močnejše špice za kolo

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
na leto dni starem gorskem kolesu mi je utrgalo že drugo špico. peljal sem se po asfaltu s cestnimi gumami, sicer malo bolj napumpanimi. ampak nisem delal nič takega. okej priznam, mam 120 kg in verjetno je to krivo, da špice pokajo. a je pametno dajat noter močnejše DT špice? potem naj se to ne bi dogajalo več. predlogi?
 

Telefunken

Fizikalc
23. jul 2007
1.909
0
36
Oprosti, če vkakujem v tvojo temo z mojim vprašanjem:

Opazil sem da predne kolo ni popolnoma ravno, na enem delu malo niha, pa me zanima če to lahko jaz kaj vrtim špice v kolesu, da naravnam ?
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.022
10.767
113
kod Džej-Zija
Povej še, katero opremo imaš zdaj. Lahko, da imaš zdaj kaj močno nekvalitetnega. Potem preveri, kolikokrat se ti špice križajo. Pri obroču z 32 luknjami bi se morale 3-krat, pri obroču s 36 luknjami pa 3-krat ali celo 4-krat. Se pa redko kateremu serviserju ljubi plesti kolo tako, da so pri 36 luknjah špice križane 4-krat.

Sicer pa ima teža precej pri tem.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.022
10.767
113
kod Džej-Zija
Če veš, kaj delaš, lahko. Sicer lahko pretegneš špice in ti bodo začele pokat.

Če nimaš nič izkušenj, pelji kolo pocentrirat na servis.
 

shootek

Fizikalc
3. sep 2007
902
91
28
select 1 from dual;
Predvidevam da imaš kolo nižjega oz. srednjega cenovne ga razreda. V tem primeru imaš 99% 32 šprikel (36 je rezervirano bolj za večja zlorabljanja).



DT šprikle bi verjetno rešile problem, vendar pa je na kolesu vsaj 40% moči odvisne od tega kako je bilo kolo spleteno. Tako da če ti zadevo prepletejo v neki dobri trgovini nebi smel biti problem.



Bodo pa DT Champion 2.0 (osnovna DTjeva šprikla) čisto OK. (ponavadi so črne kar veliko dražje od srebrnih).



Dodatek:

Je pa seveda odvisno od ostalih komponent. Pri tvoji teži je veliko odvisno tudi od tega kakšen obroč imaš, ker se ne splača dati denar za nove šprikle in pletenje, ker bo hitro popustil obroč.
 
Nazadnje urejeno:

shootek

Fizikalc
3. sep 2007
902
91
28
select 1 from dual;
V osnovi se centrira tako da se špriklo, pri kateri obroč najbolj vleče odtegne ali zategne, sosednji dve pa ravno obratno.

To so osnove pri manjšem "lokerju".

Sam ti svetujem, da če si vsaj malo tehničen tip najprej poizkusiš sam, če ti ne bo šlo lahko kolo še vedno pelješ na servis.

Še stran guruja kolesarskih koles: http://www.sheldonbrown.com/
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
mam 36 lukenj in treka za cca 600 eur. menjalniki deore, ostalo rang nižje.
jutri nesem na veb company, bojo spletli močnejše not. so pa zdaj trikrat križane.
hja, za mojih 120 kg in 2 m bojo že morali nekaj naplest.
pa še to: š čim očistite felno po bremzanju v dežju, da ne šoba ko zaviraš? a z vodo al kaki odmrzovalec?
lp
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
zrihtano, napletli neke sapim, stalo 38 eur, vozi ko novo. bomo vidli, če me bodo te zdržale. sicer sem pa tudi gumice in feltno spucal, tako da nič več ne ruži.
lp
 

Buri

Zelenc'
15. nov 2007
2
0
1
Sej ni nobene razlike ali jih križaš 3 x ali 4 x.Kupi si špice iz inoxa in to bi moralo držat.Če je kolo nižjega razreda je pa najbrž problem v pestu.Nekatera pesta niso narejena iz 1 nega dela zato se začnejo migat in s tem povzročijo trganje špic.Če je kolo bilo že večkrat centrirano potem so nekatere špice preveč napete in se zato tudi trgajo.Priporočam menjavo vseh špic ,pregled pesta in obroča katere po potrebi tudi zamenjaj.Daš 10€ več in imaš obroč z dvojnim dnom ki je močnejši od navadnega.
 

matj

Pripravnik
5. nov 2007
59
0
6
ko je meni eno špico odtrgalo in sem nesel na servis so mi svetovali komplet nove špice na celem kolesu. baje, da gre potem kot po tekočem traku, če menjaš samo po eno. no, ne vem ali je bila taka poteza samo zaradi denarja ampak feltna je še danes ravna po ene 5 letih in preko 10 000 km. in to na biciklu brez fedrov spredaj ali zadaj, pretrpel je pa kar nekaj.