okoli 2x2cm, da nebo laka vmes. žico od minusa ovij okoli šraufa in prišraufaj varnostni pas nazaj. Pa dobro zategni. Žica se mora močno držat!
- Nisi napisal, če imaš original ali aftermarket radio!
- Če maš aftermarket, imaš za radiem modro žico, ki prosto visi. Ponavadi na njej piše Remote. Torej signalni/remote kabel iz ojačevalca veži na to modro žico.
- Iz radia potegni činč/RCA kabel (beli in rdeči činč) in ga priklopi na ojačevalec (Tukaj spet manjkajo podatki glede radia in ojačevalca. Možnosti je lahko več 1x1 RCA kabel, Y oz 1x2 kabel, 2x2). Ali pa maš original radio? Neznano)
- Zadnja dva zvočnika pa vežeš na ojačevalec. Lahko plus in minus vsak posebej, lahko vzporedno, zaporedno. Spet odvisno kak ojačevalec imaš, oz. koliko kanalov je prostih in koliko ohmov bo vezano.

Več podatkov se rabi. Radio? Ojačevalec? Modela?
 

fantastikus

Zelenc'
1. dec 2014
18
0
1
imam origanlni avtoradio Ford CD6000, nizkotonec je pa aktivni od Blaupunkta, se pravi ma vgrajen ojačevalec, mislim da je tale:http://www.ebay.de/itm/Blaupunkt-Subwoofer-GTb-8200-A-/331397710106
o kakšni varovalki govorimo, mislim moč pa to?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.411
5.686
113
poglej na woofer kako varovalko ima in daj varovalko na kabl ki je večja od tega, ampak še vedno manjša od toka, ki je predviden kot maksimalni za ta kvadrat kabla. Če boš dal ene 30A in več bo dovolj. Če le dobiš tak malo cevasto.
 

upiwaly

Fizikalc
6. avg 2007
1.513
9
38
Da si malo sposodim temo - tisti SUBi, ki se jih pod sedež namontira(tudi aktivni) - je to za kaj, ali ga recimo eni dobri zvočniki spredaj in zadaj(na 4 kanalcu) "potolčejo" kar se basa tiče?
 

fantastikus

Zelenc'
1. dec 2014
18
0
1
kako debel kabel pa naj dam, za plus?
Zakaj pa ni ok minus iz akumulatorja; me ne mika brušenje ipd...?
pa hvala za vse predhodne in naslednje info :)
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.411
5.686
113
10mm2 maš dovolj. .idi v prvo štromarsko tgovino in kupi švasaparat kabl. 10x cenejši. Samo pač ne zgleda tak lepo ko tisti za avtoakustiko.
minus iz akkuja lahko, če se ti lubi delat dodatne stroške in cajt zapravlat. Že plus ti bo delal probleme čez požarno steno napelat. zbrušeno maš v treh minutah.
 
Nazadnje urejeno:

fantastikus

Zelenc'
1. dec 2014
18
0
1
kva pa ta remote signal?
a bo uredu da ga vežem na varovalko od osvetlitve? ali je kakšna boljša opcija?
 

upiwaly

Fizikalc
6. avg 2007
1.513
9
38
Sem se zapičil v nek aktiven woofer. Pa se mi zdi, da original avtoradio nima za činč banance izhoda.Vsaj kar sem po netu gledal. Nisem pa še odpiral. Ampak sem skoraj 100% da jih nima.
Se da to porihtat na kak drug način?
 

fantastikus

Zelenc'
1. dec 2014
18
0
1
pa še tale signal za zvok. a direkt z zvočnikov na HI input na nizkotoncu al rabm kretnico vmes ali kaj drugega? hvala za info
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Ja. Iz ene strani zvočnikov poveži v HI_input in bi moralo delat. Masa naj bi se delala čimkrajša, torej, ne dajat kabla do baterije ampak do prve luknje ali vijaka. Mora pa res biti dober stik s "surovo" karoserijo. Varovalka naj bi bila v motornem prostoru zaradi požara, če slučajno kaj scvre. Če bi jo imel ravno obratno, v prtljažniku, bi ti lahko kaj zagorelo. Presek daj minimalno 10, saj v bistvu niti ne vemo, o kaki moči se gre, tako, da vsaj to povej
Stki na vsakem koncu kabla morajo biti zelo dobri, ker drugače nisi nič naredil. To je zelo pomembno.
Kabel za elektro instalacijo ni dober, ker ima slabe materiale noter in notranje žice so debele, pri avtoakustičnem pa zelo tanke in boljši bolj prevodni materiali (boljši baker), kar poveča elektro prevodnost, saj se elektrika prenaša samo po površini in ne skozi presek kabla.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Elektrika potuje po površini materiala in ne skozi središče materiala. Zato ima kabel od avtoakustike zelo tanke žičke, katere skupno ustvarijo večjo površino, kot par žic skupaj zvezanih, kateri ima hišni kabel. Hišna elektrika zaradi drugačne voltaže in amperaže ne potrebuje takega "avtoakustičnega" kabla. Avtoakustičen kabel ima tudi boljšo prevodnost od hišnega, zato ne dajaj hišnega v avto.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Citat:
Uporabnik forgot1 pravi:
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
... saj se elektrika prenaša samo po površini in ne skozi presek kabla.


???


LP

Tu bi samo popravil v tem smislu, da če bi bila v kablu samo ena žica, bi se prenašala elektrika samo okoli, torej po površini, ker pa je mnogo tankih žic noter, se seveda prenaša po površini vseh žičk, torej skozi "celoten" kabel. Celoten je še vedno v navednicah
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
No, zdej sem se spomnil, da sem se z nekom menil ene 10 let nazaj, da se ta efekt pojavi samo pri višjih frekvencah elektrike, torej hišni elektriki in da so zato žice v daljnovodih votle. Pri avtoakustiki pa bi moral nekdo tole potrdit ali ovreč. Lahko, da se motim
rolleyes-1.gif